تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهریور 1401 - 16:08
کد خبر : 112999

🔺محسن میردامادی: هر بار زندان، نفوذ کلام تاجزاده را افزایش می‌دهد/ تنها جرم تاجزاده صراحت بیان است

🔺محسن میردامادی: هر بار زندان، نفوذ کلام تاجزاده را افزایش می‌دهد/ تنها جرم تاجزاده صراحت بیان است

✍🏻دیدارنیوز: به بهانه بازداشت سید مصطفی تاجزاده به عنوان یک اصلاح‌طلب شاخص، محسن میردامادی به چند پرسش دیدار پاسخ گفت. وی در پاسخ به این پرسش که سید مصطفی تاجزاده چه می‌گوید و چه می‌خواهد؟ اظهار کرد: 🟢تا جایی که من پیگیر مطالب آقای تاجزاده هستم و اطلاعات دارم – و ممکن است کامل هم

✍🏻دیدارنیوز: به بهانه بازداشت سید مصطفی تاجزاده به عنوان یک اصلاح‌طلب شاخص، محسن میردامادی به چند پرسش دیدار پاسخ گفت. وی در پاسخ به این پرسش که سید مصطفی تاجزاده چه می‌گوید و چه می‌خواهد؟ اظهار کرد:

🟢تا جایی که من پیگیر مطالب آقای تاجزاده هستم و اطلاعات دارم – و ممکن است کامل هم نباشد- چند محور اصلی در رویکرد ایشان وجود دارد که می‌توانم به صورت خلاصه به آن‌ها بپردازم. اول اینکه همه مسئولین کشور از صدر تا ذیل به میزان اختیاراتشان مسئولیتی به عهده دارند و می‌توانند مورد نقد قرار گیرند و باید پاسخگو باشند. در رابطه با این موضوع، مقام رهبری هم از این قاعده مستثنا نیستند. دوم اینکه نظارت استصوابی عملا از انتخابات یک پوسته باقی گذاشته است و محتوای آن را در کل معدوم کرده است؛ لذا با وجود نظارت استصوابی عملا چیزی از بحث حاکمیت مردم باقی نماینده است.

🟢با این وضعیت انتخاباتی، عملا چیزی به نام انتخابات آزاد در کشور نداریم. نقش مردم و اراده آن‌ها بر اینگونه انتخابات حاکم نیست و در عمل هم این نوع ویژه‌گزینی‌ها به تدریج تثبیت شده است، که این خود باعث آلوده شدن کشور به فساد شده و باعث شده فساد گسترش یابد.

🗣میردامادی در مورد نظر تاجزاده در بخش انتخابات آزاد و نظارت استصوابی خاطرنشان کرد: این موضوع به کرات در بحث‌های آقای تاجزاده وجود داشته و من خلاصه محور‌ها را می‌گویم و طبیعی است در این حوزه اینجانب نیز به دفاع از انتخابات آزاد می‌پردازم.

🟢 محور بعدی که در مطالب ایشان می‌توانیم ببینیم دفاع از آزادی رسانه است و اینکه راه مقابله با تاثیرگذاری رسانه‌های خارجی آزادی، تقویت و به رسمیت شناختن آزادی رسانه‌ها در داخل است و تا زمانی که ما چنین محدودیت‌هایی را برای رسانه‌ها داشته باشیم طبیعتا، رسانه‌های خارجی مورد توجه مردم خواهند بود.

🟢با توجه به تجربه‌ای که همه ما با دستگاه قضایی، نیرو‌های امنیتی و ضابطین امنیتی در سال ۸۸ داشتیم به نظر می‌رسد در مورد آقای تاجزاده نیز همه کارها، در همه مراحل، در فرایند و هم در فرجام – ضابطین امنیتی نقش دارند.

🟢 به رغم تاکیدات رییس کنونی قوه قضاییه مبنی بر اینکه ضابطین در امور قضات و دستگاه قضا دخالت نکنند، آن‌ها نقش اصلی را دارند و عملا با بسط یدی که در دستگاه قضایی پیدا کرده‌اند پرونده‌های اینچنینی را به شعب خاص که شناخته شده هم هستند، هدایت می‌کنند که نتایج مورد نظرشان را بگیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.