تاریخ انتشار : یکشنبه 6 تیر 1400 - 18:16
کد خبر : 99527

کاروان سلامت در مناطق کم برخوردار شهری گیلان راه اندازی شد

کاروان سلامت در مناطق کم برخوردار شهری گیلان راه اندازی شد

جارستان:مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از اجرای طرح کاروان سلامت در مناطق کم برخوردار این استان به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر خبر داد. به گزارش خبرنگار ایرنا، سیاوش غلامی روز یکشنبه با اشاره به  انعقاد تفاهمنامه هلال احمر گیلان با ورزش های همگانی و در ارایه گزارش عملکرد این جمعیت در حوزه مبارزه

جارستان:مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از اجرای طرح کاروان سلامت در مناطق کم برخوردار این استان به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیاوش غلامی روز یکشنبه با اشاره به  انعقاد تفاهمنامه هلال احمر گیلان با ورزش های همگانی و در ارایه گزارش عملکرد این جمعیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر در رشت اظهار داشت:تیم های کاروان سلامت به خانواده های آسیب دیده ناشی از این بیماری خدمات لازم را ارایه می دهند ضمن اینکه در حوزه غربالگری سلامت، درمانی و مددکاری نیز ورود می کنند.

وی با تشریح اقدامات دستگاه های مختلف در اجرای طرح کاروان سلامت و با بیان اینکه در محلات کم برخوردار و آسیب پذیر در حاشیه شهرها و در داخل شهرها مشکلاتی به دلیل سوء مصرف مواد مخدر وجود دارد، اضافه کرد:  در اجرای طرح کاروان سلامت دستگاه های مختلف از جمله شهرداری رشت، بهزیستی، تشکل های مردم نهاد زیر نظر بهزیستی، بسیج و سپاه پاسداران همکاری دارند.

غلامی در ادامه با بیان اینکه برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جمعیت هلال احمر هر ساله برنامه های مختلفی اجرا می شود، بیان داشت: به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر سال جاری نیز برنامه های مختلفی در نظر گرفته شده که برگزاری کارگاه “حمایت روانی – اجتماعی” به منظور آشنایی با خدمات حمایت روانی به خانواده های آسیب دیده از مصرف مواد مخدر از جمله این برنامه ها است.

وی اظهار داشت: برگزاری مسابقه مقاله نویسی درباره پیشگیری از اعتیاد با عنوان مواد مخدر و آثار آن بر بدن و اهدای جایزه به سه شرکت کننده برتر، شرکت در نمایشگاه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در پیاده راه فرهنگی رشت، اردوی یک روزه کوهپیمایی در سطح شهرستان ها به منظور ایجاد نشاط در بین جوانان و امضاء تفاهمنامه با هیات ورزش های همگانی در راستای ایجاد نشاط و شادابی جامعه از جمله دیگر برنامه ها است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنانش با ابراز همدردی و تسلیت درگذشت خبرنگاران ایرنا و ایسنا در پی حادثه واژگونی اتوبوس در نقده خاطر نشان کرد: خبرنگاران دوشادوش مدیران و حتی جلوتر از آنها در فعالیت ها حضور دارند و برای اطلاع رسانی تلاش می کنند.

وی بیان داشت: ناوگان خودرویی و لجستیک جمعیت هلال احمر گیلان در صورت نیاز در خدمت خبرنگاران است تا خدای ناکرده اتفاقاتی این چنینی برای خبرنگاران رخ ندهد.

انعقاد تفاهمنامه هلال احمر گیلان با ورزش های همگانی گیلان

در بخش دیگری از این نشست به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر تفاهمنامه هلال احمر گیلان با ورزش های همگانی به امضاء علیرضا زهری رئیس هیات ورزش های همگانی و سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان منعقد شد.

رئیس هیات ورزش های همگانی استان گیلان نیز در امضاء این تفاهمنامه ضمن تسلیت واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده و فوت دو نفر از خبرنگاران اظهار داشت: حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس خبرنگاران همه ما را مکدر کرد.

علیرضا زهری در ادامه با اشاره به نقش ورزش در پیشگیری از اعتیاد خاطر نشان کرد: ورزش یکی از عوامل موثر در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر است لذا در این راستا تصمیم به انعقادتفاهمنامه ای با جمعیت هلال احمر گیلان گرفته ایم.

رئیس هیات ورزش های همگانی استان گیلان همکاری در پویش های آگاهی بخشی و دانش افزایی جامعه هدف، همکاری در برگزاری جشنواره های ورزش همگانی و برگزاری مسابقه های توان افزایی برای اعضا جوان، امدادگران و نجاتگران ، تامین مربی در برنامه های توان افزایی و اردویی، همکاری در برگزاری کارگاه ها، سمینارها و همایش های ورزشی و توان افزایی به صورت مشترک را از جمله تعهدات ورزش های همگانی در این تفاهمنامه عنوان کرد.

۲۶ ژوئن مصادف با ۵ تیر ماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نام گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.