تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آذر 1395 - 10:32
کد خبر : 11323

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان: صادرات محصولات گیلان با برند استان انجام شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان: صادرات محصولات گیلان با برند استان انجام شود

جارستان-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان گفت: ضرورت دارد که صادرات محصولات گیلان با برند استان انجام شود. محمدحسین اصغریان در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، افزود:اگرچه تفاوتی در اینکه صادرات از کدام استان صورت بگیرد، وجود ندارد و این مسئله ملی است اما

جارستان-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان گفت: ضرورت دارد که صادرات محصولات گیلان با برند استان انجام شود.

محمدحسین اصغریان در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، افزود:اگرچه تفاوتی در اینکه صادرات از کدام استان صورت بگیرد، وجود ندارد و این مسئله ملی است اما برای مشخص شدن میزان صادرات محصولات استان، بایستی این صادرات با برند گیلان وترجیحا  از گمرکات استان خودمان انجام شود.

وی خاطرنشان کرد:سال گذشته صادرات محصول کیوی از وضعیت مناسبی در استان برخوردار بود.

وی یادآور شد:کیوی یکی از این محصولات است که بخشی از محصول تولیدی استان گیلان ابتدا در مازندران دپو و سپس صادر می شود، البته این موضوع مشکلی ندارد و مهم این است که در اقتصاد ما تاثیر بگذارد ولی وقتی تاثیر می گذارد که کیوی ما صادر شده باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان تصریح کرد:باید محصولاتی همچون کیوی، آبزیان، برنج و چای را که دارای کیفیت مرغوبی هستند، بتوانیم صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه تولید مرکبات در مازندران هشت تا ۱۰ برابر تولید این محصول در گیلان است، بیان کرد:امسال بخشی از مرکبات مازندران به دلیل سرمای زودرس آسیب دیده است و نیاز به تنظیم بازار داریم.

وی هدف از صادرات را تأثیرگذاری در اقتصاد منطقه ذکر کرد و گفت:گیلان رتبه نخست تولید آبزیان پرورشی در کشور را دارد و در صادرات این محصول باید در جایگاه نخست باشیم.

اصغریان بر ضرورت تشکیل میز کالای صادراتی در استان تاکید و بیان کرد:باید همه طرف های درگیر در صادرات حضور داشته و دلایل صادر نشدن برخی محصولات با کیفیت استان را با برند گیلان بررسی کنیم.

وی اظهار کرد:کارخانه‌های دارای قابلیت محصولات صادراتی باید احصاء شده و مشکلات آنها برطرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان بر تسهیل در بخش‌های اداری، بانکی و … برای صادرات کالا از استان تأکید کرد و یادآور شد: یارانه صادراتی به دلیل اینکه از محل درآمدهای نفتی و مالیاتی تأمین می‌شود مانند ریسمانی به پای صادرات است و باید از مشوق‌هایی دیگری برای صادرات استفاده کنیم.

وی به تولید محصولات ارگانیک همچون چای گیلان که بدون سم تولید می شود، اشاره و اضافه کرد:اکنون در جامعه جهانی، تولید محصولات سالم و ارگانیک بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه به طور مثال برنج راتون گیلان دارای سلامت و مرغوبیت خوبی است، بر تقویت صادرات با استفاده از مزیت های صادراتی محصولات استان تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان به ظرفیت صادرات لبنیات و مرغ نیز اشاره و تصریح کرد:استان ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات لبنی دارد.

وی درباره صادرات مرغ نیز گفت: اگرچه ظرفیت بالایی در تولید مرغ داریم اما در حال حاضر قیمت مرغ ما نسبت به رقبا بالاست و همچنین بایستی مشکل باقی مانده آنتی بیوتیک در این محصول را برطرف کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان، بر شفاف سازی مبادلات اقتصادی تاکید و خاطرنشان کرد:اصلی ترین کاری که در اقتصاد بایستی انجام دهیم، شفاف سازی همه مبادلات اقتصادی است.

وی بیان کرد:شفاف نبودن حساب‌ها در افزایش هزینه صادرات تاثیرگذار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان از اجرای طرح رصد کالای صادراتی از استان به کشور ارمنستان به صورت آزمایشی خبر داد و گفت:نیاز است در گام بعدی هفت کالای صادراتی از گیلان به کشورهای آذربایجان و روسیه به صورت روزانه رصد شود تا مشکلات در این زمینه را برطرف کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش؛به درآمدهای مالیاتی استان نیز اشاره و تصریح کرد: در هشت ماهه امسال ۵ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مالیات در گیلان وصول شده و تا پایان امسال درآمدهای مالیاتی که نسبت به تعهد بودجه‌ای داریم باید تحقق پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال از مبلغ مذکور را مربوط به مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد و گفت:هدف گذاری درآمد مالیاتی استان ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش ایسنا منطقه گیلان،

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.