تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آذر 1395 - 12:54
کد خبر : 11119

وقتی روحانی لاریجانی را غافلگیر کرد

وقتی روحانی لاریجانی را غافلگیر کرد

جارستان-حضور رئیس جمهور به همراه وزیر نفت، معاون پارلمانی رئیس جمهور، وزیر ارتباطات و فناوری در دقایق ابتدایی جلسه علنی با استقبال علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس همراه بود. *حضور غافلگیر کننده رئیس جمهور در چهل و هشتمین جلسه مجلس هنگامی که رئیس مجلس در حال قرائت نطق پیش از دستور خود بود موجب

جارستان-حضور رئیس جمهور به همراه وزیر نفت، معاون پارلمانی رئیس جمهور، وزیر ارتباطات و فناوری در دقایق ابتدایی جلسه علنی با استقبال علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس همراه بود.
*حضور غافلگیر کننده رئیس جمهور در چهل و هشتمین جلسه مجلس هنگامی که رئیس مجلس در حال قرائت نطق پیش از دستور خود بود موجب شد تا لاریجانی نطق خود را کوتاه کند و به رئیس جمهور خوشامد بگوید.
*مطابق معمول نمایندگان گرداگرد رئیس جمهور حلقه زدند تا بتوانند خواسته های ملی و منطقه ای خود را با وی مطرح کنند.
*به رغم آنکه دلیل اصلی حضور رئیس جمهور در صحن مجلس ارائه بودجه سالانه بود اما به دلیل حساسیت موجود در بحث نقض برجام توسط کنگره آمریکا، موجب شد بخش مهمی از سخنان وی در خصوص این موضوع و تبعات آن باشد.
*زمانی که روحانی انتقاد از مصوبه اخیر کنگره و سنای آمریکا را مطرح ساخت نمایندگان مجلس که پیش از آن در نطق منتقدانه رئیس مجلس درباره این موضوع با فریاد «مرگ بر آمریکا» و «ا…اکبر» آن را تایید کردند، بار دیگر با این شعارها مخالفت خود را با این اقدام قانونگذاران آمریکایی و تایید سخنان رئیس جمهور ابراز کردند.
*در حالی که رئیس جمهور مشغول دفاع از لایحه بودجه سال ۹۶ بود حضور عبدا… سامری نماینده مردم خوزستان و جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مقابل جایگاه ناطقان مجلس با فریاد‌ اعتراض به آسیب ریزگردها به ۵ میلیون خوزستانی و کاستی بودجه در این زمینه، موجب قطع سخنان وی شد. لاریجانی در مواجهه با این صحنه به نمایندگان متذکر شد که این رفتار صحیح نیست و پس از تذکر رئیس مجلس و وساطت تعدادی از نمایندگان رئیس جمهور سخنان خود را از سر گرفت.
*لاریجانی با توصیه به نمایندگان معترض برای حفظ آرامش مجلس و استقرار در صندلی هایشان خطاب به آنها گفت: این اعتراض ها در هنگام ارائه لایحه بودجه جایی ندارد و خلاف نظم عمومی مجلس است.
* به دنبال توصیه لاریجانی آرام آرام از حواشی صحن علنی مجلس کاسته شد و مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس از سامری خواست خویشتنداری کند تا رئیس جمهور نطقش به پایان برسد.
* پس از تقدیم لایحه بودجه ۹۶، رئیس جمهور توصیه کرد تا سخنان نمایندگان استان خوزستان مورد بررسی قرار گیرد.
* روحانی هنگامی که لایحه بودجه را تقدیم رئیس مجلس کرد، لاریجانی با ابراز تعجب از حجم کم آن با شوخی به وی بیان کرد: “همین است؟” که رئیس جمهور هم پاسخ داد “محتوایش زیاد است”.
*لاریجانی از ارائه به موقع بودجه تشکر کرد و توضیح داد که بودجه در کمیسیون های تخصصی بررسی می شود و جمع بندی آن به کمیسیون تلفیق ارائه می شود تا پس از بررسی به صحن مجلس بیاید؛ در همین فاصله نیز، روحانی در میان حلقه ای از نمایندگان، صحن مجلس را ترک کرد.

خراسان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.