تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مهر 1401 - 9:51
کد خبر : 114302

درگیری در دانشگاه شریف و خیابان های اطراف/ نقض قانون ممنوعیت ورود نیروهای نظامی و انتظامی به دانشگاهها

درگیری در دانشگاه شریف و خیابان های اطراف/ نقض قانون ممنوعیت ورود نیروهای نظامی و انتظامی به دانشگاهها

🔹بر اساس گزارش ها و تصاویر منتشره، امروز نیز دانشجویان دانشگاه شریف همانند روزهای گذشته تجمع اعتراض امیز داشتند و خواستار آزادی دانشجویان بازداشتی بودند ولی شامگاه، این اعتراضات که بعضا با شعاری سیاسی تندی نیز همراه بود با ورود نیروهای امنیتی مواجه شد و کار به خشونت کشیده شد و حتی به پارکینگ دانشگاه

🔹بر اساس گزارش ها و تصاویر منتشره، امروز نیز دانشجویان دانشگاه شریف همانند روزهای گذشته تجمع اعتراض امیز داشتند و خواستار آزادی دانشجویان بازداشتی بودند ولی شامگاه، این اعتراضات که بعضا با شعاری سیاسی تندی نیز همراه بود با ورود نیروهای امنیتی مواجه شد و کار به خشونت کشیده شد و حتی به پارکینگ دانشگاه هم رسید.

 

🔹با گسترش درگیری ها و افزایش نگرانی خانواده ها و مردم از آنچه در دانشگاه شریف می گذرد، برخی شهروندان و خانواده های دانشجویان به سمت دانشگاه رفتند و درگیری های پراکنده ای نیز در اطراف این دانشگاه شکل گرفت.

 

🔹در ادامه وزیر آموزش عالی برای فرونشاندن درگیری ها شخصا به دانشگاه شریف رفت و با نیروهای امنیتی، استادان و دانشجویان حرف زد و نهایتاً موفق شد ترتیب خروج امن تعداد قابل توجهی از دانشجویان را به محیط خارج از دانشگاه و خوابگاه های دانشجویی فراهم کند.

 

🔹در همین حال منابع خبری مرتبط با دانشجویان شریف، شایعه سازی ها مبنی بر حمله به خوابگاه های دانشجویی و کشته شدن تعدادی از دانشجویان را که باعث نگرانی خانواده ها شده است رد و تنها اعلام کرده اند تعداد نامعلومی از همکلاسی هایشان بازداشت یا مجروح شده اند.

 

🔹خبرگزاری فارس نیز آغاز درگیری ها را چنین روایت کرد که حدود ۲۰۰ دانشجوی شریف در شعارهای خود از الفاظ زننده استفاده کردند و حدود ۷۰ دانشجوی طیف مقابل نیز خواستار برخورد با آنها شدند.

 

🔹این خبرگزاری همچنین نوشت: همزمان برخی افرادی در بیرون دانشگاه و در خیابان آزادی تجمع کردند که منجر به ترافیک سنگین در آن محدوده شد و این افراد نهایتا با گاز اشک‌آور پلیس متفرق شدند.

 

ایرنا دقایقی قبل نوشت: خیابان آزادی توسط پلیس مسدود شد.

 

خبرگزاری رسمی دولت افزود:

به دنبال تجمع عناصر اغتشاشگر در خیابان‌های اطراف دانشگاه صنعتی شریف برای ایجاد بار ترافیکی در این محدوده خیابان آزادی از سوی عوامل پلیس راهور مسدود شد و شهروندان از مسیرهای جایگزین تردد کنند.

 

 

🔹قانون ممنوعیت ورود به دانشگاه ها نقض شد

 

طبق قانون ، “ورود افراد مسلح و نیروهای نظامی و انتظامی به دانشگاهها، مراکز آموزش عالی و اماکن مربوط و همچنین حوزه های علمیه و بیوت مراجع تقلید، برای تعقیب و دستگیری افراد، ممنوع شده است.” بنابراین آنچه در دانشگاه شریف اتفاق افتاد، نقض صریح این قانون است و از مراجع قضایی انتظار می رود برای حفظ حرمت دانشگاه و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، پرونده ورود به دانشگاه شریف و ضرب و شتم دانشجویان را به طور جدی پیگیری کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.