تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تیر 1400 - 18:17
کد خبر : 100810

واکسیناسیون در گیلان فعلاً برای گروه سنی ۶۸ تا ۷۰سال انجام می‌شود

واکسیناسیون در گیلان فعلاً برای گروه سنی ۶۸ تا ۷۰سال انجام می‌شود

جارستان:مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به ثبت نام گروه سنی بالای ۶۵ سال در سامانه سلامت گفت: فعلا واکسیناسیون برای گروه سنی ۷۰ – ۶۸ سال در این استان در حال انجام است و گروه سنی زیر ۶۸ سال “تا ۶۵ سال” در فاز بعدی قرار دارد. دکتر حسن رخ شاد روز سه

جارستان:مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به ثبت نام گروه سنی بالای ۶۵ سال در سامانه سلامت گفت: فعلا واکسیناسیون برای گروه سنی ۷۰ – ۶۸ سال در این استان در حال انجام است و گروه سنی زیر ۶۸ سال “تا ۶۵ سال” در فاز بعدی قرار دارد.

دکتر حسن رخ شاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گروه های سنی باید با مراجعه به سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا http://salamat.gov.ir نام‌نویسی کنند تا زمان و مکان تزریق واکسن به آنان اعلام شود و از مراجعه بدون دریافت پیامک خودداری کنند.

وی با بیان اینکه سایت سلامت برای ثبت نام گروه سنی ۶۵ سال و قبل از آن باز شده ، اضافه کرد: اما بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابتدا گروه سنی ۷۰ – ۶۸ واکسینه می شوند و بعد از آن گروه سنی بعدی علیه کرونا واکسیناسیون خواهند شد.

رخ شاد خاطر نشان کرد: در زمان حاضر علاوه بر واکسیناسیون گروه سنی ۷۰ – ۶۸ سال، تزریق واکسن برای جامانده های بالای ۷۰ سال استان و سایر گروه های هدف در حال انجام است.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به ورود واکسن های جدید طی هفته جاری به گیلان بیان داشت: تاکنون ۳۲۲ هزار دوز واکسن برای تزریق نوبت اول و دوم به این استان وارد شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون واکسن کرونا به ۱۶۹ هزار و ۲۳۰ نفر بر اساس سند ملی واکسیناسیون به گروه های هدف در گیلان تزریق شده اظهار داشت: ۹۰ هزار نفر نیز تاکنون دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، دوز دوم واکسن به افرادی که نوبت دومشان فرارسیده انجام گرفته است.

هم اکنون بیش از ۴۰۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان بستری هستند که طی دو هفته اخیر افزون بر ۵۰ درصد افزایش یافته است، کارشناسان بهداشتی کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی را علت روند فزاینده بیماری کووید ۱۹ در این استان عنوان می کنند.

برای قطع زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ استفاده از ماسک حتی با انجام واکسیناسیون سراسری، توجه به شرایط قرنطینه در منزل توسط مبتلایان به کرونا و پرهیز از تردد در سطح شهر تا طی دوران انتقال پذیری بیماری تاکید می شود.

بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون شهرستان های رودسر، رودبار، بندرانزلی، رشت، خمام و آستارا  در رنگ بندی کرونایی قرمز هستند، ضمن اینکه شهرستان های سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، فومن، ماسال و صومعه سرا نارنجی و لنگرود، املش، شفت، رضوانشهر و تالش در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.