تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 تیر 1400 - 13:09
کد خبر : 100915

بیش از ٩٠ هزار پرونده بیماران مزمن گیلان الکترونیکی تشکیل شد

بیش از ٩٠ هزار پرونده بیماران مزمن گیلان الکترونیکی تشکیل شد

جارستان/ایرنا؛ سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان گفت: بیش از ٩٠ هزار پرونده بیماران مزمن این استان به صورت الکترونیکی تشکیل شده است. دکتر رضا قنبرپور مقدم به مناسبت هفته تامین اجتماعی در نشست خبری در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت: با اجرای نظام ارجاع داخلی و تشکیل پرونده بیماران مزمن از سال ۹۵

جارستان/ایرنا؛ سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان گفت: بیش از ٩٠ هزار پرونده بیماران مزمن این استان به صورت الکترونیکی تشکیل شده است.

دکتر رضا قنبرپور مقدم به مناسبت هفته تامین اجتماعی در نشست خبری در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت: با اجرای نظام ارجاع داخلی و تشکیل پرونده بیماران مزمن از سال ۹۵ تاکنون در ۶ گروه دیابتی، فشار خون، بیماری های قلبی و عروقی، اعصاب و روان ، کم کاری تیروئید و بیماری های مزمن ریوی به صورت الکترونیکی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح نظام ارجاع و تشکیل پرونده الکترونیکی بیماران مزمن بیان داشت: با اجرای این طرح کار دسترسی بیماران نیازمند به پزشک متخصص منظم تر و راحت تر شده است.

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان کرد: در یک سال اخیر با ویزیت بیش از ٨٠ هزار بیمار از طریق نظام ارجاع داخلی توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص مراکز ملکی ، مدیریت درمان استان گیلان رتبه چهار کشور را کسب کرده است.

وی در ادامه با تشریح اقدامات مهم مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان در ارایه خدمات درمانی اضافه کرد: کلینیک تخصصی به بیماران دیابت و فشار خون، کنترل عوارض ناشی از این بیماری ها و درمان صحیح و اصولی از تیرماه امسال در بیمارستان ٢٠٠ تختخوابی بیمارستان رسول اکرم “ص” رشت راه انداری شد ضمن اینکه درنگاه زخم عمدتا برای زخم های دیابتی نیز در این بیمارستان فعال شده است.

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه بیمارستان حضرت رسول اکرم “ص” رشت آماده پذیرش هرگونه بیماران دچار تروما و حوادث است، اظهار داشت: از سال ٩٩ به منظور ارتقاء خدمات درمانی بیماران تروما و حوادث در این بیمارستان پذیرش می شوند، ماهانه افزون بر ۵۰۰ بیمار در این رابطه به این بیمارستان  مراجعه می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در این نشست خبری بیان داشت: بیمارستان ٢٠٠ تختخوابی تامین اجتماعی رسول اکرم “ص” از حدود ٢ سال گذشته موافقت اصولی جراحی قلب، آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی را دریافت کرد اما عملیاتی نشده است، اما از چندماه گذشته بار دیگر مراحل مقدماتی و عملیاتی این پروژه را آغاز کردیم و جز پروژه های عملیاتی ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده که امیدواریم عملیات اجرایی آن در این ماه آغاز شود.

دکتر قنبرپور مقدم خاطر نشان کرد: پس از همه گیری کرونا و افزایش شیوع بیماری ریوی برای رفع نیاز بیماران به تجهیزات تشخیصی ، بخش فوق تخصصی ریه و دستگاه برونکوسکوپی دیجیتال ” همراه با افزایش تعداد پزشکان فوق تخصص” در بیمارستان حضرت رسول اکرم “ص” رشت راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا برای ارایه خدمات بهینه به افراد آسیب دیده از کرونا و سرطان های دستگاه تنفسی ، فضاهای تشخیصی نظیر اسپیرومتری و سی تی اسکن مدرن از قفسه سینه به صورت ۲۴ ساعته در بیماران تامین اجتماعی حضرت رسول اکرم “ص” رشت فراهم شده است.

وی اظهار داشت: تعداد بیماران کرونایی نیاز به بستری در گیلان در حدی نیست که دانشگاه علوم پزشکی از عهده آن بر نیاید در وهله اول این مسئولیت بر عهده دانشگاه علوم پزشکی و در مرحله بعد از بخش خصوصی می توان بهره گرفته شود.

دکتر قنبر پور مقدم با بیان اینکه بیمارستان ٢٠٠ تختخوابی تامین اجتماعی حضرت رسول اکرم “ص” بیمارستانی پاک به لحاظ کرونایی بوده و مردم نگران نباشند، افزود: یک بخش اختصاصی بستری و یک بخش مراقبت های ویژه برای بیمارانی که  حین درمان در این بیمارستان مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شوند، در نظر گرفته شده است،

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان راه اندازی بخش فوق تخصصی گوارش بیمارستان ٢٠٠ تختخوابی حضرت رسول اکرم “ص” رشت را از دیگر اقدامات ماه های اخیر عنوان و تصریح کرد : در سال های گذشته به رغم وجود دستگاه کولونوسکوپی و آندوسکوپی و برخورداری از فوق تخصص گوارش اقدامات تشخیصی بسیار اندک بوده که با پی گیری های مدیریت درمان و با افزایش پزشکان فوق تخصص گوارش این بخش بیش از گذشته به بیمه شدگان و مردم نیازمند خدمات درمانی و تشخیصی ارایه می دهد.

در زمان حاضر مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان در بخش درمان مستقیم با ۱۴ مرکز و در بخش درمان غیرمستقیم با ٢ هزار و ١٨٧ موسسه درمانی طرف قرارداد به بیش از یک میلیون و ٢٠٠ هزار بیمه شده در سطح استان خدمات درمانی مطلوب ارایه می دهد.

۱۹ تا ۲۵ تیرماه هفته تامین اجتماعی نام گرفته است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.