تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1395 - 1:11
کد خبر : 10432

به پیر سالاری حاکم بر دولت یازدهم انتقاد داریم

به پیر سالاری حاکم بر دولت یازدهم انتقاد داریم

جارستان :دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: به‌شدت نسبت به پیرسالاری حاکم بر دولت یازدهم انتقاد داریم و در صورت تداوم دولت روحانی، اگر چنین روندی ادامه داشته باشد، اعتراض خواهیم کرد زیرا متوسط سنی کابینه در کشور ما بالای ۶۰ سال است و وزرا از چالاکی و انرژی کافی برخوردار نیستند. مجید فراهانی در گفت‌وگو

جارستان :دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: به‌شدت نسبت به پیرسالاری حاکم بر دولت یازدهم انتقاد داریم و در صورت تداوم دولت روحانی، اگر چنین روندی ادامه داشته باشد، اعتراض خواهیم کرد زیرا متوسط سنی کابینه در کشور ما بالای ۶۰ سال است و وزرا از چالاکی و انرژی کافی برخوردار نیستند. مجید فراهانی در گفت‌وگو با «وقایع‌اتفاقیه» با تأکید بر اینکه جوان‌گرایی دولت، یک مطالبه عمومی است و در صورتی‌که روحانی برای چهارساله دوم به‌عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب شود باید به این مهم توجه کافی داشته باشد، گفت: مهم‌ترین ضعف دولت روحانی، پیرسالاری دولت است که باید این نقص را رفع کند.
دبیرکل حزب ندای ایرانیان، تصریح کرد: وقتی متوسط سن اعضای کابینه و معاونان وزرا ۶۰ سال است، یعنی با یک کابینه بازنشسته سروکار داریم که هیچ تحرک جوانی‌ای در آن دیده نمی‌شود. با توجه به اینکه بیشترین فشار کاری به‌لحاظ اجرائی، روی وزراست؛ بنابراین باید وزرا از جوانی و چالاکیِ کافی برخوردار باشند.
او با بیان اینکه در همه کشورهای توسعه‌یافته، وزرا تا ۱۱ شب مشغول به کار و فعالیت هستند، تصریح کرد: البته این موضوع در کشور ما صدق نمی‌کند و میانگین سن وزرای ما در دولت یازدهم، بالای ۶۰ سال است؛ وقتی سن وزیر بالای ۶۰ سال است، دیگر آن تحرک را ندارد و مصداق آن، زمانی است که وقتی برخی وزرا برای پاسخ به سؤال نمایندگان به مجلس می‌روند در حال چرت‌زدن هستند که این نشان می‌دهد، کارایی لازم را ندارند.
فراهانی خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه‌یافته، ترکیبی از جوانان در کنار افراد مسن و با تجربه و خردورز به‌کار گرفته می‌شوند. جوانان در عرصه اجرائی فعالیت می‌کنند و مسن‌ها و افراد باتجربه در اتاق فکر فعالیت می‌کنند. دبیرکل حزب ندای ایرانیان یادآور شد: به‌نظر می‌رسد اشتیاق برخی افراد به‌خاطر ماندن در قدرت برای همیشه ادامه دارد و حتی تا زمانی که به کما می‌روند، علاقه‌ به حضور دارند و بازنشستگی ندارند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: به‌نظرم برای چرخش قدرت و امکان به‌کارگیریِ جوانان در عرصه سیاسی و مدیریتی، نمایندگان مجلس باید انتخاب وزرا و معاونان بالای ۶۰ سال را ممنوع کنند و از تجربه افراد باتجربه در کنار جوانان استفاده شود. فراهانی گفت: کشورهای اروپایی که مشکل جوان‌گرایی دارند و متوسط هِرم سنی آنها ۵۰ سال است، کابینه‌ای بین ۴۰ تا ۵۰ سال دارند ولی در جامعه ما که متوسط سنی ۳۰ سال است و بیشترین فضای سنی جامعه ما جوان است، میانگین سنی کابینه ما ۶۰ سال است.
دبیرکل حزب ندای ایرانیان افزود: متأسفانه در کشور ما افرادی در رأس کار هستند که دغدغه و مشکلات نسل جوان را نمی‌فهمند و حتی از شرایط روز دنیا بی‌خبر هستند و در شرایطی که دنیا به‌سرعت در حال پیشرفت است، برخی وزرای ما حتی ایمیل ندارند و طرز استفاده از اینترنت و فضای مجازی را نمی‌دانند.
فراهانی بیان کرد: این دولت با این شیوه، مورد انتقاد حزب ندای ایرانیان است و به‌شدت نسبت به پیرسالاریِ حاکم بر دولت یازدهم و در صورت تداوم دولت روحانی، در کابینه دوازدهم اعتراض داریم و باید مراقب باشیم این پیرسالاری به شوراهای شهر و روستا هم کشیده نشود و از جوانان چالاک، متعهد و متخصص استفاده کنیم.

وقایع اتفاقیه

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.