تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1395 - 18:42
کد خبر : 11777

کدام کشورها دارای بیشترین بودجه نظامی هستند؟

کدام کشورها دارای بیشترین بودجه نظامی هستند؟

جارستان-اینترنشنال بیزنس تایمز در گزارشی به بررسی میزان بودجه دفاعی کشورهای مختلف و تلاش آنها برای تقویت ارتش خود پرداخت. به گزارش اینترنشنال بیزنس تایمز، در پی تلاش هند، چین، روسیه و آمریکا برای کسب عنوان قدرتمندترین ارتش جهان، هزینه‌کرد نظامی در سال جاری به ۱.۵۷ هزار میلیارد دلار افزایش یافت. موسسه «آی‌اچ‌اس مارکیت» دوشنبه

جارستان-اینترنشنال بیزنس تایمز در گزارشی به بررسی میزان بودجه دفاعی کشورهای مختلف و تلاش آنها برای تقویت ارتش خود پرداخت.

به گزارش اینترنشنال بیزنس تایمز، در پی تلاش هند، چین، روسیه و آمریکا برای کسب عنوان قدرتمندترین ارتش جهان، هزینه‌کرد نظامی در سال جاری به ۱.۵۷ هزار میلیارد دلار افزایش یافت.

موسسه «آی‌اچ‌اس مارکیت» دوشنبه یک رتبه‌بندی جهانی را منتشر و پیش‌بینی کرد هزینه‌کرد دفاعی در سال ۲۰۱۸ به سطح پیش از بحران اقتصادی جهان خواهد رسید.

این شرکت هر سال در ماه دسامبر گزارشی از بودجه دفاعی کشورها را منتشر می‌کند. بنابر گزارش امسال این موسسه، آمریکا بیشترین بودجه نظامی در جهان را دارد. بودجه نظامی آمریکا صرف نظر از هزینه‌های پرسنل و سلاح در سال ۲۰۱۶، ۶۲۲ میلیارد دلار بود. این مبلغ حدود ۴۰ درصد کل هزینه‌های نظامی در سراسر جهان است و پیش‌بینی می‌شود در دولت دونالد ترامپ -رئیس‌جمهور منتخب آمریکا- بیش از این افزایش یابد.

«گای ایستمن»، تحلیلگر ارشد آی‌اچ‌اس در این خصوص گفت: «از زمان وقوع حوادث ۱۱ سپتامبر بیش از ۹.۳۵ هزار میلیارد دلار به بودجه دفاعی آمریکا اختصاص داده شده است. ۱.۶۲ هزار میلیارد دلار (۱۷.۳ درصد) از تمام بودجه وزارت دفاع به عملیات خارجی این کشور اختصاص دارد.»

چین که بزرگترین ارتش جهان را داراست، دومین رتبه را در هزینه‌کرد نظامی دارد. پکن قرار است بودجه دفاعی خود را تا سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۰ (۱۲۳ میلیارد دلار) دوبرابر کند. انگلیس نیز با هزینه‌کرد ۵۳ میلیارد دلاری خود در جایگاه سوم قرار دارد.

هند که امسال ۵۰ میلیارد دلار به بودجه دفاعی اختصاص داد در رتبه چهارم قرار دارد. به نظر می‌رسد هند قصد دارد از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت جهانی تبدیل شود.

باشگاه خبرنگاران/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.