تاریخ انتشار : یکشنبه 24 بهمن 1400 - 20:30
کد خبر : 107050

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: مسببان تغییرکاربری سینماهای گیلان باید در مراجع قضایی پاسخگو باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: مسببان تغییرکاربری سینماهای گیلان باید در مراجع قضایی پاسخگو باشند

جارستان :مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به وضعیت نامطلوب سینماهای استان و تخلف در تغییر کاربری صرفاً تجاری این مجموعه‌ها گفت: عواملی که در اینگونه تغییر کاربری نقش داشته‌اند باید در مراجع قضایی پاسخگو باشند. رضا ثقتی بعد از ظهر یکشنبه در بخش نخست نشست خبری که بمنظور تبیین ارکان برگزاری هفته

جارستان :مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به وضعیت نامطلوب سینماهای استان و تخلف در تغییر کاربری صرفاً تجاری این مجموعه‌ها گفت: عواملی که در اینگونه تغییر کاربری نقش داشته‌اند باید در مراجع قضایی پاسخگو باشند.

رضا ثقتی بعد از ظهر یکشنبه در بخش نخست نشست خبری که بمنظور تبیین ارکان برگزاری هفته قرآن و عترت استان گیلان برگزار شد افزود: متاسفانه برخی از سینماهای استان به سمت تجاری صِرف تغییر کاربری داده اند که این موضوع خلاف قانون است و مالکان و همچنین مدیرانی که مجوز چنین کاری را داده‌اند می بایست در مراجع قضایی پاسخگو باشند.

وی اظهار داشت : تغییر کاربری سینماها با توجه به اینکه در مکان های گران شهر ها واقع شده اند برای مالکان وسوسه انگیز شده و در فکر تغییر کاربری هستند اما طبق قانون هیچ مرکز سینمایی نمی تواند تغییر کاربری بدهد ؛دولت در برهه ای از زمان با نگاه حمایتی برای مدیران سینما طرح مجتمع های تجاری – فرهنگی را اجرایی کرد اما تغییر کاربری صرفا تجاری خلاف قانون است.
وی گفت:  جسم نحیف فرهنگ و هنر تاب تازیانه های سهمگین را ندارد و بسیاری از شهرهای استان  به لحاظ زیرساخت های فرهنگ و هنر در فقر مطلق هستند و این سیاست های سودجویانه در فرهنگ و هنر قابل  اغماض نیست و یقینا به نفع جریان فرهنگ و هنر ورود خواهیم کرد .

ابزار هنر در اختیار ترویج فرهنگ قرآنی قرار می گیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همچنین اعلام کرد: پیشنهاد این اداره کل برای برگزاری هفته ای با نام ” قرآن و عترت استان گیلان ” از سوی وزارتخانه به دیگر استانها برای الگو گیری ابلاغ شده است و برای این برنامه ابزار هنر در اختیار ترویج فرهنگ قرآنی قرار می گیرد.

رضا ثقتی در نشست خبری بمنظور تبیین ارکان برگزاری هفته یادشده که در فروردین ماه سال آینده برنامه ریزی شده است ،افزود: هدف از برگزاری هفته قرآن و عترت شناسایی استعدادهای بالقوه اصحاب فرهنگ هنر و رسانه برای ترویج باورهای قرآنی و تبلیغ آموزه های قرآن و عترت و تبدیل آنها به استعداد های بالفعل در گستره استان و همچنین خلق تولید آثار ماندگار و ارائه مفاهیم و معارف قرآن و عترت در قالب هنر است.

وی اظهار داشت: هفته قرآن و عترت استان گیلان در بخش های مطبوعات و خبرگزاری ها شامل خبر، تیتر ،گزارش و مصاحبه ،سرمقاله و یادداشت ،رادیو، شعر و داستان، فیلم کوتاه، فیلمنامه نویسی، نمایشنامه ،هنرهای تجسمی، صنایع دستی و هنر های سنتی،کتاب، پایان نامه و مقاله سرودهای آئینی ،لالایی های با مضامین دینی ،سرود نوجوانان مساجد و موسیقی های مذهبی و آئینی طرح ریزی شده است .

ثقتی با بیان اینکه ابزار هنر ابزار ژرف و مانایی است اظهار داشت: اعتقاد ما اینست که هنر را به زیور قرآن آراسته کنیم و ابزار هنر را درخدمت نشر و گسترش تعالی فرهنگ قرآنی قرار دهیم.

وی ادامه داد:ورود جامعه مخاطب جدید ، بازآفرینی هنری و ادبی ازمفاهیم قرآن کریم ،احادیث ، سیره اهل بیت و تبیین و ترویج هنری سبک زندگی قرآنی و روحیه ایثار و شهادت جزو رئوس برنامه های هفته یاد شده است که بخش های خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی، عفاف و حجاب ،مکتب شهید سلیمانی، نماز و نیایش محورهای برنامه های هفته یاد شده است که در قالب جشنواره برگزار می شود.

وی اظهار داشت: علاقمندان تا ۲۰ اسفند ماه می توانند آثارشان را به دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان که در تالار مرکزی رشت جانمایی شده ارسال کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.