تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 18:11
کد خبر : 109493

سازمان تامین اجتماعی ۵۰ درصد مبلغ بیمه تکمیلی مستمری بگیران را تقبل نموده که رقم ریالی آن نسبت به سال قبل ۱۲۰ درصد رشد داشته است .

سازمان تامین اجتماعی ۵۰ درصد مبلغ بیمه تکمیلی مستمری بگیران را تقبل نموده که رقم ریالی آن نسبت به سال قبل ۱۲۰ درصد رشد داشته است .

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در برنامه تلویزیونی صف اول به تشریح مهمترین اقدامات در زمینه توسعه خدمات درمانی به جامعه هدف و همچنین مشارکت در پرداخت بیمه تکمیلی مستمری بگیران پرداخت . به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان به نقل از سایت رسمی این سازمان ، دکتر میرهاشم

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در برنامه تلویزیونی صف اول به تشریح مهمترین اقدامات در زمینه توسعه خدمات درمانی به جامعه هدف و همچنین مشارکت در پرداخت بیمه تکمیلی مستمری بگیران پرداخت .

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان به نقل از سایت رسمی این سازمان ، دکتر میرهاشم موسوی در این برنامه اظهار داشت یکی از مهم‌ترین خدماتی که بیمه‌شدگان فعلی و بازنشستگان انتظار دارند دریافت کنند، خدمات درمانی است. امروز در درمان مستقیم ۳۸۰ مرکز درمانگاهی و بیمارستانی ملکی در سراسر کشور داریم که در خدمت بیمه شدگان هستند و در بخش درمان غیرمستقیم نیز با بیش از ۵۰ هزار مرکز درمانی و بیمارستانی طرف قرارداد هستیم. در درمان مستقیم خدمات تأمین‌اجتماعی رایگان است. در دوره جدید در بخش درمان، چند خدمت ویژه را آغاز کرده‌ایم. پرداخت از جیب بازنشستگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی همچون سایر بیمه‌شدگان صفر است و هر دارویی که مورد نیاز بیمار است در مراکز ملکی تأمین‌اجتماعی رایگان است. علاوه بر این، خدمت ویژه تأمین‌اجتماعی به بازنشستگان بالای ۶۵ سال این است که هزینه‌های درمان بستری این عزیزان در تمامی مراکز درمانی دولتی نیز رایگان است. بیش از ۸۰ درصد مراکز درمانی دولتی طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی این موضوع را رعایت می‌کنند و بازنشستگان بالای ۶۵ سال در مراکز درمانی دولتی نیز هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

دکتر موسوی ادامه داد: کار ارزشمند دیگری که در تأمین‌اجتماعی برای خدمت به بازنشستگان انجام شد، درباره بیمه تکمیلی این عزیزان است. در سنوات گذشته ۳۰ درصد هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان را سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌کرد که ما ۵۰ درصد هزینه را تقبل کردیم و عدد ریالی نیز ۱۲۰ درصد رشد داشت. بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته تأمین‌اجتماعی از بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند. نگاه ما این است که تا جای ممکن به این عزیزان خدمت‌رسانی کنیم و یکی دیگر از اقدامات ما در حوزه درمان تأمین‌اجتماعی ایجاد کلینیک‌های ویژه دیابت و فشارخون است. می‌دانیم که این بیماری‌ها در بین بازنشستگان بسیار شایع است و کلینیک‌های ویژه برای تشخیص به‌موقع و درمان مؤثرتر این بیماری‌ها توسعه یافته‌اند. کلینیک‌های طب سالمندی را نیز در آینده راه‌اندازی خواهیم کرد و تلاش ما این است که تکلیف خود را در قبال این عزیزان به شکل کامل انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی توسعه عادلانه امکانات درمان مستقیم این سازمان را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و گفت: یکی از رویکردهای ما توسعه عادلانه امکانات درمان مستقیم است و در این حوزه چهار هزار میلیارد تومان در سال گذشته پیش‌بینی منابع داشتیم که امسال به ۹ هزار میلیارد تومان رسیده است. اولویت ما توسعه مراکز در مناطق محروم است. امسال چهار بیمارستان و ۱۶ درمانگاه جدید را عمدتاً در مناطق محروم افتتاح می‌کنیم. هفته گذشته در سردشت درمانگاه جدیدی افتتاح کردیم که تجهیزات و امکانات این مرکز، تفاوتی با بهترین مراکز درمانی ما در تهران و سایر شهرهای برخوردار کشور ندارد و حتی مطلوب‌تر است. افتخار ما این است که خدمات درمانی را در مناطق محروم توسعه می‌دهیم. برخی پروژه‌ها نیز مربوط به سنوات گذشته هستند. در مجموع حدود ۶۰ پروژه درمانی در دست احداث داریم که ۲۰ مرکز را در سال جاری افتتاح می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ارزیابی موفقیت و توسعه خدمات تأمین‌اجتماعی باید متناسب با گستردگی و تنوع خدمات این سازمان صوت گیرد، اظهار داشت: باید به گستردگی خدمات، بزرگی جامعه تحت پوشش و همچنین منابع در اختیار توجه کنیم. به طور متوسط هزینه درمان غیرمستقیم تأمین‌اجتماعی ماهیانه پنج هزار میلیارد تومان است. ورودی و خروجی منابع ما مشخص است. این هزینه عظیم در حال پرداخت است و خدمت تولید می‌شود. البته باید خدمات را توسعه و عمق دهیم و قطعاً با نقطه مطلوب فاصله داریم که باید با تلاش بیشتر برای تحقق این اهداف تلاش کنیم. در زمینه پوشش بیمه‌ای داروها، متعهد به اجرای مصوبات شورای عالی بیمه هستیم و براساس مصوبات این شورا، در ماه‌های گذشته ۱۰۰ قلم داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و تلاش ما این است که هرچه می‌توانیم خدمات را توسعه دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.