تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1395 - 18:05
کد خبر : 10626

ئیس شبکه توزیع برق صومعه سرا خبر داد؛ حضور بیش از ۸۴ اکیپ برای رفع مشکل قطعی برق شهرستان صومعه سرا

ئیس شبکه توزیع برق صومعه سرا خبر داد؛ حضور بیش از ۸۴ اکیپ برای رفع مشکل قطعی برق شهرستان صومعه سرا

جارستان-صومعه سرا- رئیس شبکه توزیع برق صومعه سرا با اشاره به قطعی برق در زمان بارش برف سنگین در این شهرستان از حضور بیش از ۸۴ اکیپ برای رفع مشکل قطعی برق صومعه سرا طی این روزها خبر داد. سید محمود حسینی‌فر در جلسه شورای اداری صومعه‌سرا که ظهر یکشنبه در سالن اجتماعات فرمانداری این

جارستان-صومعه سرا- رئیس شبکه توزیع برق صومعه سرا با اشاره به قطعی برق در زمان بارش برف سنگین در این شهرستان از حضور بیش از ۸۴ اکیپ برای رفع مشکل قطعی برق صومعه سرا طی این روزها خبر داد.

سید محمود حسینی‌فر در جلسه شورای اداری صومعه‌سرا که ظهر یکشنبه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه شهرستان صومعه سرا دارای سه پست فوق توزیع ۶۳ است، اظهار کرد: سه پست با عنوان های صومعه سرا یک و دو و نفوت مشخص است.

وی با بیان اینکه این پست‌ها ۱۱ نقطه در سطح شهرستان را پوشش می دهند، افزود: نرگستان، زیده‌ سرا، صومعه‌سرا، اباتر، ابریشم، شهرک، تولمات، شهرک صنعتی، خانی‌کنار، خُمیران، ورزشگاه، فومن و گوراب‌زرمیخ از جمله این ۱۱ نقطه هستند.

رئیس شبکه توزیع برق صومعه سرا با اشاره به اولین قطعی برق با شروع بارش ها در پست ۶۳، در برق منطقه ای صومعه سرای دو در شهرک صنعتی، گفت: متاسفانه با این قطعی کل شبکه از مدار خارج شده که ما مجبورشدیم فیدر خانی کنار و شهرک صنعتی را از طریق ماسال برق دار کنیم.

وی همچنین با اشاره به خارج شدن پست مرکز شهر با حذف دلیترسلول اعظم فیدر نرگستان از مدار، تصریح کرد: برای رفع این مشکل از برق شهرک استفاده شد که با این اقدام برق ۴۰ درصد از مشترکان شهری صومعه سرا قطع شد.

به گفته این مسئول در طی روزهای اخیر بر اثر بارش سنگین برف و سقوط درختان، ۲۳ پایه فشار قوی، متوسط و ضعیف در سطح بخش های مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ آسیب دیده و شکسته شده است.

حسینی فر با بیان اینکه در روزهای اخیر و باتوجه به بارش سنگین برف در شهرستان برای رفع مشکل قطعی برق مشترکان از کمک های امور شهری رشت در حوزه فشار قوی بهره مند شده ایم، افزود: بیش از ۸۴ اکیپ در دو نوبت صبح و عصر عملیات های ترمیم شبکه برق شهرستان صومعه سرا شرکت کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه یکی از مهم ترین مشکلات و دلایل قطعی برق در سطح شهرستان سقوط درختان و شاخ و برگ آنها بر روی شبکه توزیع برق بود، گفت: شاخه‌زنی‌ درختان در حوزه شهری بر عهده شهرداری‌ها و در روستاها بر عهده دهیاری‌ها بوده که مسئولان ذیربط برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی باید در زمان مناسب اقدام به شاخه زنی معابر کنند.

رئیس شبکه توزیع برق صومعه سرا با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از قطعی برق در چنین شرایطی زمینی کردن شبکه خطوط انتقال برق است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سطح شهرستان تنها ۱۰ درصد خطوط انتقال برق زمینی است.

وی اظهار کرد: انتظار می رود که شهردار صومعه سرا مجوزهای لازم برای زمینی کردن کابل های برق ۲۰ کیلو ولت را صادر کند.

خبرنگار مهر،

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.