تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1395 - 18:43
کد خبر : 11919

عملکرد شورای چهارم رشت ماندگار است/ مدیریت شهری رشت با وجود انتقادات مطلوب عمل کرده است

عملکرد شورای چهارم رشت ماندگار است/ مدیریت شهری رشت با وجود انتقادات مطلوب عمل کرده است

جارستان-رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر رشت گفت: خبرگزاری ایلنای گیلان در راستای رسالت خبری و تخصصی خود در راستای اطلاع رسانی و بیان واقعیت‌ها، بدور از جنجال مطلوب عمل کرده است. سید امیرحسین علوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر رشت در استان گیلان گفت: روندی که شورای اسلامی شهر

جارستان-رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر رشت گفت: خبرگزاری ایلنای گیلان در راستای رسالت خبری و تخصصی خود در راستای اطلاع رسانی و بیان واقعیت‌ها، بدور از جنجال مطلوب عمل کرده است.

عملکرد شورای چهارم رشت ماندگار است/ مدیریت شهری رشت با وجود انتقادات مطلوب عمل کرده است

سید امیرحسین علوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر رشت در استان گیلان گفت: روندی که شورای اسلامی شهر از سال ۹۲ در بحث برنامه و بودجه و امور حقوقی طی کرده است روبه رشد و ملموس بوده است.

علوی افزود: بنده حدود ۳ سال مسئولیت کمیسیون برنامه و بودجه و امور حقوقی شورای شهر را داشته و توانستیم با همکاری سایر اعضای شورا گام‌های موثری در این راستا برداریم.

وی افزود: بودجه شهرداری در سال۹۱ حدود ۱۴۵ میلیارد تومان بسته شده بود که در سال جاری شهرداری رشت بودجه ۸۵۰ میلیارد تومانی را تجربه کرده که تا امروز۵۰ درصد این بودجه محقق شده است.

علوی بیان داشت: موضوع مهم قابل اشاره در شهر رشت رشد منابع درآمدی شهرداری بوده که در سال گذشته بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان تحقق درآمد داشته است.

وی افزود: اگر در مدت باقی مانده سال جاری چند پروژه سرمایه گذاری که جزء منابع اصلی درآمدی بوده و بالغ بر۲۰۰ میلیارد تومان است اجرایی شود، بیش از ۸۰ درصد بودجه سال جاری محقق خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان اینکه سال آینده پیشنهاد بودجه بالای هزارمیلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است افزود: این مهم در جلسه غیرعلنی کمیسیون برنامه و بودجه با حضور شهردار و معاونین مالی و اقتصادی شهرداری در حال بررسی است.

علوی بیان داشت: در سال‌های ۹۳ و ۹۴ رشد دو برابری در تحقق بودجه شهرداری رشت رخ داده که سال گذشته یکی از دقیق‌ترین سالهای برنامه ریزی و بودجه بوده است.

وی افزود: در سال گذشته پیشنهادات بودجه‌ای شهرداری را جزء به جزء مورد بررسی و اعتماد قرار دادیم که تقریباً بیش از۹۰ درصد بودجه پیشنهادی شهرداری محقق شد.

این عضو موفق شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه انتظار می‌رفت الویت‌های شورای شهر رشت محقق گردد، افزود: بازگشایی شوراع در شهر و ساماندهی رودخانه‌ها و مدفن زباله‌ها و تصفیه خانه سراوان از دغدغه‌های اصلی اعضای شورای شهر رشت است.

علوی تصریح کرد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت در سال جاری متخصص بوده و دارای توانمندی هستند.

وی در پاسخ به سوال ارزیابی عملکرد شورای چهارم و شهرداری رشت گفت: عملکرد شورای چهارم را واقعاً مثبت بوده و معتقدم خروجی شورای چهارم به حدی بوده است که بسیاری از جوانان را ترغیب کرده تا در این عرصه خدمت گذاری وارد شده و در انتخابات شورای آینده کاندیدا شوند.

علوی تصریح کرد: هم مردم و هم نخبگان سیاسی و اجتماعی تفاوت اساسی را در شورای چهارم کلانشهر رشت حس کردند که این مهم برای شوراهای دوره گذشته کمتر دیده شد.

وی افزود: بنده از تریبون شما استفاده کرده و همه جوانان تحصیل کرده و با تجربه از هر جناح و گروهی را برای حضور در انتخابات دعوت می‌کنم.

علوی بیان داشت: عملکرد مدیریت شهری و شهردار در این دوره نزدیک کمتر از۲ سال مثبت و قابل قبول بوده، اما ایده آل نیست.

وی با بیان اینکه خدمات عمرانی بسیاری در سطح شهر رشت داده شده است افزود: بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه پروژه ساماندهی آب‌های سطحی شهر رشت است که طی ۳۰ سال گذشته بر زمین مانده بوده که با این مهم مشکلات زیربنایی شهر مرتفع شد.

علوی با اشاره به اینکه فعالیت‌های حوزه خدمات شهررشت بسیار مطلوب بوده است، افزود: در عمق محلات شهر، خدمات ارزنده‌ای برای رفع نیازهای اولیه شهروندان، مانند ایجاد پارک کودک صورت گرفته است.

وی افزود: پس از ۲۰ سال طرح تفضیلی شهر رشت به انجام رسید که این مهم در شورای چهارم محقق شد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تصریح بر اینکه در حوزه کیفیت خدمات عمرانی از آسفالت و اجرای پروژه‌ها در پیاده رو سازی انتقاداتی وجود دارد، افزود: کیفیت پروژه‌های کلانشهر رشت باید در خورشان مردم و به نحو احسنت انجام گیرد.

وی با اشاره به خدمات فرهنگی صورت گرفته در دوره شورای چهارم و برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان گیلان که یکی از افتخارات ماندگار این دوره شورا بوده است، افزود: این اتفاق بزرگ و ملی در قلب شهر و در میدان مرکزی رشت انجام شده و موجب خدمت اعضای شورای شهر و مدیریت شهری رشت به شهداء گردید.

علوی با بیان اینکه خبرگزاری ایلنای گیلان در راستای رسالت خبری و تخصصی خود در راستای اطلاع رسانی و بیان واقعیت‌ها، بدور از جنجال مطلوب عمل کرده است افزود: ایجاد فضایی با آرامش و اطلاع رسانی صادقانه طی چند سال اخیر، دستور کار این خبرگزاری در گیلان بوده است که نگاه مدیریتی این مجموعه و همه خبرنگاران این خبرگزاری ستودنی است.

خبرگزاری ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.