تاریخ انتشار : دوشنبه 7 تیر 1400 - 13:24
کد خبر : 99609

بیمه حمایتی هنرمندان صنایع دستی گیلان تمدید شد

بیمه حمایتی هنرمندان صنایع دستی گیلان تمدید شد

جارستان:معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: با توجه به تأمین اعتبار ارائه خدمات به بیمه‌شدگان صنایع‌دستی در سال ۱۳۹۸، این هنرمندان می‌توانند تا پایان سال جاری از پوشش بیمه حمایتی بهره‌مند شوند. فرزاد رشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این

جارستان:معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: با توجه به تأمین اعتبار ارائه خدمات به بیمه‌شدگان صنایع‌دستی در سال ۱۳۹۸، این هنرمندان می‌توانند تا پایان سال جاری از پوشش بیمه حمایتی بهره‌مند شوند.

فرزاد رشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بیمه حمایتی مربوط به افرادی است که از سال ۹۸ در ظرفیت بیمه ایجاد شده قرار گرفتند و اعتبار بیمه ای آنان در پایان سال ۹۹ به اتمام می رسید اما با نامه نگاری های انجام شده اعتبار پوشش بیمه ای افراد یاد شده تا پایان سال تامین شده است.

وی اظهار داشت: هنرمندانی که تاکنون به هر دلیلی موفق به اخذ برگه پرداخت حق بیمه خود نشده اند و یا زمان پرداخت‌ آن منقضی شده لازم است نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام نمایند.

معاون صنایع دستی گیلان افزود: اخیرا تفاهمنامه ای بین اداره کل میراث فرهنگی، امور روستایی و عشایری، صندوق بیمه روستایی و عشایری، بیمه سلامت و بیمه تکمیلی آتیه سازان به منظور گسترش خدمات بیمه ای برای حمایت از هنرمندان حوزه یادشده به امضا رسیده است.

رشیدی گفت: تاکنون پنج هزار هنرمند گیلانی تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفته‌اند و با انعقاد این تفاهم‌نامه به زودی شاهد ارائه خدمات مناسب بیمه‌ای به بخش بزرگتری از هنرمندان شاغل در این صنعت استان خواهیم بود.

از ۸۵ رشته صنایع دستی گیلان ۷۱ رشته فعال بوده و تاکنون پنچ هزار هنرمند از ۲۴ هزار هنرمند صنایع دستی بیمه شده اند. هنرمندان استان تا کنون موفق به دریافت هفت مهر اصالت بین المللی (یونسکو) در رشته های از جمله نمدمالی، خراطی، نازک کاری، دوخت های سنتی، طراحی سنتی شده اند؛ سال ۹۸ نیز مهراصالت ملی به هشت اثر به چادرشب بافی، نمدمالی، رشتی دوزی، منبت و مشبک چوب، زیورآلات سنتی، البسه ی محلی، گلیم بافی و رودوزی های سنتی رسید.
یکی از مهمترین و بزرگترین رویدادهای حوزه صنایع دستی در حوزه بازرگانی و صادرات بروز یافته است و آن رشد ۳۰۰ درصدی صادرات صنایع دستی نسبت به سال ۹۲ است.

رشتی دوزی ، لباس محلی ، چادرشب بافی، خراطی ، چوب تراشی، گره چینی، نازک کاری، منبت و معرق چوب ، حصیربافی ، بامبوبافی ، مرواربافی ، سفالگری ، کاشی معرق ، مینای خانه بندی ، چلنگری ، قلمزنی ، گلیم بافی ، جاجیم بافی ، شال بافی ، نمد مالی ، جوراب بافی ، عروسک بافی ، قلاب بافی و …برخی از هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.