تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1395 - 10:00
کد خبر : 10708

مبارزه با شیطان زیبای جهان در گیلان ادامه دارد

مبارزه با شیطان زیبای جهان در گیلان ادامه دارد

جارستان-مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت:مبارزه با گیاه مزاحم سنبل آبی در استان ادامه دارد. قربانعلی محمدپور ، با اشاره به اینکه پاکسازی کامل این گیاه زمان زیادی طول می کشد،گفت: حضور این گیاه به اکوسیستم طبیعی خسارت وارد می کند و در مجموع تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد مردم منطقه دارد. وی با اشاره

جارستان-مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت:مبارزه با گیاه مزاحم سنبل آبی در استان ادامه دارد.

قربانعلی محمدپور ، با اشاره به اینکه پاکسازی کامل این گیاه زمان زیادی طول می کشد،گفت: حضور این گیاه به اکوسیستم طبیعی خسارت وارد می کند و در مجموع تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد مردم منطقه دارد.

وی با اشاره به اینکه تالاب انزلی از جمله اکوسیستم های ارزشمند گیلان است که با این شیطان زیبا دست و پنجه نرم می کند،اضافه کرد:سنبل آبی از سال گذشته در۳۲۰هکتار از تالاب انزلی جمع آوری شده است و همچنان پایش مستمر آن ادامه دارد.

محمدپور با بیان اینکه پای این گیاه مزاحم برزیلی در تالاب عینک رشت هم باز شده بود و با تلاش همگانی مردم و مسئولین مبارزه مکانیکی وسیعی انجام شد،خاطر نشان کرد:همچنین مبارزه با این گیاه در روستای آلیان فومن و ملاسرای شفت انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: با سنبل آبی به سه روش مکانیکی ،شیمیایی و بیولوژیکی می‌توان مبارزه کرد، اما تاکنون در جهان روش مکانیکی بهترین روش پیشنهاد شده است و در کشور ما نیز از همین روش استفاده می‌شود و روشهای شیمیایی و بیولوژیکی نیز از سوی محققین در حال پژوهش است.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از سرایت این گیاه به آببندانها در صدور مجوز بهره‌برداری ها از مدیریت مشارکتی بهره گرفته ایم،گفت:پایش های مداوم ادامه دارد و همچنان در حال مبارزه با این شیطان زیبا هستیم.

سنبل آبی یک گونه غیر بومی است و گسترش سریع آن و پوشش کامل سطح آب موجب بروز مشکلات عدیده زیست محیطی خصوصأ کاهش تنوع زیستی و مرگ تدریجی تالابها را فراهم می‌کند.

ایسنا منطقه گیلان

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.