تاریخ انتشار : شنبه 19 تیر 1400 - 12:53
کد خبر : 100506

خرید بیش از یک تن پیله کرم ابریشم از نوغانداران آستانه ای

خرید بیش از یک تن پیله کرم ابریشم از نوغانداران آستانه ای

جارستان:مسئول اداره نوغان آستانه اشرفیه از خرید بیش از یک تن پیله کرم ابریشم از نوغانداران این شهرستان خبر داد. حمیدرضا راسخ امروز در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به اینکه امسال تعداد ۱۶۲ جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران این منطقه توزیع شده افزود: هر جعبه تخم نوغان به نرخ دولتی ۱۵۰

جارستان:مسئول اداره نوغان آستانه اشرفیه از خرید بیش از یک تن پیله کرم ابریشم از نوغانداران این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا راسخ امروز در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به اینکه امسال تعداد ۱۶۲ جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران این منطقه توزیع شده افزود: هر جعبه تخم نوغان به نرخ دولتی ۱۵۰ هزار ریال بین نوغانداران توزیع شده ضمن آنکه  امسال حدود ۵۰ خانوار در زمینه پرورش و تولید پیله کرم ابریشم در این شهرستان فعالیت داشته اند.

وی یادآور شد: امسال هر کیلو پیله کرم ابریشم بین یک میلیون و ۴۵۰ تا یک میلیون و ۵۵۰ هزار ریال توسط بخش خصوصی از نوغانداران منطقه خریداری شده است.

به گفته وی ،این در حالی است که  به منظور حمایت از نوغانداران ، کمیته امداد هر کیلوگرم پیله کرم ابریشم را با ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر از نوغانداران خریداری کرده است.

به گفته راسخ ، توزیع تخم نوغان در این شهرستان از چهارم اردیبهشت آغاز و تا دهم خرداد ماه ادامه داشته و نوغانداران نیز از هیجدهم خرداد لغایت پنج تیرماه پیله کرم ابریشم را به بازار عرضه کرده اند.

وی با اشاره به روستاهای تجن ، بازان، کیسم ، تجن گوکه ، امیرهنده امیرسلطان  بعنوان مهمترین مراکز نوغانداری شهرستان آستانه اشرفیه اظهار داشت: این شهرستان دارای ۱۰۰ هکتار توتستان در مناطق مختلف است.

وی گفت: به منظور احیاء توتستان های این شهرستان امسال ۱۴۰۰ نهال توت اصلاح شده در بین نوغانداران منطقه توزیع شده است.

مسئول اداره نوغان آستانه اشرفیه در پایان  ضمن تاکید بر حمایت از نوغانداران منطقه خواستار پرداخت تسهیلات مناسب بانکی به آنان شد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.