تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آذر 1400 - 10:23
کد خبر : 105694

در نخستین نشست هم اندیشی شهرهای خلاق ایران ؛ کارگرنیا ، رئیس شورا : – گشاده رویی مردمان رشت از ارکان جذب گردشگر رضویان ، رئیس کمیسیون بهداشت شورا : – استفاده از ظرفیت رسانه های بین المللی کشور برای شناساندن شهرهای خلاق ایران در عرصه جهانی

در نخستین نشست هم اندیشی شهرهای خلاق ایران ؛ کارگرنیا ، رئیس شورا : – گشاده رویی مردمان رشت از ارکان جذب گردشگر رضویان ، رئیس کمیسیون بهداشت شورا : – استفاده از ظرفیت رسانه های بین المللی کشور برای شناساندن شهرهای خلاق ایران در عرصه جهانی

جارستان : در نخستین نشست هم اندیشی شهرهای خلاق ایران که با حضور معاون ارتباطات و مشارکتهای کمیسیون ملی یونسکو در ایران، نمایندگان شهرهای خلاق ایران، رئیس و اعضای شورا برگزار شد، کارگرنیا رئیس شورا و رضویان رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا پیرامون شهر خلاق خوراک شناسی رشت به ایراد سخن

جارستان : در نخستین نشست هم اندیشی شهرهای خلاق ایران که با حضور معاون ارتباطات و مشارکتهای کمیسیون ملی یونسکو در ایران، نمایندگان شهرهای خلاق ایران، رئیس و اعضای شورا برگزار شد، کارگرنیا رئیس شورا و رضویان رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا پیرامون شهر خلاق خوراک شناسی رشت به ایراد سخن پرداختند.

 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – رئیس شورای اسلامی شهر رشت در نخستین نشست هم اندیشی شهرهای خلاق خوراک شناسی در ساختمان مرکزی شهرداری رشت با خیر مقدم به تمامی میهمانان این نشست و حاضرین اظهار کرد: امیدواریم در این سفر کوتاه کاری، میزبان خوبی برای یکایک عزیزان باشیم.

 

محمد حسین واثق کارگرنیا با گرامی داشت یاد و خاطره هشت هزار شهید دفاع مقدس استان گیلان افزود: مردمان استان گیلان بالاخص شهر رشت دارای صفای باطن همیشگی هستند که این گشاده رویی و مهربانی می تواند یکی از ارکان مهم در جذب گردشگر باشد.

 

وی به عنوان رشت دروازه اروپا اشاره کرد و گفت: شهر رشت در بسیاری از امورات به عنوان شهر اولین ها در کشور ثبت شده است اما متاسفانه نتوانستیم برخی از این داشته ها را حفظ کنیم که عمده دلایل آن به عملکرد برخی از مسئولان برمیگردد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با قدردانی از تلاش ها و پیگیری های فاطمه قدیمی مسئول وقت روابط عمومی شهرداری رشت پیرامون ثبت رشت در جمع شهرهای خلاق خوراک یونسکو تصریح کرد: طی این ۶ سال اقداماتی در وسع و توان شهرداری رشت انجام شد.

 

کارگرنیا با تاکید به اینکه باید تمامی داشته هایمان را از گذشته های دور تا به امروز در معرض دید قرار دهیم، بیان کرد: مردمان متمدن، فرهیخته، نجیب و اصیل رشت در تمامی مباحث از گذشته تا کنون حرفهای زیادی برای گفتن دارند و ما به عنوان منتخبین مردم شهر بارانهای نقره ای بر خود وظیفه میدانیم، داشته هایمان را با افتخار در معرض دید جهانیان قرار دهیم. ان شاء الله با تشکیل چنین جلسات و همفکریهای بیشتر، بتوانیم دستاوردهای خوبی در این حوزه به منظور توسعه هر چه بیشتر شهرهای خلاق کسب کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز در نشست شهرهای خلاق خوراک ایران در رشت گفت: باید از ظرفیت رسانه های بین المللی کشورمان برای شناساندن شهرهای خلاق ایران استفاده شود.

 

سید حسین رضویان با بیان اینکه برای تحقق امر توسعه و رهایی جوامع از فقر نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و راهبردی هستیم، اضافه کرد: متاسفانه در ایران تنها کاری که در خصوص شهرهای خلاق آن رقم زده شد یکسری رویدادهای گلخانه‌ای بوده است و نتیجه خاصی را در این بخش شاهد نبودیم.

 

وی ابراز داشت: مسئولین و دست اندرکاران شهری در طول سالهای اخیر پشت درهای بسته نشستند و از عملکردهایی که در شهر اتفاق افتاده بود، صحبت کردند و در انتها هم در برخی همایشها و جلسات از تعدادی از افرادی که دست چین شده‌ بودند استفاده کردند اما دیدیم که تمام این کارها خروجی مناسبی در حوزه شهر خلاق در بر نداشت.

 

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت با بیان این که اساس توسعه در قرن گذشته حول سه محور توسعه اقتصادی، توسعه سیاسی و توسعه اجتماعی بوده است، یادآور شد: به باور اندیشمندان توسعه فرهنگی در زمان حاضر بر تمام مولفه های ذکر شده اولویت دارد و توسعه پایدار تنها از طریق توسعه فرهنگی محقق می‌شود و برنامه سازمان یونسکو شناسایی برای معرفی شهرهای خلاق جهان هم مبتنی بر توسعه فرهنگی رقم خورده است.

 

رضویان با بیان اینکه شهرهای خلاق ایران از مولفه بین المللی بودن به دور افتاده اند، عنوان کرد: از معاون ارتباطات و مشارکتهای کمیسیون ملی یونسکو در ایران تقاضا دارم از ظرفیت رسانه های بین المللی کشورمان برای شناساندن شهرهای خلاق ایران در عرصه جهانی استفاده شود.

 

این عضو شورای شهر رشت در پایان اضافه کرد: علاوه بر اقداماتی که در حوزه رسانه ها و بین‌الملل لازم است شکل بگیرد، شهرهای خلاق ایران هم برای یک حضور موثر و اثربخش در عرصه بین المللی باید محتوا و داده های مناسب خود را در این سطح تهیه و تدارک ببینند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.