تاریخ انتشار : جمعه 4 اسفند 1402 - 8:32
کد خبر : 125276

دکتر هادی حق‌شناس:

برای ایران احساس خطر کردم و پا به میدان گذاشتم | اگر شرایط موجود حفظ شود، باز هم افزایش مهاجرت خواهیم داشت

برای ایران احساس خطر کردم و پا به میدان گذاشتم | اگر شرایط موجود حفظ شود، باز هم افزایش مهاجرت خواهیم داشت
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه انزلی گفت: احساس خطر برای ایران کردم و پا به میدان گذاشتم؛ در حالی که می توانستم تیپ روشنفکری بگیرم و مورد احترام باشم .

جارستان: به نقل از نیمرخ، «هادی حق‌شناس»  نماینده دور هفتم انزلی و استاندار پیشین گلستان در نشست خبری با خبرنگاران استان درباره عدم وجود شور انتخاباتی در این دوره از انتخابات مجلس گفت: در دوره هایی که شور انتخاباتی وجود داشت، مگر مردم توانستند جواب مطالباتشان را دریافت کنند و یا مجلس توانست به مطالبات مردم پاسخ و آن ها را برآورده نماید که اکنون توقع شور انتخاباتی داشته باشیم؛ تا زمانی که مجلس نتواند به وعده های خود عمل و جواب مطالبات مردم را بدهد، شور انتخاباتی نیز وجود نخواهد داشت .
مجلس فعلی، مقصر اصلی تورم موجود است
حق‌شناس در ادامه به مسئله تورم در ایران اشاره کرد و گفت: در حالی که عقل بشری در ۹۰ درصد کشورهای جهان توانسته مسئله تورم را حل کند و حتی کشور افغانستان هم تورم زیر ۵ درصد دارد ، اما متاسفانه در کشور ما این مسئله بیداد می کند و مقصر اصلی آن هم مجلس فعلی است.
وی ادامه داد: از ابتدای تولید پول در ایران تا قبل از دولت فعلی، هر چقدر حجم پول بوده، در این دو و نیم سال معادل آن پول چاپ شده است ؛ در حالی که معادل آن تولیدی نداشته ایم و رشد اقتصادی ما کمتر از ۴ ، ۵ درصد بوده است؛ بنابراین این حجم از تورم در کشور نه تنها غیر طبیعی نیست ؛ بلکه طبیعی بوده و مقصر اصلی آن هم مصوبات مجلس است.
احساس خطر کردم و پا به میدان گذاشتم

حق شناس در ادامه درباره علت اصلی حضور خود در این دوره از انتخابات گفت: در حالی که با هجمه های گروه های موافق و مخالف روبرو هستم اما کنار نکشیدم ؛بنده احساس خطر برای ایران کردم و پا به میدان گذاشتم؛ در حالی که می توانستم تیپ روشنفکری بگیرم و مورد احترام باشم .
اگر شرایط موجود حفظ شود، باز هم افزایش مهاجرت خواهیم داشت
وی با اشاره به افزایش میل به مهاجرت در بین ایرانی ها و مردم گیلان اظهار کرد: طی سنوات قبل هشت میلیون نفر از نابغه‌ترین فرزندان ایران معادل جمعیت کشورهای قطر، امارات و بحرین از این ایران مهاجرت کرده اند و این مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه اکنون در دبیرستانهای مدارس دوره های متوسطه کشور دانش آموزان ۲ سال آخر دبیرستان را در کشور ترکیه می‌گذرانند تا پذیرش آنها در سایر کشورها با سهولت بیشتری انجام شود.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این امر فقط یک مهاجرت ساده نیست بلکه همزمان با آن انتقال ژن نیز اتفاق افتاده است، تاکید کرد: اگر شرایط موجود حفظ شود و بانیان وضع موجود بمانند، دوباره شاهد مهاجرت مردم کشور خواهید بود و ۱۰ میلیون فرد دیگر هم مهاجرت خواهند کرد ؛ راه حل این موضوع، تغییر وضعیت موجود است چون آیندگان ما را قضاوت خواهند کرد.
بیش از ۹۰ درصد آلودگی دریای خزر از سوی کشورهای حاشیه است

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد آلودگی دریای خزر از سوی سایر کشورهای حاشیه این دریا انجام می شود، گفت: کمتر از پنج درصد این آلودگی ها از سوی ایران است.
حق شناس به کاهش تراز آب دریای خزر نیز اشاره کرد و افزود : از سال ۱۳۰۰ تا سال ۱۳۵۷ تراز آب دریای خزر چهار متر عقب نشینی داشت که برای آن دلیل علمی خاصی بیان نشد و از آن سال تا سال ۸۰ آب دریا ۲.۵ متر افزایش یافت که منجر به کوچ مردم جزایر طالقانی و قلم گوده انزلی به کلویر ۲ شد برای این موضوع نیز دلیل خاصی بیان نشده و این موضوعات تاکنون برای مردم شفاف سازی نشده است.
مناطق آزاد در ایران ناقص متولد شده اند
نامزد دوازدهمین دوره انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در ادامه عملکرد مناطق آزاد کشور را مورد بررسی قرار داد و افزود: تنها منطقه آزاد کشور که در بخش گردشگری نسبت به سایر مناطق آزاد کشور عملکرد بهتری داشته ، منطقه آزاد کیش است؛ سایر مناطق آزاد متناسب با ظرفیت ها عملکرد موفقی نداشته اند به همین دلیل متهم به قاچاق و محلی برای واردات کالا هستند.
وی تصریح کرد: دولت نیز در این بخش زیرساخت لازم را برای مناطق آزاد فراهم نکرده است و این مناطق با استفاده از کارت همراه مسافر تاحدودی زیرساخت های لازم را در این بخش فراهم کرده اند؛ مناطق آزاد در ایران ناقص متولد شده اند اما انتظار مان از آنان عملکردی بالغ و کامل است.
سرمایه اجتماعی در ایران گم شده است
حق شناس درباره مشکلات منطقه آزاد هم گفت: بخشی از مشکلاتی که امروز منطقه آزاد انزلی با آن مواجه است را عدم سکونت مدیران در محدوده جغرافیایی این منطقه اعلام کرد و افزود: اساسی ترین سرمایه های یک کشور سرمایه های اجتماعی و اصلی ترین عنصر این سرمایه، اعتماد است که در کشور ما گم شده است؛ مدیران مناطق آزاد در بین مردم ساکن محدوده این منطقه اعتماد لازم را ایجاد نکرده اند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.