تاریخ انتشار : یکشنبه 14 شهریور 1400 - 17:33
کد خبر : 103514

تولید گوشت قرمز در گیلان کمتر از نیاز استان

تولید گوشت قرمز در گیلان کمتر از نیاز استان

جارستان:مدیر امور دام جهاد کشاورزی گیلان گفت: تولید گوشت قرمز در استان ما کمتر از نیاز گیلان است. محمد گلشنی در گفت و گو با ایسنا گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در ۶ ماه نخست سال جاری گوشت قرمز تولید شود که نسبت به سال گذشته افزایش خواهیم

جارستان:مدیر امور دام جهاد کشاورزی گیلان گفت: تولید گوشت قرمز در استان ما کمتر از نیاز گیلان است.

محمد گلشنی در گفت و گو با ایسنا گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در ۶ ماه نخست سال جاری گوشت قرمز تولید شود که نسبت به سال گذشته افزایش خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در خصوص افزایش جمعیت دامی گیلان اتفاق خاصی نیفتاده است و دلیل افزایش تولید گوشت قرمز تولید گوشت بیشتر و بحث کیفی است، افزود: با اصلاح نژادی و بهبود مدیریت توانسته ایم در جهت افزایش تولید گوشت قرمز در گیلان قدمهای خوبی برداریم.

گلشنی ادامه داد: ترویج مصرف کنستانتره و توزیع نهاده‌ها که از سال گذشته تاکنون توسط تعاونی‌ها صورت گرفته است از دیگر عوامل افزایش تولید گوشت قرمز در استان است.

وی با بیان اینکه گیلان بیش از ۱میلیون و ۲۷۸ هزار راس دام سبک و سنگین دارد، افزود: شهرستان‌های تالش و فومن بیش از دیگر از شهرستان‌های دیگر گوشت قرمز تولید می‌کنند.

پیش بینی بالغ بر ۲۹ هزار تن گوشت قرمز تا پایان سال ۱۴۰۰

گلشنی ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۹ هزار تن گوشت قرمز در استان گیلان تولید شود.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تولید گوشت قرمز در استان ما کمتر از نیاز گیلان است، خاطرنشان کرد: گیلان از استان های واردکننده گوشت قرمز است.

گلشنی ادامه داد: می‌خواهیم میزان تولید گوشت قرمز در استان به سمتی سوق داده شود که  حداقل گوشت مورد نیاز استان تامین شود و برای تحقق این امر برنامه داریم تا به دامداران تسهیلات اختصاص یابد.

وی در خصوص سهم دلالان از گرانی گوشت قرمز گفت: باید به سمتی پیش برویم که سود فروش گوشت قرمز به جای اینکه به جیب دلال برود نصیب دامدار شود و  برای تحقق این امر تعاونی‌ها و زنجیره های گوشت قرمز را باید زیاد کنیم، البته اگر چه زمان براست اما می توان با گام های موثر به این اهداف مورد نظر دست یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.