تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 تیر 1400 - 17:21
کد خبر : 99823

بیش از ۳۷ هزار نفر داوطلب آزمون سراسری در گیلان هستند

بیش از ۳۷ هزار نفر داوطلب آزمون سراسری در گیلان هستند

جارستان:۳۷ هزار و ۱۸۳ داوطلب از استان گیلان با ترکیب ۶۳ درصد زن و ۳۷ درصد مرد در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است. به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲ هزار و ۹۵۳ نفر شامل ۲ هزار و ۱۴۱ زن و ۸۱۲ مرد امروز

جارستان:۳۷ هزار و ۱۸۳ داوطلب از استان گیلان با ترکیب ۶۳ درصد زن و ۳۷ درصد مرد در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲ هزار و ۹۵۳ نفر شامل ۲ هزار و ۱۴۱ زن و ۸۱۲ مرد امروز چهارشنبه هم زمان با سراسر کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی در آزمون گروه آزمایشی هنر شرکت کردند.

چهار هزار و ۴۰۱ داوطلب شامل ۲ هزار و ۵۸۲ زن و یکهزار و ۴۵۹ مرد در گروه آزمایشی ریاضی فیزیک و ۱۰ هزار و ۷۸ داوطلب شامل ۶ هزار و ۲۰۰ زن و سه هزار و ۸۷۸ مرد در گروه آزمایشی علوم انسانی فردا “پنجشنبه” با هم رقابت خواهند کرد.

۱۴ هزار و ۴۲۹ داوطلب شامل ۹ هزار و ۹۲۰ زن و چهار هزار و ۵۰۹ مرد در گروه آزمایشی علوم تجربی جمعه “یازدهم تیر” و پنج هزار و ۶۸۲ نفر شامل ۳ هزار و ۷۵۳ زن و هزار و ۹۲۹ مرد در گروه آزمایشی زبان های خارجی “شنبه” آینده با هم رقابت می کنند.

داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در استان گیلان آزمون در حوزه های شهرستانهای آستارا، آستانه اشرفیه، املش، بندرانزلی، رشت، رضوانشهر، رودبار، رودسر، سیاهکل، صومعه سرا، تالش، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال رقابت می کنند که نسبت به سال گذشته شهرستان های سیاهکل و ماسال اضافه شده است.

در سال های گذشته حوزه های آزمون، مراکز زیرمجموعه دانشگاه گیلان بود اما امسال به منظور رعایت فاصله داوطلبان “رعایت فاصله فیزیکی” از ظرفیت دانشگاه های آزاد، پیام نور، آموزش و پرورش و برخی موسسات آموزشی استفاده شده است.

۳۰۰ نفر از کارشناسان سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰ در گیلان نظارت می کنند، حوزه های امتحانی داوطلبان کنکور سراسری در استان گیلان قبل از برگزاری آزمون تحت نظارت دقیق قرار گرفت و هنگام برگزاری و پس از آن “پایان برگزاری آزمون زمان خروج داوطلبان” تحت نظارت دقیق قرار می گیرد.

بر اساس آخرین آمار ۱۹ هزار دانشجو در دانشگاه گیلان تحصیل می کنند که ۴۰ درصد دانشجویان این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی شامل ٩٧ گرایش دکتری و ١٧٠ گرایش کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای یک پردیس دانشگاهی و ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.

قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر سه نظام بین المللی و رتبه بندی جهانی تایمز ،لیدن، شانگهای و دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا و ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور جزئی از توانمندی های دانشگاه گیلان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.