تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 تیر 1400 - 10:27
کد خبر : 100872

چرا چوکای تالش سقوط کرد؟

چرا چوکای تالش سقوط کرد؟

جارستان:تیم فوتبال چوکای تالش گیلان که فصل گذشته با اقتصاد به لیگ دسته یک کشور صعود کرده بود، فصل جاری با کسب نتایج ضعیف با آخرین شکست خود در برابر نماینده شیراز ناکامی خود را تکمیل و بار دیگر به لیگ دسته دو سقوط کرد که به اعتقاد کارشناسان عوامل متعددی در این مسئله دخیل بوده

جارستان:تیم فوتبال چوکای تالش گیلان که فصل گذشته با اقتصاد به لیگ دسته یک کشور صعود کرده بود، فصل جاری با کسب نتایج ضعیف با آخرین شکست خود در برابر نماینده شیراز ناکامی خود را تکمیل و بار دیگر به لیگ دسته دو سقوط کرد که به اعتقاد کارشناسان عوامل متعددی در این مسئله دخیل بوده است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، هفته سی و سوم و ماقبل پایانی رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور برگزار شد که طی آن تیم چوکا در یک دیدار خانگی و حساس مغلوب قشقایی شیراز شد تا با این شکست از مسابقات این لیگ خداحافظی کند.

چوکا که فصل گذشته با اقتدار به رقابت های لیگ دسته اول صعود کرد، در نهایت نتوانست سهمیه خود را حفظ و یک هفته مانده به پایان این مسابقات، سقوطش از این لیگ مسجل شد و دوباره فصل آینده باید در رقابت های لیگ دسته دوم حضور یابد.

تیم فوتبال چوکا تالش هنگامی که در بالاترین سطح فوتبال کشور حضور داشت، در بازی های خانگی برای همه تیمها مشکل ساز بود و اکثر تیمها قدرتمند و معروف کشور در ورزشگاه پوریای ولی تالش مغلوب و یا برابر این تیم به نتیجه مساوی دست می یافتند و به همین دلیل بازی در ورزشگاه خانگی چوکا به قلعه عقاب ها مشهور شده بود.

اما این تیم در رقابت های لیگ دسته اول نتوانست آن صلابت و اقتدار خود را تکرار کند زیرا به نظر اکثر کارشناسان ، این تیم با یک کادرفنی ضعیف پا به رقابت های لیگ دسته اول گذاشت و همچنین بازی های خانگی این تیم به دلیل نامساعد بودن ورزشگاه پوریای ولی تالش، در رشت و ورزشگاه سردارجنگل انجام می شد.

به اعتقاد کارشناسان این دلایل باعث شد تا تیم فوتبال چوکا از همان ابتدا، بازی های خود را در لیگ دسته اول متزلزل آغاز کند و با توجه به چند شکست متوالی ، مدیریت این باشگاه دست به تغییر در کادرفنی خود زد اما نتایج چوکا همچنان راضی کننده نبود.

پس از آن نیز و در نیم فصل دوم مدیریت این باشگاه برای سومین بار دست به تغییر در کادرفنی خود زد و مهدی پاشازاده را به عنوان سرمربی به خدمت گرفتند اما این مربی نیز در چند هفته پایانی جای خود را به فرشاد پیوس سرمربی فصل قبل چوکا داد تا پیوس در چند بازی آخر تیم چوکا را هدایت کند. حضور دوباره این مربی سابق در کارنامه پایانی چوکا مثبت بود زیرا چوکا در چند بازی اخیر خود که فرشاد پیوس را به عنوان سرمربی بر نیمکت داشت نتایج قابل قبولی گرفت و در ۶ بازی انجام داده، ۲ پیروزی ، سه تساوی و یک شکست کسب کرد که البته این شکست که در هفته سی و سوم رقم خورد ، باعث سقوط این تیم شد.

به هر حال پس از حضور پیوس به عنوان چهارمین سرمربی چوکا در فصل جاری و کسب نتایج قابل قبول، طرفداران پرشور این تیم متعجبند که چرا از ابتدا این مربی هدایت چوکا را برعهده نگرفت و چرا پس از صعود چوکا به لیگ دسته اول، این مربی برکنار شد.

