تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 17:16
کد خبر : 109459

بانکها برای ارایه وام ازدواج قانون را رعایت و سختگیری نکنند

بانکها برای ارایه وام ازدواج قانون را رعایت و سختگیری نکنند

معاون امور جوانان وزیر ورزش با بیان اینکه یکی از مشکلات جوانان در امر ازدواج هزینه مراسم و تهیه جهیزیه است که با افزایش وام ازدواج این معضل تا حدی کاهش می یابد، گفت: بانکها برای ارایه وام ازدواج به جوانان، قانون را رعایت و سختگیری نکنند. وحید یامین‌پور روز سه‌شنبه در جلسه با سازمانهای

معاون امور جوانان وزیر ورزش با بیان اینکه یکی از مشکلات جوانان در امر ازدواج هزینه مراسم و تهیه جهیزیه است که با افزایش وام ازدواج این معضل تا حدی کاهش می یابد، گفت: بانکها برای ارایه وام ازدواج به جوانان، قانون را رعایت و سختگیری نکنند.

وحید یامین‌پور روز سه‌شنبه در جلسه با سازمانهای مردم نهاد، فعالان فرهنگی، گروه های جهادی و بسیج دانشجویی گیلان در رشت اظهار داشت: یکی از مشکلات جوانان در امر ازدواج، هزینه مراسم و تهیه جهیزیه است که با افزایش وام ازدواج این معضل تا حدی کاهش می‌یابد اما بانکها نیز باید در ارایه تسهیلات وام ازدواج، سختگیری نکنند.

وی به افزایش میزان وام ازدواج نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش میزان وام ازدواج که برای هر فرد ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است، خوشبختانه طی ۲ ماهه اول امسال، میزان دریافت وام نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۷۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین تفاهمی با وزارت تعاون در حال انعقاد است که برای هر سازمان مردم نهادی که تمایل داشته باشد، شرکت تعاونی جوانان تشکیل شود تا این شرکت‌های تعاونی، از بانک توسعه تعاون تسهیلات دریافت کنند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش ادامه داد: هم اینک حدود یکصد هزار تشکل در کشور وجود دارد که از این تعداد، چهار هزار سمن مربوط به جوانان وزارت ورزش است، همچنین علاوه بر این تعداد سمن، ۴۰ هزار گروه جهادی ، ۲۰ هزار انجمن و مجموعه دانشجویی و سایر امور مربوط به جوانان در کشور فعالیت دارند که با توجه به این آمارها، سمن ها فقط با ۲.۵ درصد از جامعه جوان در تماس هستند.

یامین‌پور اضافه کرد: البته کار سمن ها، داوطلبانه، عام المنفعه و ایده محور است اما بعضی از سازمان های مردم نهاد به یک شرکت تبدیل شده و درآمدزایی می کنند و گرچه این یک امر مناسبی است اما این گروه‌ها دیگر جزو سمن ها قرار نمی‌گیرند.

وی اضافه کرد: البته دولت اهتمام ویژه‌ای برای برطرف کردن معضلات و مشکلات جوانان دارد، چون جوانان بازوهای اجرایی قدرتمند دولت هستند و هم اینک نیز حدود یکصد هزار نفر از جوانان در حوزه های مختلف در دستگاه‌های اجرایی فعالیت دارند.

وی به بودجه های وزارت ورزش در بخش امور جوانان نیز اشاره کرد و گفت : در بخش جوانان، دولت بسترسازی‌های مناسب را انجام می‌دهد و بر اساس تقسیم وظایف، امورات انجام می شود و ما فقط بسترسازی می‌کنیم تا منابع موجود به هدر نرود و فساد ایجاد نشود.

وی بیان کرد: با این وجود ما ۲ نوع بودجه داریم که بودجه اول مربوط به فصل پنج حمایتی و بلاعوض است که برای تامین بخشی از هزینه های جانبی به سمن ها و گروه های جهادی که فعالیت داوطلبانه انجام می‌دهند، قرار می‌گیرد تا بخشی از هزینه‌های جاری آنان برطرف شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش اظهار کرد: بخش دوم هزینه نیز صرف اهداف ما می شود که این بودجه ها در بخشهای مختلف کاهش معضلات و مشکلات جوانان هزینه می شود که در این راستا با دستگاههایی که در این بخش می توانند کمک کنند، تفاهم نامه انعقاد می‌کنیم چون ما در حوزه اشتغال ، متولی اشتغال زایی نیستیم.

وی به سایر فعالیتهای امور جوانان وزارت ورزش نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر ایجاد سازمانهای مردم نهاد و حضور فعالانه قشر جوان در سمن ها، ما سال گذشته حدود ۱۲۰ هزار سرباز را در بدو ورود خدمت سربازی، مورد آموزش مهارتی قرار دادیم و قرار است که اولین اردوی مهارتی را در سالجاری در حوزه اشتغال‌زایی برپا کنیم که در این راستا، ایلام اولین استانی است که قرار است این اردوی مهارتی در آن برپا شود.

در جلسه معاون امور جوانان وزارت ورزش با سازمانهای مردم نهاد، فعالان فرهنگی ، گروه‌های جهادی و بسیج دانشجویی گیلان، مسئولان اداره ورزش و جوانان این استان و همچنین تعدادی از مسئولان و فعالان سمن های اداره ورزش و جوانان گیلان حضور داشتند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.