تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1395 - 17:30
کد خبر : 10596

نسل فوک خزری در خطر انقراض قرار گرفت

نسل فوک خزری در خطر انقراض قرار گرفت

جارستان-در پی مشاهده لاشه یک قلاده فوک کاسپین در ساحل انزلی نمونه ها برای مشخص شدن دلیل تلف شدن فوک به اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ارسال شد. منطقه گیلان،در پی تماس یکی از شهروندان بندرانزلی مبنی بر مشاهده لاشه یک قلاده فوک کاسپین یا خزری، اکیپی از کارشناسان به

جارستان-در پی مشاهده لاشه یک قلاده فوک کاسپین در ساحل انزلی نمونه ها برای مشخص شدن دلیل تلف شدن فوک به اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ارسال شد.

منطقه گیلان،در پی تماس یکی از شهروندان بندرانزلی مبنی بر مشاهده لاشه یک قلاده فوک کاسپین یا خزری، اکیپی از کارشناسان به همراه تجهیزات نمونه برداری به محل اعزام شدند.

اکبر میغی رییس اداره حفاظت محیط زیست انزلی گفت:با بررسی های انجام شده مشخص شد که لاشه،تازه است و پس از نمونه برداری از بافت های حیوان،نمونه‌ها برای مشخص شدن دلیل تلف شدن فوک به اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ارسال شد.

وی افزود:فوک کاسپین یا خزری تنها پستاندار ساکن دریای خزر است و گونه منحصر به فرد این بزرگترین دریاچه دنیاست.

میغی خاطرنشان کرد:فوک ها از اوایل تابستان برای تغذیه و استفاده از سرمای آبهای مناطق عمیق دریای کاسپین به سواحل جنوبی دریا مهاجرت میکنند و تا اواخر پاییز در سواحل استان های گیلان ، مازندران و گلستان مشاهده می شوند.

وی تصریح کرد:فوک ها اوایل زمستان و با سردتر شدن هوا برای زادآوری به عرض های شمالی و یخ زده دریای کاسپین مهاجرت می کنند و توله های خود را روی این یخ ها بدنیا می آورند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرانزلی افزود:نسل این گونه زیبا به شدت در خطر انقراض است بطوریکه جمعیت آن از ۲ میلیون قلاده در بیست سال پیش به کمتر از ۱۰۰ هزار قلاده کاهش پیدا کرده که از جمله دلایل این کاهش میتوان به کاهش منابع تغذیه ای فوک مثل ماهی کیلکا براثر صید بی رویه،کشتار آن توسط صیادان و شکارچیان،همچنین سموم شیمیایی و آلودگی آب ناشی از پساب های صنعتی اشاره کرد.

ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.