تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 شهریور 1401 - 12:10
کد خبر : 112695

🔺چرا تاج‌ها آزاد و تاجزاده‌ها زندان هستند؟!

🔺چرا تاج‌ها آزاد و تاجزاده‌ها زندان هستند؟!

🖊امید فراغت روزنامه‌نگار چرا مسئولان مملکت امثال تاج‌ها را با این حجم از ابهام و اتهام می‌پذیرند اما تاجزاده‌ها را نه؟ پاسخ به این سوال شاید درک و شناخت بهتری از حال و احوال ساختار سیاسی موجود مملکت بدهد. با وجود این‌که برخی از حکمرانان احساس‌شان این است امثال تاج‌ها با وجود حضور در فضای

🖊امید فراغت روزنامه‌نگار

چرا مسئولان مملکت امثال تاج‌ها را با این حجم از ابهام و اتهام می‌پذیرند اما تاجزاده‌ها را نه؟ پاسخ به این سوال شاید درک و شناخت بهتری از حال و احوال ساختار سیاسی موجود مملکت بدهد. با وجود این‌که برخی از حکمرانان احساس‌شان این است امثال تاج‌ها با وجود حضور در فضای ابهام و اتهام‌های اقتصادی فرصت هستند اما امثال تاج‌زاده‌ها با وجود مبرا بودن از ابهام و اتهام‌های اقتصادی و فقط به دلیل منتقد بودن، تهدید به حساب می‌آیند اما اکثریت ملت مثل حکمرانان اندیشه و فکر نمی‌کنند بر همین اساس تاج‌ها را مصداق ضرب‌المثل مُشت نمونه خروار است، می‌دانند!

متاسفانه چنین ذهنیتی آسیب‌زا شده است. شاید مسئولان مملکت به اصطلاح در جیک‌جیک مستان‌شان خیال‌شان از تاج‌ها راحت باشد اما امثال تاج‌ها به مثابه رطوبتی هستند که در فرآیند زمان، پایه‌های هر ساختاری را دچار پوسیدگی و تخریب اساسی می‌کنند و مصداق بر زمینت می‌زند، نادانِ دوست به حساب می‌آیند!

تاج‌زاده‌ها اگر هم در فضای موجود دشمن به حساب بیایند، اما مصداق دشمنِ دانا بلندت می‌کند، هستند! بنابراین اگر حکمرانان مملکت از فضای خطای محاسباتی‌شان بیرون نیایند، در فرآیند زمان دچار چالش و مشکلات اساسی خواهند شد. داد‌ه‌ها و تجربه‌های تاریخی نشان می‌دهد، حکمرانانی که به افکار عمومی بی‌توجه بوده‌اند در فرآیند زمان چوبِ بی‌توجهی به افکار عمومی را خورده‌اند! یکی از دلایلی که اعراب توانستند در جنگ قادسیه و نهاوند ایرانیان را شکست دهند، بی‌توجهی حکومت ساسانیان به افکار عمومی آن دوره تاریخی‌ بود! ملت اگر بی‌توجهی ببیند در نقطه‌ای از زمان و مکان بی‌توجهی نشان خواهد داد. مسئولان مملکت بپذیرند ذهنِ جامعه امروز ایران پُر از سوال‌های بی‌پاسخ و همچنین پُر از تناقضات حل و فصل نشده است. مردم می‌گویند چرا مفسدین اقتصادی و …راست‌راست در مجامع عمومی درساژ می‌روند اما منتقدین وضعیت موجود که به دنبال اصلاح وضع موجود هستند، باید در زندان باشند؟ راقم سطور بر این نظر است اقلیتی مرموز به دنبال ناامیدی مطلق مردم از اصلاح امور هستند و حتی این اقلیت با بندبازی و استتار در ذیل ادبیات رسمی حکومت پسند، مسئولانِ خرد و کلان را دچار خطای دیدگاه و همچنین خطای محاسباتی کرده‌اند. این اقلیت مرموز تفهیم کرده‌اند که امثال تاج‌ها با وجود ابهام‌های خرد و کلان فرصت به حساب می‌آیند اما امثال تاج‌زاده‌ها و دیگر منتقدین تهدید هستند و به تعبیری فضای وارونگی ایجاد کرده و به دنبال ماهی گرفتنِ خودشان از چنین فضایی هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.