تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 تیر 1400 - 17:50
کد خبر : 100335

معاون علوم پزشکی گیلان عنوان کرد بستری ۱۰۰ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در گیلان/ ابتلا به دلتا خانوادگی است

معاون علوم پزشکی گیلان عنوان کرد بستری ۱۰۰ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در گیلان/ ابتلا به دلتا خانوادگی است

جارستان:معاون علوم پزشکی گیلان، با اشاره به بستری شدن ۱۰۰ بیمار جدید کرونایی، گفت: سرعت بروز علائم بیماری کرونای دلتا بیشتر شده و معمولا تا ۱۴ روز طول نمی کشد، بلکه بین دو تا چهار روز علائم خودش را بروز می دهند. دگتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، از بستری شدن ۱۰۰ بیمار جدید کرونایی در

جارستان:معاون علوم پزشکی گیلان، با اشاره به بستری شدن ۱۰۰ بیمار جدید کرونایی، گفت: سرعت بروز علائم بیماری کرونای دلتا بیشتر شده و معمولا تا ۱۴ روز طول نمی کشد، بلکه بین دو تا چهار روز علائم خودش را بروز می دهند.

دگتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، از بستری شدن ۱۰۰ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: روند بیماری در استان همچنان صعودی است.

وی تعداد کل بیماران کرونایی بستری شده در سطح بیمارستان های گیلان را بیش از ۳۵۰ نفر دانست و افزود: زنگ خطر نارنجی شدن کل استان و افزایش شهرستان های قرمز وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه احتمال ورود کرونای دلتا به استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این بیماری بیشتر با علائم سرماخوردگی شدید بروز می کند و لذا مردم هرگونه گلودرد و تب را جدی بگیرند.

حیدرزاده، با اشاره به قرمز شدن دو شهرستان گیلان، تاکید کرد: سرعت بروز علائم بیماری کرونای دلتا بیشتر شده و معمولا تا ۱۴ روز طول نمی کشد، بلکه بین دو تا چهار روز علائم خودش را بروز می دهند و ابتلا به صورت گروه خانوادگی است، یعنی اگر یکی از افراد خانواده با فرد بیمار در تماس باشد، همه اعضای خانواده با هم علائمشان بروز می کند.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از تجمعات و دورهمی ها و میهمانی ها، یادآور شد: برای در امان ماندن از ویروس کرونای حتما ماسک به چهره داشته باشید و همیشه و همه جا ماسک بزنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.