تاریخ انتشار : دوشنبه 27 تیر 1401 - 8:05
کد خبر : 110872

کدام عید غدیر را باید تبریک‌ گفت؟

کدام عید غدیر را باید تبریک‌ گفت؟

✍️ بهترین راه از بین بردن هر چیزی آنست که در حد شعار نگهش دارند و نمایش های چشم پر کن برایش راه بیندازند اما از محتوا تهی اش کنند. پیامبر خدا(ص) روز غدیر خم، علی(ع) را برافراشت که راه عدالت خواهی و حق الناس را دنبال کند و پس از او به بیراهه نروند،

✍️ بهترین راه از بین بردن هر چیزی آنست که در حد شعار نگهش دارند و نمایش های چشم پر کن برایش راه بیندازند اما از محتوا تهی اش کنند.
پیامبر خدا(ص) روز غدیر خم، علی(ع) را برافراشت که راه عدالت خواهی و حق الناس را دنبال کند و پس از او به بیراهه نروند، اما چه شد؟ حتی مدعیان پیروی علی(ع) هم به او‌ جفاها کردند.
از درس ها و دستورهای فراوان او برای حکمرانی خوب (که در کتاب۱۵ جلدی درسهایی از نهج البلاغه آیت الله منتظری به گستردگی تشریح شده) دو بندش این است:
۱- حق تک تک مردم برعهده توست، مبادا در نعمت ثروت و رانت و سفره بیت المال چنان فرو بروید که از زندگی و رنج مردم غافل شوید و نفهمید چه می کشند…
«کُلٌّ قَدِ اسْتُرْعیتَ حَقَّهُ، فَلایَشْغَلَنَّکَ عَنْهُمْ بَطَرٌ»
۲- در لزوم برطرف کردن سوء ظنّ مردم نسبت به حاکم نمی گوید اگر مردم گمان بردند تو ستمگری، آنها را بازداشت کن، بلکه می فرماید: از آنها عذرخواهی کن و گمان های انها را با اشکار کردن عدالت خود برطرف کن که این کار همانا ریاضت دادن به نفس خود و مدارا نمودن با رعیّت است و عذرآوردنى است که با آن به مقصود خود مى‏رسى از این جهت که رعیّت را به راه حق واداشته‏اى.
«وَ إِنْ ظَنَّتِ الرَّعِیَّهُ بِکَ حَیْفا فَأَصْحِرْ لَهُمْ بِعُذْرِکَ وَاعْدِلْ عَنْکَ ظُنُونَهُمْ بِإِصْحَارِکَ فَإِنَّ فِى ذَلِکَ رِیَاضَهً مِنْکَ لِنَفْسِکَ، وَ رِفْقا بِرَعِیَّتِکَ وَ إِعْذَارا تَبْلُغُ بِهِ حَاجَتَکَ مِنْ تَقْوِیمِهِمْ عَلَى الْحَقِّ.
اگر به این آموزه ها واقعا عمل شود آنگاه راه اندازی موکب و میهمانی۱۰ کیلومتری عید غدیر و پذیرائی صلواتی، اطعام، جشن و هدیه برای کودکان، سرود و .. به صورت خودجوش و مردمی و از عمق جان برگزار می گردد و نیازی به هزینه کردن از بیت المال و جشن در یک خیابان نیست و در هر خانه و کوی و برزن این شادی جاری خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.