تاریخ انتشار : جمعه 8 مرداد 1400 - 19:18
کد خبر : 107314

نوبخت: با سازوکارهای قدیمی و سنتی نمی شود کسب و کارها را توسعه داد/ رسولیان: واحدهای صنعتی راکد و تعطیل کشور ۱۳ درصد کاهش یافت

نوبخت: با سازوکارهای قدیمی و سنتی نمی شود کسب و کارها را توسعه داد/ رسولیان: واحدهای صنعتی راکد و تعطیل کشور ۱۳ درصد کاهش یافت

جارستان:محمد باقر نوبخت روز جمعه در حاشیه گشایش مرکز خدمات فناوری و کسب و کار گیلان در جمع خبرنگاران گفت: مراکز خدمات فناوری و کسب و کار از جمله نهادهایی هستند که می توانند فناوری های لازم برای کسب و کار را در اختیار کارآفرینان قرار دهند تا با بهره وری بیشتر در صنعت مواجه

جارستان:محمد باقر نوبخت روز جمعه در حاشیه گشایش مرکز خدمات فناوری و کسب و کار گیلان در جمع خبرنگاران گفت: مراکز خدمات فناوری و کسب و کار از جمله نهادهایی هستند که می توانند فناوری های لازم برای کسب و کار را در اختیار کارآفرینان قرار دهند تا با بهره وری بیشتر در صنعت مواجه شویم.

 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امروزه با سازوکارهای قدیمی و سنتی نمی شود کسب و کارها را توسعه داد و اشتغال آفرید، بلکه در این زمینه حتماً باید از شرکت های خدمات مشاوره و دانش بنیان استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، محمد باقر نوبخت روز جمعه در حاشیه گشایش مرکز خدمات فناوری و کسب و کار گیلان در جمع خبرنگاران افزود: مراکز خدمات فناوری و کسب و کار از جمله نهادهایی هستند که می توانند فناوری های لازم برای کسب و کار را در اختیار کارآفرینان قرار دهند تا با بهره وری بیشتر در صنعت مواجه شویم.

وی اظهار امیدواری کرد با راه اندازی این مرکز، زمینه تعامل مجموعه‌ دست اندرکاران صنعت استان در راستای رونق روزافزون این بخش فراهم شود.

واحدهای صنعتی راکد و تعطیل کشور ۱۳ درصد کاهش یافت
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با وجود شرایط سخت کشور، در مجموع واحدهای صنعتی راکد و تعطیل در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته است.

علی رسولیان افزود: سال گذشته با وجود شرایط دشوار تحریم ها و کرونا، رشد صنعت بیش از هفت درصد بوده که در کشور و استان گیلان این امر محقق شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ساخت و سازهای درحال انجام در شهرک های صنعتی گیلان، انتظار شرایط بهتری نیز می رود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزایش عمق داخلی سازی و توسعه استفاده از فناوری های جدید را از جمله اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و افزود: توجه به شرکت های دانش بنیان و فناور و شرکت هایی که بتوانند نیازهای فناورانه کشور را تأمین کنند و ارتقاء بخشند را تقویت خواهیم کرد.

رسولیان اضافه کرد: مرکز خدمات فناوری و کسب و کار گیلان که امروز با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان افتتاح شد، چهلمین مرکز در سطح کشور است که شرکت های دانش بنیان و جوانان نخبه می توانند با بهره مندی از این فضا، زمینه لازم را برای توسعه فناوری و تولید محصولات فناورانه فراهم کنند.

وی با بیان این که در سطح کشور بیش از ۶۴۰ شرکت مشاور و فناور را در این مراکز مستقر کرده ایم، ادامه داد: امسال برای اولین بار در مراکز خدمات فناوری و کسب و کار مشاورانی مستقر شده اند که هدف از حضور آنان، تأمین منابع مالی و همچنین کمک به افزایش فناوری در حوزه مالیات و تأمین اجتماعی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایجاد کلینیک های کسب و کار در شهرک های صنعتی را یکی از مهم ترین اهداف این سازمان عنوان کرد و گفت: در سال جاری بیش از ۳۲۰ واحد صنعتی راکد فعال شد و ۵۰۰ مشاور در این مراکز کار عارضه یابی این واحدها را انجام می دهند.

رسولیان تصریح کرد: با کمک کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استان ها و همکاری دستگاه قضایی و نهادهای بانکی‌، مالیاتی و تأمین اجتماعی، سال گذشته یک هزار و ۵۵۷ واحد صنعتی راکد احیاء شده و امیدواریم تا پایان سال به یک هزار و ۶۰۰ واحد برسد.

وی با بیان این که استان گیلان با کمبود زمین برای احداث شهرک های صنعتی مواجه است افزود: قرارداد افرادی که اقدامی برای ساخت و ساز و راه اندازی واحد صنعتی خود ننمایند و اهداف غیرتولیدی را دنبال نمایند، فسخ و زمین آن ها به افرادی که قصد تولید و اشتغالزایی دارند واگذار می شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: با توجه به این که استان گیلان در حوزه صنایع غذایی از ظرفیت ها و توانمندی های خوبی برخوردار است، امیدواریم شرایط مطلوب تری را در این زمینه در این استان ایجاد کنیم.

رسولیان ادامه داد: تمامی شهرک ها و نواحی صنعتی استان گیلان شرایط حضور شرکت های خارجی و جذب سرمایه گذاران را دارند و ما هم به عنوان میزبان آن ها زمین مناسب در اختیارشان قرار خواهیم داد.

وی تأکید کرد: کار مهمی که امسال انجام شد این بود که به کسانی که زودتر از موعد مقرر بتوانند طرح در دست ساخت و ساز خود را به بهره برداری رسانده و منجر به تولید شوند، از ۳۰ درصد معافیت برخوردار می شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که استان گیلان در ایجاد واحدهای کارگاهی کوچک از فرصت مناسبی برخوردار است اظهار داشت: در سال جاری ۲۵ واحد کارگاهی جدید در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان ایجاد خواهد شد.

رسولیان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره قطعی برق در شهرک های صنعتی اعلام کرد: به دنبال این هستیم که هفت هزار هکتار زمین در شهرک های صنعتی برای تولید برق از طریق انرژی خورشیدی اختصاص دهیم.

وی افزود: در استان هایی که شرایط اقلیمی آن ها به گونه ای است که نمی توانند از انرژی خورشیدی استفاده کنند، زمین رایگان در اختیار فعالان اقتصادی قرار می دهیم که با احداث نیروگاه مولد مقیاس کوچک (CHP) برق تولید کنند.

شرکت‌ شهرک های صنعتی گیلان اکنون با دارا بودن ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی درحال بهره‌برداری برخوردار از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب، یک مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۱۸۱۴ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۶۲۶ هکتار و بهره‌برداری از ۹۳۴ واحد صنعتی و ۵۸ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۱۶ هزار و ۳۲۲ نفر را در سراسر استان گیلان فراهم کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.