تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 مرداد 1400 - 18:26
کد خبر : 102495

تیم بسکتبال سپیدرود رشت تشکیل شد

تیم بسکتبال سپیدرود رشت تشکیل شد

جارستان:رئیس هیات بسکتبال گیلان گفت: تیم بسکتبال سپیدرود رشت تشکیل شد و در رقابت های لیگ دسته اول کشور حضور می یابد. محمد رفیعی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در گیلان باشگاه ها و تیم هایی حضور دارند که سابقه و طرفداران زیادی در استان و حتی کشور دارند که می

جارستان:رئیس هیات بسکتبال گیلان گفت: تیم بسکتبال سپیدرود رشت تشکیل شد و در رقابت های لیگ دسته اول کشور حضور می یابد.

محمد رفیعی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در گیلان باشگاه ها و تیم هایی حضور دارند که سابقه و طرفداران زیادی در استان و حتی کشور دارند که می توان به تیم های سپیدرود ، ملوان بندرانزلی و داماش گیلان اشاره کرد.

وی افزود: با این وجود، با توافقاتی که با باشگاه سپیدرود رشت انجام شده، در فصل جاری رقابت های بسکتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور، تیمی از گیلان با نام سپیدرود رشت و با سرمربیگری شهریار کریمی در این دوره  از رقابت ها حضور خواهد یافت و به طور حتم طرفداران سپیدرود نیز از تیم بسکتبال حمایت می کنند.

رئیس هیات بسکتبال گیلان ادامه داد: همچنین مترصد تشکیل تیم بسکتبال داماش گیلان هستیم که در این راستا اقدامات اولیه انجام شده تا هر سه تیم معروف و پرطرفدار ملوان بندرانزلی، سپیدرود رشت و داماش گیلان در رشته بسکتال نیز فعالیت و تیم داشته باشند.

رفیعی بیان کرد: هدف ما گسترش بسکتبال است که با این کار و حضور تیمهای معروف در رشته بسکتبال، شور و شوق خوبی در این رشته در سطح گیلان به وجود خواهد آمد و به طور حتم این رشته نیز رشد بیشتری خواهد یافت.

وی همچنین به عملکرد نمایندگان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول بسکتبال کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در مسابقات بسکتبال لیگ دسته اول کشور ۳۹ تیم حضور داشتند که تیمهای ملوان بندرانزلی، آرنا درفک رشت و صومعه سرا نمایندگان گیلان در این لیگ بودند.

رفیعی اضافه کرد: با وجود اینکه ۹۲ درصد از ترکیب و اعضای بازیکنان و کادر فنی تیم های بسکتبال گیلان، بومی بودند و همچنین با توجه به امکانات موجود، این سه تیم نتایج قابل قبولی را در لیگ دسته اول کسب کردند که در نهایت تیم بسکتبال صومعه سرا مقام پنجم، ملوان بندرانزلی مقام هشتم و آرنا درفک رشت مقام یازدهم را کسب کردند.

احداث ۴۰ زمین بسکتبال خیابانی در گیلان

رئیس هیات بسکتبال گیلان در ادامه به گسترش بسکتبال خیابانی در این استان اشاره و بیان کرد: خوشبختانه طی چند سال اخیر بسکتبال خیابانی که یک رشته المپیکی نیز محسوب می شود، گسترش خوبی در استان گیلان یافته و امیدواریم که با احداث زمین های مربوط به این رشته، بسکتبال خیابانی رشد چشمگیرتری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته قرار بود که یکصد زمین بسکتبال خیابانی در گیلان احداث شود که این امر هنوز تحقق نیافته و هم اینک چهلمین زمین بسکتبال خیابانی در این استان افتتاح شده و قرار است که سه زمین بسکتبال خیابانی دیگر نیز تا پایان تابستان امسال در شهرهای شلمان ، بندر کیاشهر و سپاه قدس گیلان در رشت به بهره برداری برسد.

رفیعی به برگزاری چندین دوره جشنواره بسکتبال خیابانی در کشور اشاره و اضافه کرد: با وجود اینکه تاکنون حدود ۱۰ جشنواره بسکتبال خیابانی کشور برگزار شده، گیلان در سه دوره میزبان این جشنواره بوده و قرار است که طی سال جاری ، این جشنواره به صورت لیگ برگزار شود.

وی ادامه داد: استقبال بسکتبالیست های گیلانی از لیگ بسکتبال خیابانی نیز بسیار خوب و تحسین برانگیز است به طوری که در لیگ آقایان ۳۲ تیم و در لیگ بانوان  گیلان نیز، ۴۴ تیم در رقابت های بسکتبال خیابانی گیلان حضور یافتند.

حضور داوران و مربیان ارزنده بسکتبال گیلان در سطح کشور

رئیس هیات بسکتبال گیلان به وضعیت مناسب داوری و مربیگری رشته بسکتبال گیلان در سطح کشور اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه این استان از داوران و مربیان ارزنده ای در سطح کشور برخوردار است به طوری که در تیم های رده های سنی مختلف، مربیان ارزنده گیلان حضور دارند و همچنین داوران شایسته این استان در رقابت های مختلف لیگ های کشور حضور موثر و چشمگیری دارند.

وی در ادامه گفت: هم اینک ۱۴۲ داور در رشته بسکتبال در گیلان فعالیت دارند و همچنین ۲۰۰ مربی نیز کارت مربیگری بسکتبال دارند که از این تعداد ، ۹۶ مربی فعال هستند و همچنین حدود ۱۲ هزار نفر عضو جامعه بسکتبال گیلان می باشند که از این تعداد نیز، حدود هفت هزار و ۵۰۰ ورزشکار دارای کارت بیمه ورزشی در رشته بسکتبال هستند.

رفیعی بیان کرد: همچنین ۲ دوره کلاس مربیگری بسکتبال در گیلان برپا شد که ۲۸ مربی به تعداد مربیان این استان افزوده شد و هم اینک نیز کلاس مربیگری بسکتبال ارتقای درجه سه به ۲ به صورت آنلاین و در بخش تئوری به میزبانی گیلان در حال برگزاری است که در این کلاس ارتقای مربیگری، ۲۲ مربی گیلانی و ۲۹ مربی از سایر استان های کشور شرکت دارند.

رئیس هیات بسکتبال گیلان در خاتمه اظهار کرد: به هر حال ما تمام سعی و تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا ورزش بسکتبال بیش از پیش در گیلان گسترش یافته و بسکتبالیست های ارزنده ای را به کشور معرفی کنیم و امیدواریم که در آینده نزدیک نیز نماینده و یا نمایندگانی از گیلان در تیم ملی بسکتبال بزرگسالان کشور حضور یابند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.