تاریخ انتشار : دوشنبه 7 تیر 1400 - 16:54
کد خبر : 99617

شمار داوطلبان آزمون ورود به دانشگاه در گیلان ۱۲ درصد افزایش یافت

شمار داوطلبان آزمون ورود به دانشگاه در گیلان ۱۲ درصد افزایش یافت

جارستان:نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در امر برگزاری آزمون های سراسری گفت: آمار داوطلبان کنکور سراسری در این استان امسال نزدیک به ۱۲ درصد نسبت به کنکور سراسری سال گذشته افزایش یافته است. به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه گیلان، دکتر ارسلان دمیرچی اظهار داشت: ۳۷ هزار و ۱۸۳ داوطلب برای شرکت در

جارستان:نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در امر برگزاری آزمون های سراسری گفت: آمار داوطلبان کنکور سراسری در این استان امسال نزدیک به ۱۲ درصد نسبت به کنکور سراسری سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه گیلان، دکتر ارسلان دمیرچی اظهار داشت: ۳۷ هزار و ۱۸۳ داوطلب برای شرکت در آزمون سراسری در استان گیلان با هم رقابت می کنند که از این تعداد ۳۷ درصد مرد و ۶۳ زن هستند.

وی خاطر نشان کرد: آزمون در شهرستانهای آستارا، آستانه اشرفیه، املش، بندرانزلی، رشت، رضوانشهر، رودبار، رودسر، سیاهکل، صومعه سرا، تالش، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال برگزار می‌ شود.

نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در امر برگزاری آزمون های سراسری با اشاره به برگزاری آزمون سراسری از چهارشنبه ۹ تیر تا شنبه  ۱۲ تیر” همزمان با سراسر کشور در این استان خاطر نشان کرد: این آزمون به ترتیب در گروه های “آزمایشی هنر”، “ریاضی و فنی و علوم انسانی”، “علوم تجربی” و “گروه آزمایشی زبان های خارجی” برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امسال به خاطر شرایط ویژه بیماری کرونا تعداد حوزه های آزمون سراسری افزایش یافته است، تصریح کرد: در سال های گذشته حوزه های آزمون، مراکز زیرمجموعه دانشگاه گیلان بود اما امسال به منظور رعایت فاصله داوطلبان “رعایت فاصله فیزیکی” از ظرفیت دانشگاه های آزاد، پیام نور، آموزش و پرورش و برخی موسسات آموزشی استفاده شده است.

دمیرچی با بیان اینکه کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مبارزه با بیماری کرونا برگزار می شود، اضافه کرد:  محیط حوزه‌ های آزمون یک روز قبل از آزمون و در آخرین ساعات باقی مانده به آغاز آزمون ضدعفونی می‌شود.

بر اساس آخرین آمار ۱۹ هزار دانشجو در دانشگاه گیلان تحصیل می کنند که ۴۰ درصد دانشجویان این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی شامل ٩٧ گرایش دکتری و ١٧٠ گرایش کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای یک پردیس دانشگاهی و ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.

قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر سه نظام بین المللی و رتبه بندی جهانی تایمز ،لیدن، شانگهای و دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا و ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور جزئی از توانمندی های دانشگاه گیلان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.