تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1395 - 18:11
کد خبر : 10518

خانوارهای فاقد مسکن دارای دو معلول، تسهیلات بلاعوض می گیرند معاون توسعه مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان گیلان: خانوارهای فاقد مسکن دارای دو معلول، تسهیلات بلاعوض می گیرند

خانوارهای فاقد مسکن دارای دو معلول، تسهیلات بلاعوض می گیرند معاون توسعه مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان گیلان: خانوارهای فاقد مسکن دارای دو معلول، تسهیلات بلاعوض می گیرند

جارستان-معاون توسعه مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی گیلان گفت: دولت برای تامین مسکن خانوارهای دارای دو معلول تسهیلات بلاعوض و قابل توجهی تامین کرده است و دستگاه های اداری مرتبط در استان، باید از این فرصت برای خانه دار شدن جامعه هدف استفاده کنند.  شهریاب صبوری روز شنبه در جلسه شورای تامین مسکن مددجویان

جارستان-معاون توسعه مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی گیلان گفت: دولت برای تامین مسکن خانوارهای دارای دو معلول تسهیلات بلاعوض و قابل توجهی تامین کرده است و دستگاه های اداری مرتبط در استان، باید از این فرصت برای خانه دار شدن جامعه هدف استفاده کنند.

 شهریاب صبوری روز شنبه در جلسه شورای تامین مسکن مددجویان بهزیستی آستارا افزود: استان گیلان در تامین مسکن مددجویان شهری و روستایی به ترتیب رتبه های چهارم و بیست و هشتم را در مقایسه با سایر استان ها داراست و باید برای ارتقای رتبه گیلان به خصوص در مسکن مددجویان روستایی تلاش کنیم.
وی اظهار کرد: بر اساس برنامه دولت تدبیر و امید در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر از ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض مسکن بهره مند می شوند و در شهرهای بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز از طرح مسکن مهر برای خانه دار شدن آنها استفاده می شود.
وی بیان کرد: خانوارهای دارای دو معلول در روستاها نیز از ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با پنج درصد سود و ۸۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض بهره مند می شوند؛ هر واحد مسکونی مددجویان با ۴۷ متر مربع زیربنا احداث خواهد شد و ضمانت تسهیلات بانکی آنها به صورت زنجیره ای خواهد بود.
صبوری ادامه داد: دولت تدبیر و امید تامین اصل و سود تسهیلات بانک ها را در صورت وصول نشدن آنها ضمانت کرده است اما این تضمین، نافی مسئولیت بانک ها در وصول مطالباتشان نیست؛ امتیازهای آب، برق و گاز و صدور پروانه احداث واحدهای مسکونی مددجویان رایگان است و کسانی که زمین آنها فراهم است در برخورداری از تسهیلات مسکن در الویت هستند.
او گفت: بانک های عامل و دستگاه های ذیربط در راستای طرح تامین مسکن مددجویان شهری و روستایی دولت، توجیه شده اند و انتظار می رود مسئولان ذیربط در استان گیلان با استفاده از فرصت به وجود آمده تا پایان سال جاری، نسبت به خانه دار شدن محرومان تلاش کنند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان گیلان اضافه کرد: مردم بزرگترین پشتوانه انقلاب اسلامی هستند و تامین مسکن، اشتغال و ازدواج محرومان در الویت برنامه های سازمان بهزیستی است و تشکیل جلسه های ماهیانه توسعه مشارکت های مردمی بهزیستی در هر شهرستان ضرورت دارد.
محمدمهدی مظفری معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا نیز در این جلسه از وجود ۶۴ خانوار دارای دو معلول و بیشتر، ۱۴۱ خانوار دارای یک معلول و ۳۱۵ زن یا کودک بی سرپرست در این شهرستان خبر داد.
وی گفت: از میان خانوارهای بی سرپرست آستارا، ۸۶ مورد فاقد مسکن هستند و تامین مسکن برای خانوارهای یادشده با استفاده از تسهیلات قابل توجه دولت در آستارا ضرورت دارد.
وی افزود: دهیاران و بخشداران ظرف یکهفته اقدام های اولیه و استعلام های لازم برای احداث مسکن مددجویان را انجام دهند و بعد از خانه دار شدن خانوارهای دارای معلول، دیگر خانوارهای نیازمند مسکن نیز در الویت برخورداری از تسهیلات یاد شده قرار خواهند داشت.
نازنین شهبازی رئیس اداره بهزیستی آستارا نیز در این جلسه گفت: در این شهرستان ۳۱۸ خانوار، مستمری می گیرند و از میان آنها در سال جاری به ۱۰۰ متقاضی اجرای طرح های اشتغالزایی، ۱۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی افزود: این افراد شامل زنان بی سرپرست، معلولان و معتادان بهبود یافته بوده اند و با تکیه بر تسهیلات یادشده، زمینه اشتغال و درآمد آنها فراهم شده است.
هومن بصیر رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی آستارا نیز در این جلسه تعیین مسئول فنی پیگیری احداث واحدهای مسکونی مددجویان در اداره بهزیستی این شهرستان را به منظور تسهیل امور مربوطه پیشنهاد کرد.
وی گفت: بنیادمسکن انقلاب اسلامی آستارا جهت تامین مسکن مددجویان در چارچوب قانون برای هرگونه همکاری و تعامل آمادگی لازم را دارد.
بر اساس اطلاعات موجود، ۱۰ درصد جمعیت جهان و ۱۱ درصد جمعیت ایران معلول هستند و شمار معلولان شهرستان آستارا هشت هزار نفر است.
آستارا با ۸۶ هزار نفر در غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

خبرنگار ایرنا،

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.