تاریخ انتشار : شنبه 5 تیر 1400 - 16:59
کد خبر : 99428

رئیس کل دادگستری گیلان: شهید بهشتی همواره عدالت عمومی را بر عدالت فردی ترجیح می داد

رئیس کل دادگستری گیلان: شهید بهشتی همواره عدالت عمومی را بر عدالت فردی ترجیح می داد

جارستان؛حجت الاسلام و المسلمین خلیلی به مناسبت هفته قوه قضاییه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان رشت با تبریک هفته قوه قضائیه، یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی و یاران شهیدشان را گرامی داشت. به گزارش روابط عمومی دادگستری استان گیلان، حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری

جارستان؛حجت الاسلام و المسلمین خلیلی به مناسبت هفته قوه قضاییه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان رشت با تبریک هفته قوه قضائیه، یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی و یاران شهیدشان را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان گیلان، حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان رشت با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی و یاران شهیدشان اظهار داشت: شهدا احیا کننده فضیلت ها و ارزش ها در جامعه هستند و اگر در جامعه ای شهدا فراموش شوند ارزش ها نیز کمرنگ خواهد شد.

رئیس شورای قضایی استان گیلان ویژگی دیگر شهدا را مانند پیامبران تقویت خداجویی و خداخواهی بین مردم عنوان نمود و افزود: خداجویی امری فطری بوده و پیامبران، این فطرت خفته بشر را نمایان کرده و تقویت نمودند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهدای ما نیز به تاسی از پیامبران، صفات و اسماء الهی را در جامعه تجلی داده و انوار صفات و افعال پروردگار را در میان مردم تاباندند.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی با اشاره به اینکه شهدا عاشق بودند در ادامه گفت: شهید بزرگوار آیت الله بهشتی در سلسله مباحثی که در سال ۱۳۵۹ در حزب جمهوری اسلامی ایراد فرمودند بیان داشتند: می توان با استدلال عقلی به خدا رسید اما با عاشقی می توان ره صد ساله را یک شبه پیمود، پس جوانان بیایید عاشق شوید، قلب انسان خانه خداست و اگر خدا در دل انسان راه نیابد بیگانگان وارد شده و غفلت بر انسان عارض می شود.

وی در تفسیر کلام بنیانگذار انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) در تجلیل از مقام شهید بهشتی که فرمودند: «بهشتی یک ملت بود» تصریح کرد: تمام خواسته ها و آرمان های یک ملت در شخصیت این شهید والامقام خلاصه شده بود و او از فردیت خارج شده و به یک وجدان جمعی رسیده بود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان در ادامه اظهار داشت: امروز با حقوق بشری مواجه هستیم که جای شهید و جلاد را تغییر داده و جلادان به جای مظلومان نشسته اند و خود را مدافع حقوق بشر می دانند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) به شهید بهشتی فرمودند واجب عینی است که شما به تشکیلات قضایی بروید و یک نظام نوین قضایی ایجاد کنید، گفت: شهید بهشتی همواره عدالت عمومی را بر عدالت فردی ترجیح می داد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.