تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 تیر 1401 - 23:28
کد خبر : 110485

🔺 شهیدان انصاری و نورانی تربیت شده مکتب اهل بیت(ع) بودند

🔺 شهیدان انصاری و نورانی تربیت شده مکتب اهل بیت(ع) بودند

سردار محمرضا نقدی در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان انصاری و نورانی، تنها استاندار شهید کشور و معاون عمرانی ایشان و ۲۵۷ شهید کارمند استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره بزرگمردان انقلاب و دفاع مقدس این خطه، اظهار کرد: گیلان به قلی پورها و املاکی ها و

سردار محمرضا نقدی در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان انصاری و نورانی، تنها استاندار شهید کشور و معاون عمرانی ایشان و ۲۵۷ شهید کارمند استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره بزرگمردان انقلاب و دفاع مقدس این خطه، اظهار کرد: گیلان به قلی پورها و املاکی ها و بیگلوها و انصاری ها و نورانی ها می بالد.

وی شهیدان انصاری و نورانی را الگوهای تمام عیار انسانی دانست و افزود: به برکت مکتب اهل بیت(ع) انسان های والا و مثال زدنی فراوانی در جامعه اسلامی داریم؛ انسان هایی که در اوج انسانیت و اخلاق هستند و هر ملت و کشوری که یکی از این الگوها را داشته باشد، به رخ عالم می کشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران شهدا را مردان بزرگی دانست که هر کدام به تنهایی برای افتخار یک ملت کافی هستند و تصریح کرد: جوامع بشری از شخصیت هایی مانند انصاری و نورانی بی بهره هستند، زیرا این دو شهید بزرگوار دارای جمیع فضائل بودند و صفت های متضاد را در خود داشتند.

نقدی، با بیان اینکه شهید انصاری در اوج شجاعت و صلابت مهربان و نرم خو و در اوج ابهت و شکوه متواضع و خاکسار و در اوج فهم و آگاهی سیاسی و اجتماعی مطیع و تابع ولایت بود، خاطرنشان کرد: شهدا قهرمانان ملی ما هستند و قطعا اسلام و مکتب اهل بیت(ع) چنین انسان های برجسته ای را تربیت می کند.

وی از شهدا به عنوان ستارگان راهنما یاد کرد تا مسیر کمال را گم نکنیم و اضافه کرد: باید از مکتب شهدا درس بگیریم.

همرزم شهید انصاری، با اشاره به ساده زیستی این شهید بزرگوار هم در زندگی شخصی و هم به عنوان استاندار، خاطرنشان کرد: اگرچه شهید انصاری مکرر تهدید به ترور می شد، اما همواره در میدان حاضر بود و در معرکه ها ذره ای از صلابت او کم نشد؛ ایشان به سنت مولای متقیان شبانه به در خانه محرومان می رفت و پای درد دل آنان می نشست.

وی جلوداری شهید انصاری در مقابله مردمی با ضد انقلاب ها در رشت را یادآور شد و بیان کرد: شهید انصاری اگرچه شجاعت و صلابت داشت، اما در مقابل یتیم و محروم فروتن بود و پایش می لرزید لذا باید این ارزش های بزرگ را به جامعه متذکر شویم و جلوه های مدیریت اسلامی را نشان دهیم. اگر روحیه و منش شهدا در میان ما زنده شود، قطعا مشکلات رفع شدنی خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه، با بیان اینکه الگوگیری حتی یکی از ویژگی های شهید انصاری انسان را به کمال می رساند، گفت: شهید انصاری مردمی می زیست و برای مردم ارزش قائل بود و مردم را در اداره جامعه وارد می کرد، زیرا در مدل حکومتداری اسلامی مردم جزو حکومت هستند و باید در اداره کشور نقش ایفا کنند.

وی با تاکید بر لزوم به کارگیری ظرفیت های ملی برای پیشبرد اهداف نظام، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات ۱۴ خرداد امسال، بر استفاده از ایمان مردم برای عمل صالح تاکید فرمودند. زمانی که کمونیست ها در شهر رشت برای تجمع در خیابان تختی فراخوان داده بودند، شهید انصاری با یک سخنرانی قرا مردم را به صحنه آورد و کمونیست ها جرات عرض اندام نکردند.

نقدی، با بیان اینکه با دستور امام خمینی(ره) مبنی بر مردمی کردن مبارزه با منافقین طی یک سال و نیم بساط گروهک های تروریستی در کشور برچیده شد، خاطرنشان کرد: شهید انصاری شاگرد مبارز مکتب امام بود.

وی حضور مردم در صحنه را عامل متوقف کردن ارتش متجاوز صدام و پیروزی دفاع مقدس دانست و ادامه داد: پیشرفت های کشور در دانش و علم و صنعت و فناوری های پیچیده نیز نتیجه حضور مردم است و اگر می خواهیم مشکلات اقتصادی حل شود، باید مردم به صحنه بیایند.

همرزم شهید انصاری، با بیان اینکه این شهید بزرگوار مردم را میدان دار اصلی انقلاب می دانست و لذا با همین روحیه مشکلات را حل می کرد، گفت: انقلاب اسلامی بشریت را از حلقوم استکبار بیرون کشید. بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا اعلام سردمداری جهانی کرد و هیچ کشوری جرات مخالفت نداشت، اما امام خمینی(ره) به پشتوانه ملت مقابل استکبار ایستاد و آنان را زمین زد و این عظمت را آفرید.

معاون هماهنگ کننده سپاه، مقایسه عظمت انقلاب با مشکلات اقتصادی ناچیز را نادرست دانست و اضافه کرد: امروز باید ایمان مردم را تبدیل به عمل صالح کنیم و اگر شهید انصاری بود از مردم می خواست وارد میدان تولید شوند، زیرا تولید تنها راه خروج کشور از مشکلات اقتصادی است.

وی از مردم خواست برای رونق تولید به میدان بیایند و موجب پیشرفت اقتصاد شوند و عنوان کرد: دانشگاه ها تولید دانش بنیان را در دستور کار قرار دهند و از فهرست دارو و تجهیزات پزشکی شروع کنند تا وابستگی کشور به ارز کاهش یابد.

نقدی، تولید را مصداق عمل صالح دانست و خاطرنشان کرد: قطعا اگر ادامه دهنده راه شهدا باشیم به کمال خواهیم رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.