تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 شهریور 1400 - 13:04
کد خبر : 102878

رقابتهای جام دریا در آبهای گیلان آغاز شد

رقابتهای جام دریا در آبهای گیلان آغاز شد

جارستان:ششمین دوره مسابقات بین المللی جام دریا با حضور حدود ۴۰۰ نیروی نظامی از کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقزستان و ایران صبح امروز چهارشنبه  در بندر انزلی آغاز شد. به گزارش ایرنا، عصر روز گذشته مراسم افتتاحیه مسابقات جام دریا با رژه نظامی کشورهای ایران ، روسیه، آذربایجان و قزاقزستان در محوطه بندری انزلی ، مکان شروع

جارستان:ششمین دوره مسابقات بین المللی جام دریا با حضور حدود ۴۰۰ نیروی نظامی از کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقزستان و ایران صبح امروز چهارشنبه  در بندر انزلی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، عصر روز گذشته مراسم افتتاحیه مسابقات جام دریا با رژه نظامی کشورهای ایران ، روسیه، آذربایجان و قزاقزستان در محوطه بندری انزلی ، مکان شروع این مسابقات برگزار شد.

در این مراسم جانشین نیروی دریایی ارتش ، فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) انزلی،  مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی گیلان، امام جمعه انزلی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

مرحله اجرایی این مسابقات صبح امروز همراه در بخش های مختلف رزمی و آمادگی نیروهای دریایی در آبهای انزلی گیلان آغاز شد.

این مسابقات که به جهت افزایش مهارت دریانوردان برگزار می‌شود، شامل ۶ مرحله است که چهار مرحله تیراندازی سطحی، هوایی، تیراندازی به ماکت مین و مهار بویه در دریا و ۲ مرحله بقاء در دریا و کنترل صدمات در ساحل انجام می‌شود و پس از رکوردگیری برنده مسابقات اعلام می‌شود.

ناوهای موشک انداز جوشن و پیکان از جمهوری اسلامی ایران، ناوهای «مانگیستاو» و «ساری آرکا» از کشور قزاقزستان ، «مخاچ قلعه» و «آستراخان» و ۷۳۸ SB یدکش تشریفات از ناوگان دریای خزر روسیه و ناوهای ” G-۱۲۲ ” و ” G-۱۲۴” از جمهوری آذربایجان در این دوره از مسابقات جام دریا که در چارچوب مسابقات نظامی بین المللی آرمیا-۲۰۲۱ برگزار می شود، شرکت می کنند.
بندرانزلی از سوم شهریور به مدت ۱۳ روز میزبان مسابقات شناوری این دوره از مسابقات جام دریاست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.