تاریخ انتشار : یکشنبه 21 شهریور 1400 - 17:10
کد خبر : 103950

کاهش هزینه تولید برنج راهکار کاهش رنج برنجکار

کاهش هزینه تولید برنج راهکار کاهش رنج برنجکار

جارستان:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انزلی گفت: کاهش هزینه تولید برنج از راهکارهای مهم کاهش رنج برنجکار است. رضا نوربخش در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: برداشت برنج در این شهرستان تقریبا رو به اتمام است و برنامه داریم که پرورش راتون را در بین شالیزارهای این شهرستان افزایش دهیم. وی با بیان اینکه

جارستان:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انزلی گفت: کاهش هزینه تولید برنج از راهکارهای مهم کاهش رنج برنجکار است.

رضا نوربخش در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: برداشت برنج در این شهرستان تقریبا رو به اتمام است و برنامه داریم که پرورش راتون را در بین شالیزارهای این شهرستان افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه پرورش راتون موجب می شود که شاهد افزایش تولید برنج سفید باشیم، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب، امسال به نظر می رسد که پرورش راتون عملکرد بهتری داشته باشند.

نوربخش خاطرنشان کرد: اگر کود مورد نیاز کشاورزان تامین شود بیش از سال گذشته شاهد افزایش تولید برنج سفید حاصل از راتون خواهیم شد.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود تا ده روز دیگر پرورش راتون در انزلی آغاز شود با توجه به قیمت مناسب فروش برنج در سالجاری انتظار می رود کشاورزان بیشتری راغب شوند تا برای پرورش راتون وارد شالیزارهایشان شوند.

نوربخش با اشاره به اینکه انزلی یکی از شهرستان های تولیدکننده باکیفیت کشور است، ادامه داد: کاهش هزینه تولید و افزایش مکانیزاسیون از راهکارهای کاهش رنج برنجکار است و خوشبختانه اخیرا در انزلی تولید برنج مکانیزه رو به رشد است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انزلی اضافه کرد: عرضه زیاد برنج در این موقع از سال موجب می شود که قیمت این محصول پایین باشد و به همین دلیل به کشاورزان توصیه کرده ایم از فروش زودهنگام محصولاتشان پرهیز کنند.

وی گفت: البته برخی از کشاورزان هنگام داشت برنج مجبور به قرض گرفتن پول از واسطه ها و اطرافیان خود شده اند که مجبور شدند بلافاصله پس از برداشت محصول برنج هایشان را بفروشند و امیدواریم دولت جدید در این خصوص تدابیری بیاندیشد تا کشاورزان هنگام کشت و داشت برنج پول نقد داشته باشند و مجبور نشوند از دیگران پول قرض بگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.