با این وجود تیم فوتبال چوکا تالش نتوانست در رقابت های لیگ دسته اول ماندگار شود و با شکست ۲ بر یک برابر تیم فوتبال قشقایی شیراز، ۳۴ امتیازی باقی ماند و در مکان شانزدهم جدول رده بندی قرار گرفت و با توجه به فاصله پنج امتیازی چوکا با تیم پانزدهم جدول، سقوط این تیم تا یک هفته مانده به پایان این رقابت ها مسجل شد.

البته تیم چوکا در دیدار برابر  قشقایی شیراز و در نیمه اول برتری محسوسی نسبت به حریفش داشت و فرصت های مناسب گلزنی نیز بدست آورد تا اینکه در دقایق تلف شده این نیمه، پرهام جوادی بازیکن چوکا با یک ضربه سر دقیق، گل برتری تیمش را به ثمر رساند تا نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود چوکا خاتمه یابد.

در نیمه دوم این مسابقه نیز، هر دو تیم چوکا و قشقایی شیراز یک بازی هجومی را به نمایش گذاشته و فرصت های مناسب گلزنی نیز بدست آوردند اما این تیم قشقایی بود که به گل رسید و در دقیقه ۶۰، مهدی لیموچی با یک ضربه زیبا، گل مساوی این دیدار را به ثمر رساند.

اما این پایان کار نبود و در دقایق تلف شده نیمه دوم تیم فوتبال قشقایی شیراز به گل دوم و برتری خود نیز دست یافت و محمد خادمی بازیکن این تیم که در اواسط نیمه دوم وارد زمین شده بود، گل دوم تیم قشقایی را به ثمر رساند تا در نهایت این مسابقه با نتیجه ۲ بر یک به سود تیم قشقایی خاتمه یابد تا تیم چوکا با این شکست از لیگ دسته اول خداحافظی کند.

آغاز مشکلات چوکا با تغییرات غیرضروری 

یکی از کارشناسان فوتبال گیلان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود و تغیر کادرفنی تیم فوتبال چوکا تالش در آغاز رقابت های لیگ دسته اول، مردم تالش نیز از جدایی پیوس که این تیم را به لیگ دسته یک رسانده بود و شناخت کافی و عمیق از تیم داشت ناراحت و نسبت به تغییر کادرفنی این تیم نگران بودند.

سیدامیر فرحسینی افزود: طرفداران و تماشاگران تیم فوتبال چوکا از ابتدا این نگرانی را داشتند که آیا خلاء پیوس در این تیم پر می شود، اما به هرحال مسئولان چوکا تصمیم به این امر گرفته و با یک کادرفنی ضعیف لیگ را شروع کردند که به همینجا ختم نشد و در جریان فصل چندین بار کادرفنی تغییر کرد تا در نهایت نیز تیم چوکا نتوانست سهمیه خود در لیگ دسته اول را حفظ کند.

وی این تغییرات را مقدمه افول بازی های چوکا در برابر رقبا دانست و گفت: این در حالی است که تیم فوتبال چوکا تالش با شایستگی توانست در رقابت های لیگ دسته دوم بدرخشد و به لیگ دسته اول صعود کند اما در این لیگ نتوانست شایستگی های خود را نشان دهد و در نهایت سقوط کرد.

انتخاب کادرفنی ضعیف در ابتدای فصل به چوکا لطمه زد

یکی دیگر از کارشناسان فوتبال گیلان نیز در این خصوص در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم فوتبال چوکا تالش بدون دردسر و با یک برنامه ریزی مناسب به لیگ دسته اول صعود کرد و با کسب رتبه نخست گروه خود جواز حضور در لیگ دسته اول را تصاحب کرد اما نتوانست این درخشش را در این لیگ نیز داشته  باشد.

محسن عبدنصراللهی افزود: البته این تیم کادرفنی قدرتمندی نداشت و با یک کادرفنی ضعیف رقابت های لیگ دسته اول را آغاز کرد و متاسفانه در فوتبال ما مربیانی که با خود اسپانسر می آورند، جذب تیمها می شوند ولی کارنامه خوبی ندارند.

