تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 بهمن 1400 - 21:13
کد خبر : 107406

در آستانه سفر رئیس جمهور به استان گیلان؛ معاون و نماینده ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت به مسائل و مشکلات صنعتگران، معدنکاران و بازرگانان گیلانی رسیدگی کرد

در آستانه سفر رئیس جمهور به استان گیلان؛  معاون و نماینده ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت به مسائل و مشکلات صنعتگران، معدنکاران و بازرگانان گیلانی رسیدگی کرد

جارستان:علی رسولیان روز پنج شنبه در آستانه سفر رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیأت دولت به استان گیلان، با حضور در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت و در دیدار چهره به چهره و بی‌واسطه، مسائل و مشکلات صنعتگران، معدنکاران و بازرگانان این استان را از نزدیک مورد بررسی و پیگیری قرار داد. معاون

جارستان:علی رسولیان روز پنج شنبه در آستانه سفر رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیأت دولت به استان گیلان، با حضور در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت و در دیدار چهره به چهره و بی‌واسطه، مسائل و مشکلات صنعتگران، معدنکاران و بازرگانان این استان را از نزدیک مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

معاون و نماینده ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار چهره به چهره با فعالان اقتصادی استان گیلان، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان روز پنج شنبه در آستانه سفر رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیأت دولت به استان گیلان، با حضور در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت و در دیدار چهره به چهره و بی‌واسطه، مسائل و مشکلات صنعتگران، معدنکاران و بازرگانان این استان را از نزدیک مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

۹۱ نفر از فعالان اقتصادی استان گیلان در این برنامه ملاقات عمومی که در قالب میز خدمت حوزه صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، به طرح موضوعات، درخواست‌ها و مشکلات خود ‌پرداختند، که از این تعداد، درخواست ۶۱ نفر از مراجعان مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت بود و مابقی به سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط ارجاع شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین پیش از این برنامه با حضور در محل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان، از واحد‌های مختلف آن بازدید و در نشست صمیمانه با مدیران و کارشناسان این مجموعه، پای صحبت همکاران نشست.

۲ هزار پروژه عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور درحال اجراست
معاون و نماینده ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این دیدارهای مردمی در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۲ هزار پروژه عمرانی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان درحال اجراست.

علی رسولیان افزود: این میزان اعتبارات نسبت به سال گذشته یک و نیم برابر افزایش یافته است که این امر نشان دهنده عزم جدی برای آماده سازی زیرساخت‌های صنعتی در استان‌هاست.

وی احداث تصفیه خانه فاضلاب، آب، برق، گاز، تلفن، راه دسترسی و … را از جمله پروژه‌های زیرساختی درحال اجرا در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور عنوان کرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که تأمین برق واحدهای تولیدی از اولویت‌های این سازمان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است، اضافه کرد: علی‌رغم تکالیف قانونی دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان به تأمین آب و برق تا در شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی، این سازمان وظیفه خود می‌داند در این امر نیز مشارکت نماید.

رسولیان همچنین با بیان این‌که برای تأمین آب شهرک‌های صنعتی استان‌های شمالی مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: اما در کنار این، تأمین آب واحدهای صنعتی از طریق پساب شهری و همچنین تصفیه آب داخل شهرک‌های صنعتی را نیز به جد مد نظر داریم.

وی با تأکید بر این‌که احداث تصفیه خانه فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گیلان از برنامه‌های جدی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در راستای حفاظت از محیط زیست است، گفت: در حال حاضر ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در گیلان به بهره برداری رسیده و سه تصفیه خانه دیگر نیز درحال ساخت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آمادگی و قابلیت افتتاح یک تصفیه خانه فاضلاب دیگر در استان گیلان نیز خبر داد و افزود: برای تصفیه خانه شهرک صنعتی سپیدرود رشت نیز مشکل تأمین مالی نداریم، اما مشکل پیمانکاری است که به تعهداتش عمل نکرده بود.

رسولیان همچنین با بیان این‌که درحال برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار جدید هستیم، اضافه کرد: به دلیل این‌که بخش عمده احداث این تصفیه خانه انجام شده است، پس از انتخاب پیمانکار مناسب، تکمیل این پروژه به سرعت اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به مشکل تأمین زمین برای توسعه شهرک‌های صنعتی گیلان ادامه داد: در شهرک صنعتی سپیدرود زمین داریم، اما نیازمند عزم جدی مسئولان برای اخذ مجوزهای زیست محیطی است؛ ضمن این‌که تعهد داریم زمین به شرکت‌هایی واگذار شود که مشکلات زیست محیطی برای استان ایجاد نکنند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که آمادگی داریم با کمک مسئولان استان و مشارکت بخش خصوصی، نسبت به تأمین زمین و احداث شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی اقدام نماییم، اظهار داشت: ایجاد چند شهرک و ناحیه صنعتی جدید هم در استان گیلان در دستور کار است.

رسولیان مجموع اعتبارات عمرانی شهرک‌ها و نواحی صنعتی گیلان را در سال جاری ۱۱۵ میلیارد تومان عنوان و ابراز امیدواری کرد که برنامه‌‌های هدف گذاری این بخش به‌صورت کامل عملیاتی و اجرایی شود.

وی در ادامه، عمده ترین مشکلات مطرح شده در میز خدمت صنعت، معدن و تجارت گیلان را پیرامون مسائل زیست محیطی، نقدینگی و منابع مالی، مالیات، بیمه و معوقات بانکی اعلام کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مشکلات زیست محیطی را یکی از عوامل بازدارنده توسعه صنعتی دانست و گفت: این موضوع در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید رسیدگی خواهد شد تا با اولویت بندی مسائل زیست محیطی، فضای لازم برای فعالیت‌های اقتصادی فراهم شود.

رسولیان همچنین حمایت‌های مالی از بنگاه‌های اقتصادی از محل منابع تبصره (۱۸) و تأمین مالی زنجیره‌ای با کمک بانک مرکزی و صندوق‌های تأمین سرمایه را از جمله راهکارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تأمین نقدینگی و منابع مالی که از عمده ترین مشکلات بنگاه‌های اقتصادی است، عنوان کرد.

استان گیلان دارای ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و حدود ۳ هزار واحد صنعتی فعال است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.