تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1395 - 10:03
کد خبر : 10705

تالاب امیرکلایه خانه امن قوهای مهاجر گیلان

تالاب امیرکلایه خانه امن قوهای مهاجر گیلان

جارستان-رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: قوها و غازها با پناه آوردن به تالاب امیرکلایه با آرامش زمستان گذرانی می‌کنند. امین نجات گفت: هرساله با فرا رسیدن فصل زمستان در نیم کره شمالی، موج جدیدی از مهاجرت این پرندگان، استان را فرا می‌گیرد و قوها و غازها با پناه آوردن به شبکه‌ای از

جارستان-رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: قوها و غازها با پناه آوردن به تالاب امیرکلایه با آرامش زمستان گذرانی می‌کنند.

امین نجات گفت: هرساله با فرا رسیدن فصل زمستان در نیم کره شمالی، موج جدیدی از مهاجرت این پرندگان، استان را فرا می‌گیرد و قوها و غازها با پناه آوردن به شبکه‌ای از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان،با آرامش زمستان گذرانی می‌کنند.

وی افزود:یک قطعه قو توسط یکی از دوستداران محیط زیست روستای گالشکلام لنگرود،تحویل مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود داده شد.

نجات ادامه داد:پس از بررسی پرنده و با توجه به سلامتی کامل آن و با هماهنگی به عمل آمده با پاسگاه محیط بانی امیرکلایه، در این محل رهاسازی شد.

شرایط خاص اکولوژیکی تالاب امیرکلایه موجب شده‌است که این اکوسیستم آبی به عنوان زیستگاه، شمار بسیاری از پرندگان مهاجر نیز قرار گرفته و هرساله پذیرای گونه‌های مختلفی چون انواع قو، فلامینگو،اردک، غازهای وحشی، خوتکا، چنگر،گیلار،پلیکان و دههاگونه دیگر باشد.

دراین تالاب ۱۳۳گونه پرنده مربوط به ۴۱خانواده شناسایی شده است که ۳۹ گونه آن بومی و بقیه مهاجر هستند. کارشناسان محیط زیست،شمار پرندگان مهاجر به این تالاب را در سال،بیش از ۳۰هزارقطعه اعلام کرده‌اند و این تعداد با توجه به ویژگی‌های منحصربه فرد،وسعت و منابع غذایی تالاب و در صورت تامین امنیت‌های لازم و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز به دهها برابر خواهد رسید.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد تالاب بین‌المللی امیرکلایه لاهیجان در مقایسه با دیگر تالاب‌های گیلان این است که این تالاب از محدود محیطهای تالابی آب شیرین است که تنها در یک کیلومتری دریا قرار دارد.

ایسنا منطقه گیلان،

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.