این مربی و کارشناس فوتبال استان گیلان بیان کرد: گرچه تیم فوتبال چوکا تالش به رقابت های لیگ دسته اول صعود کرد اما متاسفانه فرشاد پیوس که یک مربی بااخلاق و توانمند بود از این تیم جدا شد و یک مربی گیلانی که کارنامه مناسبی نداشت جایگزین پیوس شد که البته در مدت کوتاهی نیز از کار برکنار شد اما در نهایت این تغییرات نیز نتوانست مثمرثمر واقع شود و چوکا از لیگ دسته اول سقوط کرد.

شهرداری بندرآستارا سهمیه خود را حفظ کرد

با این حال اما از طرفی تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا دیگر نماینده استان گیلان در لیگ دسته اول در هفته سی و سوم این مسابقات در ورزشگاه تختی بندرانزلی میزبان تیم گل ریحان البرز بود که در نهایت توانست در یک بازی پرگل و یک طرفه با نتیجه ۶ بر صفر حریفش را شکست دهد.

تیم فوتبال شهرداری بندراستارا با این پیروزی پرگل و کسب سه امتیاز این دیدار، ۴۱ امتیازی شد و سهمیه خود را در رقابت های لیگ دسته اول کشور حفظ کرد که الته این تیم در پایان دور رفت قهرمان نیم فصل شده بود ولی در دور بازگشت نتوانست نتایج ارزشمند دور رفت را کسب کند.

به هر حال تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا در دیدار برابر گل ریحان البرز به خواسته خود رسید و با راه اندازی جشنواره گل، در هر نیمه سه گل به ثمر رساند تا با این پیروزی پرگل ، در لیگ دسته اول ماندگار شود و فصل آینده نیز در این لیگ به رقابت بپردازد.

تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا گرچه در آخرین دیدارش باید در یک بازی خارج از خانه به مصاف حریفش برود اما این بازی برای آنان جنیه تشریفاتی دارد و فقط برای اینکه جایگاه مناسب تری را در پایان رقابت های لیگ دسته اول کسب کنند، به فکر پیروزی خواهند بود.

هم اینک و تا پایان هفته سی و سوم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور، تیم فوتبال شهرداری بندر استارا با کسب ۴۱ امتیاز در رتبه سیزدهم جدول رده بندی قرار دارد و حتی در صورت شکست در هفته پایانی ، سهمیه خود را در این لیگ حفظ می کند.

شکست ملوان در گرمای جنوب

اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی، قدیمی ترین نماینده استان گیلان در فوتبال نیز در هفته سی و سوم لیگ دسته یک طی یک بازی خارج از خانه در گرمای ورزشگاه جم بوشهر رو در روی تیم پارس جنوبی قرار گرفت که در نهایت با نتیجه ۲ بر یک مغلوب حریفش شد.

ملوانان که در دور برگشت نتایج بهتری را نسبت به ۲ نماینده دیگر گیلان کسب کرده اند، در این مسابقه نیز برابر حریفش خوب ظاهر شد اما در نهابت نتوانست امتیازی کسب کند و با یک شکست خارج از خانه دگیر، گرمای جم بوشهر را ترک کرد.

با توجه به جدول مسابقات، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در هفته پایانی این مسابقات باید در یک دیدار خانگی به مصاف حریفش برود و اگر این تیم در این بازی پیروز شود، بی شک در دول رده بندی صعود خواهد کرد اما به طور حتم صعود یک یا دو پله ای نیز برای طرفداران ملوان راضی کننده نیست چون آنان از تیم خود انتظار صعود به لیگ برتر را داشتند.

به هرحال تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با قبول شکست در هفته سی و سوم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور ، ۴۶ امتیازی باقی ماند و با توجه به یک هفته مانده به پایان این مسابقات، در رتبه دهم جدول رده بندی قرار دارد.

در رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان ، ۱۸ تیم در یک گروه به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می پردازند که تیم های ملوان بندرانزلی ، چوکا تالش و شهرداری بندر آستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.