تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 - 21:50
کد خبر : 104639

معاون وزیرعلوم: عملکرد دانشگاه ها در آموزش الکترونیک رضایت بخش است

معاون وزیرعلوم: عملکرد دانشگاه ها در آموزش الکترونیک رضایت بخش است

جارستان؛ معاون آموزشی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شرایط کرونا باعث شد که ترم نخست سال تحصیلی جاری را نیز به صورت آموزش مجازی برگزار کنیم، گفت: عملکرد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در آموزش الکترونیک رضایت بخش است. دکتر علی خاکی صدیق روز سه شنبه در مراسم مجازی آغاز سال

جارستان؛ معاون آموزشی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شرایط کرونا باعث شد که ترم نخست سال تحصیلی جاری را نیز به صورت آموزش مجازی برگزار کنیم، گفت: عملکرد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در آموزش الکترونیک رضایت بخش است.

دکتر علی خاکی صدیق روز سه شنبه در مراسم مجازی آغاز سال تحصیلی در دانشگاه گیلان که به صورت تصویری سخنرانی داشت، افزود: اکنون زیرساخت های مناسبی ایجاد شده و اساتید دانشگاه عمدتاً به نرم افزارهای مربوطه مسلط شده اند.

وی با بیان اینکه تعداد کمی از اساتید نیز هنوز خود را با شرایط جدید و آموزش الکترونیکی سازگار نکرده اند، اظهار داشت: اما حتی این تعداد کم نیز برای ما قابل پذیرش نیست، زیرا با گذشت این مدت از آموزش الکترونیکی ما اکنون نباید شاهد آموزش درس هایی به صورت فایل و قدیمی در دانشگاه های خوب کشور باشیم.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید تمامی دانشگاه ها بتوانند از مزایای آموزش الکترونیکی از جمله نامحدود بودن نسبت به زمان و مکان، استفاده کنیم و به صورت آنلاین دانشجویان را آموزش دهیم.

خاکی صدیق با بیان اینکه طبق آمارها رضایتمندی از آموزش الکترونیکی نسبت به اوایل سال ۹۹ بیشتر شده اضافه کرد: بر اساس ارزیابی های سه دوره نظرسنجی که انجام شد روند صعودی رضایتمندی استادان و دانشجویان را از آموزش الکترونیکی شاهد بوده ایم.

وی گفت: سیاست بعدی وزارت علوم در جهت واگذاری اختیارات مربوط به آموزش الکترونیکی ، ظرفیت های پذیرش و مجوز رشته های آموزش الکترونیک مستقیم بر پایه نتایج ارزیابی های آموزشی خواهد بود و قطعاً دانشگاه های دارای عملکرد خوب در این زمینه با رعایت استانداردهای لازم می توانند در این نوع آموزش مستقل عمل کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه دانشگاه گیلان گفت: این دانشگاه در سال های اخیر جایگاه خوبی را در بین دانشگاه های جامع کشور پیدا کرد و در رتبه بندی انجام شده اخیر دانشگاهی توسط ISC ، دانشگاه گیلان در بین ۱۵ دانشگاه اول جامع کشور قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.