تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آذر 1395 - 10:03
کد خبر : 10290

چاه‌های کاوش معدنی بلای جان گونه‌های جانوری رودبار

چاه‌های کاوش معدنی بلای جان گونه‌های جانوری رودبار

جارستان-رییس اداره محیط زیست رودبار گفت:چاه‌هایی که به منظور کاوش های معدنی توسط پیمانکار حفر می شوند،زندگی گونه‌های مهم جانوری این شهرستان را تهدید می کند. بهروز آژ رییس اداره محیط زیست رودبار از سقوط یک قلاده شغال به قعر چاهی که به منظور کاوش های معدنی توسط پیمانکار حفر شده بود،خبرداد. وی افزود:مامورین یگان

جارستان-رییس اداره محیط زیست رودبار گفت:چاه‌هایی که به منظور کاوش های معدنی توسط پیمانکار حفر می شوند،زندگی گونه‌های مهم جانوری این شهرستان را تهدید می کند.

بهروز آژ رییس اداره محیط زیست رودبار از سقوط یک قلاده شغال به قعر چاهی که به منظور کاوش های معدنی توسط پیمانکار حفر شده بود،خبرداد.

وی افزود:مامورین یگان حفاظت محیط زیست رودبار ضمن هماهنگی با آتش نشانی در محل حادثه حضور پیدا کردند،ولی متاسفانه بدلیل فقدان وسایل امداد و نجات حیات وحش مناسب در ایستگاه خدمات آتش نشانی،مامورین محیط زیست با کمک یکی از حفاران محلی چاه، اقدام به نجات شغال کردند.

آژ خاطرنشان‌کرد:یک قلاده شغال توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار از عمق چاهی در اطراف شهر،نجات داده شد.

رییس اداره محیط زیست رودبار تصریح کرد:علی‌رغم سقوط شغال از ارتفاع بیست متری به درون چاه خوشبختانه حیوان آسیب جدی ندیده بود و پس ار تیمار و تغذیه،آنرا در زیستگاه خود رهاسازی کردند.

وی افزود:تذکر لازم به پیمانکار معدن جهت پوشاندن دهانه ورودی چاه داده شد.

بهروز آژ گفت:شهرستان رودبار با داشتن مناطق گسترده کوهستانی و جنگلی زیستگاه گونه‌های مهمی چون خرس، پلنگ، گرگ،گراز و انواع پرندگان شکاری همچون عقاب و کرکس است.
ایسنا منطقه گیلان،

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.