تاریخ انتشار : جمعه 11 شهریور 1401 - 17:50
کد خبر : 112755

شش دهه مالکین حقیقی و حقوقی لاجوردی پوشان شهرباران

شش دهه مالکین حقیقی و حقوقی لاجوردی پوشان شهرباران

به بهانه تغییر مالکیت باشگاه داماش گیلان فلش بکی نوشتالژیک به اسامی مالکان حقیقی و حقوقی لاجوردی‌پوشان شهرباران زدیم که به شرح زیر است: ۲۵ آبان ماه ۱۳۳۹ بود که شخصی به نام شادروان رضا اکبر، تیم فوتبال تاج رشت را در مرکز گیلان تاسیس کرد. در سال ۱۳۵۷ با تغییر و تحولات سیاسی و

به بهانه تغییر مالکیت باشگاه داماش گیلان فلش بکی نوشتالژیک به اسامی مالکان حقیقی و حقوقی لاجوردی‌پوشان شهرباران زدیم که به شرح زیر است:

۲۵ آبان ماه ۱۳۳۹ بود که شخصی به نام شادروان رضا اکبر، تیم فوتبال تاج رشت را در مرکز گیلان تاسیس کرد. در سال ۱۳۵۷ با تغییر و تحولات سیاسی و انقلاب اسلامی بود که تاج رشت همچون دیگر نام‌های شاهنشاهی ابتدا به ابوذر و سپس به استقلال رشت تغییر نام یافت.
مالکیت استقلال رشت بر عهده شادروان میراحمد خوشکلام بود که با مدیرعاملی مهندس الطافی و هدایت مجید جهانپور علاوه بر پرورش ملی‌پوشان متعدد، توانستند برای اولین بار یک تیم رشتی را به سطح نخست فوتبال ایران برسانند.

اما در اواسط دهه ۷۰ با بالا رفتن هزینه‌های تیم‌داری در فوتبال ایران، دیگر شادروان خوش‌کلام و دوستانش نظیر چاوشی، فیکوهی، الطافی، میرسرایی و اکبری‌معاف توان آماده‌سازی تیم از طریق کمک‌های مردمی برای صف‌آرایی با تیم‌های دولتی و نظامی را نداشتند که در سال ۱۳۷۶ با پیشنهاد مهندس حمیدی شهردار وقت رشت تصمیم به ادغام امتیاز استقلال رشت با شهرداری رشت را گرفتند.
استقلال شهرداری هم توانست با مدیریت زنده‌یاد ایرج زهرابی جواز صعود به سطح نخست فوتبال ایران را کسب کند که در ادامه در اوایل دهه هشتاد به دلیل حرفه‌ای شدن فوتبال ایران، امتیاز تیم در سال ۱۳۸۱ با حمایت مهندس یاسایی ریاست ورزشی صنایع شیر به شرکت نیمه خصوصی پگاه گیلان واگذار شد و در نیم‌فصل افسانه‌ای ۱۳۸۷ تا فینال جام حذفی پیش برود و بزرگان فوتبال ایران را به زانو در آورد.
سپس به دلیل تغییر دولت و تفکر غیر ورزشی وزرا و مدیران دولت وقت، در آبان ماه ۱۳۸۷ امتیاز نماینده شایسته فوتبال رشت به مه‌آفرید امیرخسروی مالک هلدینگ امیرمنصور آریا واگذار شد تا برای همیشه نام داماش گیلان به عنوان یک هویت بومی برای تیم پرافتخار فوتبال رشت ثبت شود.

آغاز فعالیت داماش به رنسانسی در حوزه هواداری فوتبال رشت تبدیل شد و میخ محکمی بر تابوت سرخابی پروری در شهرباران شد و نسل جوان شهر رشت شعار تک تیمی بودن را سرلوحه هواداری خود از این تیم قرار دادند.
تا آنکه با وجود آنکه امتیاز این تیم دو بار تا ورطه انحلال پیش رفت اما مالکین آینده این باشگاه نظیر اسماعیل حاجی‌پور در سال ۱۳۹۵ و داریوش نصیری در سال ۱۳۹۹ بعد از احیای مجدد و با اصرار هواداران از اسم داماش گیلان برای این تیم مظلوم و زجرکشیده فوتبال گیلان استفاده کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.