تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1395 - 17:32
کد خبر : 10609

ورود فاضلاب و صیدهای بی رویه عوامل کاهش آبزیان دریای خزر

ورود فاضلاب و صیدهای بی رویه عوامل کاهش آبزیان دریای خزر

جارستان-نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه عدم استراتژی صحیح بسیاری از ماهی های خاویاری را در دریای خزر به نابودی کشاند، گفت:ورود فاظلاب و صیدهای بی رویه عواملی برای کاهش میزان آبزیان در دریای خزر است. منطقه گیلان،محمدحسین قربانی،نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت آبزیان دریایی،اظهار کرد:کشور

جارستان-نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه عدم استراتژی صحیح بسیاری از ماهی های خاویاری را در دریای خزر به نابودی کشاند، گفت:ورود فاظلاب و صیدهای بی رویه عواملی برای کاهش میزان آبزیان در دریای خزر است.

منطقه گیلان،محمدحسین قربانی،نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت آبزیان دریایی،اظهار کرد:کشور ما در یک مقطع زمانی، سالی ۳ تن خاویار در دریایی خزر استحصال می کرد اما متاسفانه این میزان هم اکنون به ۲۵۰ الی ۳۰۰ کیلو در سال کاهش نزولی پیدا کرده است.

وی افزود:ورود فاظلاب ها، صیدهای بی رویه، اقدامات غیرکارشناسی، ذخایر دریای خزر را به نابودی کشاند و در این راستا بنده نگران این موضوع هستم که مردم شمال کشور از مصرف ماهی محروم شوند.

قربانی گفت:بدیهی است ما با کمبود منابع آبی و زیر زمینی روبرو هستیم اما اگر این موضوع مدیریت شود با توجه به ظرفیت تولید پرورش ماهی در قفس می توان ماهی گرمابی و سردابی را به نحو اصولی و کارشناسی در کشور تولید کرد.

وی ادامه داد:افزایش تولید ماهی با معیارهای اقتصاد مقاومتی همخوانی دارد و این درحالی است که صیادان نیازمند تسهیلات ویژه برای افزایش تولید آبزیان دریایی هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه عدم استراتژی صحیح بسیاری از ماهی های خاویاری را در دریای خزر به نابودی کشاند، یادآورشد: ورود فاظلاب ها، صیدهای بی رویه عواملی برای کاهش میزان آبزیان در دریای خزر هستند.
خبرگزاری ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.