تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 15:18
کد خبر : 119372

جنگل های هیرکانی تحت تأثیر گردوغبار خارجی!

جنگل های هیرکانی تحت تأثیر گردوغبار خارجی!

جارستان/براساس تحقیقات تیمی از متخصصان هواشناسی، جنگل‌های هیرکانی به‌شدت تحت‌تأثیر منابع جدید خارجی تولید گرد و غبار هستند. نیما فریدمجتهدی، متخصص آب و هواشناسی و فعال محیط‌زیست می‌گوید: موقعیت استان گیلان و شرایط اکولوژیک این استان به‌گونه‌ای است که تصور می‌شود منابع گردوغبار به این استان نمی‌رسد. رفتار پدیده گردوغبار طوری است که می‌تواند هزاران

جارستان/براساس تحقیقات تیمی از متخصصان هواشناسی، جنگل‌های هیرکانی به‌شدت تحت‌تأثیر منابع جدید خارجی تولید گرد و غبار هستند.

نیما فریدمجتهدی، متخصص آب و هواشناسی و فعال محیط‌زیست می‌گوید: موقعیت استان گیلان و شرایط اکولوژیک این استان به‌گونه‌ای است که تصور می‌شود منابع گردوغبار به این استان نمی‌رسد.

رفتار پدیده گردوغبار طوری است که می‌تواند هزاران کیلومتر را سپری کند و ریزدانه‌ترین بخشش را در دورافتاده‌ترین نقاط نسبت به مبدأ پراکنده کند.

 

به گزارش پایگاه خبری جارستان به نقل از روزنامه همشهری، گیلان در مرزهای جنوبی با مناطق خشک و در مرزهای شمالی با دریا همسایه است. گیلان دارای ۹کانون غبار خارجی با اهمیت بسیار زیاد است. ۳منبع غبار معمولی آن همان منابع خارجی غربی (عراق و سوریه) و جنوب غربی (عربستان و شمال آفریقا) است و ۶منبع دیگر از شمال‌شرقی و شمال کشور راهی ایران می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.