تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1395 - 17:26
کد خبر : 10499

دلالان حاشیه دادگستری گیلان شناسایی شدند

دلالان حاشیه دادگستری گیلان شناسایی شدند

جارستان-رئیس کل دادگستری گیلان گفت: باندهای حرفه‌ای دلالی و کلاشی حاشیه دادگستری گیلان شناسایی شدند و با آنها برخورد قضایی شده است. احمدی سیاوش‌پور ظهر امروز در جلسه شورای قضایی گیلان با اشاره به فرهنگ‌سازی به منظور برنامه‌ریزی در دستگاه قضایی اظهار کرد: برنامه‌های سالانه و سه ساله در دستگاه قضا اجرایی شده است. وی،

جارستان-رئیس کل دادگستری گیلان گفت: باندهای حرفه‌ای دلالی و کلاشی حاشیه دادگستری گیلان شناسایی شدند و با آنها برخورد قضایی شده است.

احمدی سیاوش‌پور ظهر امروز در جلسه شورای قضایی گیلان با اشاره به فرهنگ‌سازی به منظور برنامه‌ریزی در دستگاه قضایی اظهار کرد: برنامه‌های سالانه و سه ساله در دستگاه قضا اجرایی شده است.

وی، قوه قضائیه را پیشگام در حوزه برنامه‌ریزی عنوان کرد و افزود: ماهانه جلسه‌های شورای قضایی گیلان به صورت مستمر برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه این دستگاه تلاش کرده از هر گونه حاشیه‌سازی و منشأ اختلاف اجتناب کند، تصریح کرد: دادگستری گیلان به اصولی که دستگاه قضا به آن پایبند است، عمل می‌کند.

سیاوش‌پور، صرف وقت در دادگستری گیلان را برای انجام امور دارای منشأ خیر برای مردم دانست و بیان کرد: تلاش شده، هاله‌ای از ایمنی در دادگستری استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: مجموعه قضایی گیلان مصون از بسیاری از موضوع‌هایی است که می‌توانست از بالقوه به بالفعل تبدیل شود و افرادی که در حاشیه این دستگاه در حال فعالیت هستند، رصد می‌شوند.

رئیس کل دادگستری گیلان از شناسایی باندهای حرفه‌ای دلالی و کلاشی حاشیه این دادگستری خبر داد و گفت: با باندهای مذکور برخورد قضایی صورت گرفته ضمن اینکه نظارت مستمر در حال انجام است.

سیاوش‌پور با اشاره به بدنام کردن دادگستری گیلان توسط برخی از افراد منفعت‌طلب و سودجو، خاطرنشان کرد: اگر مراقبت نداشته باشیم افراد مذکور به دستگاه‌ها نفوذ می‌کنند و در آن موقع مبارزه با منفعت‌طلبان سخت‌تر می‌شود.

وی، حرکت دادگستری گیلان را طبق برنامه‌ عنوان کرد و یادآور شد: حرکت با برنامه را جزو اصول خود می‌دانیم و با توجه به ظرفیت موجود اجرای برنامه‌ها ارزیابی می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با تأکید براینکه حفظ حقوق بیت‌المال از برنامه‌های این دستگاه است، اظهار کرد: مبارزه با تغییر کاربری اراضی یکی از برنامه‌های دادگستری گیلان محسوب می‌شود.

سیاوش‌پور به شناسایی مناطق مختلف به منظور حفظ اراضی در گیلان اشاره کرد و افزود: الزام‌هایی برای مراقبت بیشتر از اراضی استان برای دستگاه‌ها مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا مانع توسعه گیلان نیست، بیان کرد: توسعه باید همراه با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی باشد ضمن اینکه صنعت در استان باید از پویایی برخوردار باشد اما تلفیق این دو موضوع کار ساده‌ای نیست.

رئیس کل دادگستری گیلان، محیط زیست را زیرساخت و پایه اصلی توسعه دانست و تصریح کرد: توسعه و ایجاد اشتغال با در نظر گرفتن حفظ محیط زیست باید مد نظر باشد.

سیاوش‌پور، پیشگیری را اولویت برنامه‌های دادگستری گیلان ذکر کرد و گفت: طبق قانون باید به شکایت و خواسته مردم رسیدگی کنیم و برای این منظور تمام پرونده‌های ورودی به دادگستری ثبت می‌شود تا ناپیدا نباشد.

وی با اشاره به تلاش دادگستری گیلان در کاهش پرونده‌ها در این دستگاه، خاطرنشان کرد: سال گذشته نخستین استانی بودیم که تعداد پرونده‌ها در شعبه‌ها را به زیر ۱۰۰ فقره رساندیم.

رئیس کل دادگستری گیلان، نظارت قضایی در استان را بسیار موفق خواند و یادآور شد: ماهانه یک گروه ارزیاب در شهرستان‌ها حضور پیدا می‌کنند و با تعامل با دستگاه‌های اجرایی در این زمینه عملکرد موفقی داریم.

سیاوش‌پور در ادامه با بیان اینکه سه پروژه عمرانی دادگستری گیلان در سال گذشته اجرایی شده است، اظهار کرد: اجرای پروژه‌های مذکور با کمک محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شده است.

وی در پایان به تلاش تعزیرات حکومتی در مبارزه با قاچاق اشاره کرد و گفت: مبارزه با فساد و قاچاق و همچنین ایجاد تعادل در بازار از فعالیت‌های تعزیرات حکومتی است.

 خبرگزاری فارس از رشت،

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.