تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مرداد 1400 - 18:50
کد خبر : 102341

تضرر کشاورزان در بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور

تضرر کشاورزان در بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور

جارستان:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: بارش باران موجب ورس در ۳۰ درصد از شالیزارهای رشت شد و این امر تضرر برنجکاران را در پی دارد. مسعود اسدی‌پرور در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج‌خیز کشور است، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵ درصد از برنج‌های این شهرستان

جارستان:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: بارش باران موجب ورس در ۳۰ درصد از شالیزارهای رشت شد و این امر تضرر برنجکاران را در پی دارد.

مسعود اسدی‌پرور در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج‌خیز کشور است، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵ درصد از برنج‌های این شهرستان برداشت شده است و ۵۵ درصد در مرحله رسیدگی قرار دارد.

وی افزود: برداشت برنج به صورت تصاعدی در حال انجام است و پس از برنج اولیه انتظار می‌رود که کشاورزان برای پرورش راتون اقدام کنند.

اسدی‌پرور ادامه داد: سال گذشته در ۱۳ هزار هکتار از شالیزارهای رشت راتون پرورش یافت و پیش‌بینی می‌شود، امسال در ۱۵ هزار هکتار از این شالیزارها پرورش یابد.

وی خاطرنشان کرد: پرورش راتون موجب افزایش تولید محصول برنج می‌شود و این امر موجب می‌شود که درآمد خانوارهای روستایی از تولید این محصول افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت تصریح کرد: یکی از اهداف مهم ما این است که تولید برنج برای کشاورزان توجیه اقتصای داشته باشد تا ضمن جلوگیری از تغییرکاربری موجب افزایش ماندگاری جوانان روستایی در شالیزارها ‌شود.

اسدی‌پرور با بیان اینکه بارش باران امسال باراش باران موجب تضرر برخی از کشاورزان رشت شد، ادامه داد: این باران باعث افزایش هزینه برداشت محصول هم  شد.

وی افزود: به طور تقریبی ۳۰ درصد از شالیزارهای رشت دچار ورس شده بود که البته این امر فقط موجب افزایش قیمت تمام شده تولید برنج می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی رشت خاطرنشان کرد: شرایط فروش برنج بازارها خوب است و خوشبختانه قدمی مثبتی برداشته شده است و تا آذرماه سالجاری از وادات برنج خارجی جلوگیری شده است تا کشاورزان بتوانند محصول خود را به فروش برسانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.