تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 - 17:43
کد خبر : 102014

یک مسئول: باران خسارت چندانی به شالیکاران گیلان نزد

یک مسئول: باران خسارت چندانی به شالیکاران گیلان نزد

جارستان:معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بارش باران اخیر خسارت خاصی به برنجکاران نزد و فقط کمی هزینه برداشت برنج را افزایش داد. علی موسوی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد از این شالیزارها در مرحله

جارستان:معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بارش باران اخیر خسارت خاصی به برنجکاران نزد و فقط کمی هزینه برداشت برنج را افزایش داد.

علی موسوی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد از این شالیزارها در مرحله رسیدگی هستند.

وی افزود: نیم درصد برداشت ساقه‌های طلایی برنج در شالیزارهای گیلان انجام شده است و این روزها هوا برای برداشت برنج نیز مساعد شده است.

موسوی تاکید کرد: از کشاورزانی که محصولشان به مرحله برداشت رسیده توصیه می کنیم در اسرع وقت وارد شالیزارهایشان شوند و مراقب باشند برداشت‌هایی که با کمباین انجام می‌شود، بلافاصله به شالیکوبی‌ها انتقال دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ساقه هایی که بر اثر بارندگی دچار ورس شده‌اند، خسارت چندانی به برنج شالیکاران نمی‌زنند، اما هزینه برداشت تولید برنج را افزایش می دهند.

وی تصریح کرد: امید می‌رود امسال شاهد افزایش تولید برنج در گیلان باشیم و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

موسوی با بیان اینکه راتون موجب افزایش تولید برنج گیلان می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امسال پرورش راتون نیز در شالیزارها استان افزایش یابد.

وی یادآور شد: راتون علاوه بر اینکه برنجی بسیار خوش طعم و گران قیمت‌تر از برنج اولیه است از مشتریان خوبی هم در کشور برخوردار است و فعالیت هرچه بیشتر کشاورزان برای پرورش راتون موجب خواهد شد که بر تولید برنج سفید استان افزوده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.