تاریخ انتشار : یکشنبه 20 تیر 1400 - 18:46
کد خبر : 100678

عقب ماندگی بابت تزریق دوز دوم واکسن کرونا در گیلان وجود ندارد

عقب ماندگی بابت تزریق دوز دوم واکسن کرونا در گیلان وجود ندارد

جارستان:مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان گفت: عقب ماندگی بابت تزریق دوز دوم واکسن کرونا در این استان وجود ندارد. دکتر حسن رخ شاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون تزریق دوز دوم واکسن کرونا به گروه های هدفی که نوبت دومشان فرارسیده، انجام شده است. وی با

جارستان:مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان گفت: عقب ماندگی بابت تزریق دوز دوم واکسن کرونا در این استان وجود ندارد.

دکتر حسن رخ شاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون تزریق دوز دوم واکسن کرونا به گروه های هدفی که نوبت دومشان فرارسیده، انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵۸ هزار دوز واکسن تا حالا به گروه های هدف بر اساس سند ملی واکسیناسیون کرونا در گیلان تزریق شد، افزود: از ابتدای ورود واکسن کرونا از بهمن ماه سال گذشته تاکنون ۲۷۸ هزار دوز واکسن در این استان دریافت شده است.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به تزریق واکسن کرونا به گروه های هدف از جمله بالای ۷۰ سال خاطر نشان کرد: تزریق واکسن به جامانده های این گروه سنی نیز انجام می شود.

وی درباره تزریق واکسن کرونا به گروه سنی ۷۰ – ۶۸ سال بیان داشت: بر اساس اعلام کشوری قرار است که تزریق واکسن به این گروه سنی از فردا آغاز شود که با شروع تزریق این گروه سنی اطلاع رسانی خواهد شد.

دکتر رخ شاد با اشاره به مشاهده ویروس دلتا در استان گیلان و سرعت انتقال آن در مقایسه با جهش های دیگر متذکر شد: مردم باید بیش از پیش نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی حساس باشند.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با بیان اینکه بیماری کووید ۱۹ در این استان روند افزایشی دارد، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۸۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری و از این بین ۷۵ نفر تحت مراقبت های ویژه هستند.

آمار بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ تقریبا از اوایل ماه جاری در استان گیلان روند افزایشی به خود گرفته به طوری که در دهم ماه جاری ۲۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بودند که در زمان حاضر به ۳۸۵ نفر رسید.

براساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که “جمعه” گذشته به روز رسانی شد، شهرستان های رودسر، رودبار و بندرانزلی، رشت ، خمام و آستارا قرمز هستند.

هم اکنون فقط شهرستان های سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، فومن، ماسال و صومعه سرا نارنجی و لنگرود، املش، شفت، رضوانشهر و تالش در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

عادی انگاری مردم در پرهیز از دورهمی، برگزاری مراسم عروسی و عزا و مسافرت های درون و برون شهری در گیلان را می توان دلایلی برای افزایش آمار مبتلایان بستری به کرونا در بیمارستان های استان عنوان کرد که با کاهش آمار مبتلایان طی یک ماه اخیر شاهد برگزاری این مراسم  در مناطق مختلف بوده ایم در حالیکه بسیار گفته شده هرگونه تجمع موجب افزایش شمار مبتلایان کرونا خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.