تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 تیر 1400 - 20:40
کد خبر : 99370

۳۴ پرونده تخلف اصناف به تعزیرات حکومتی آستارا ارجاع شد

۳۴ پرونده تخلف اصناف به تعزیرات حکومتی آستارا ارجاع شد

جارستان؛رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بندر آستارا گفت: ۳۴ پرونده تخلف اقتصادی اصناف به ارزش بیش از یک میلیارد ریال در خرداد ماه تشکیل شد و متخلفان برای جریمه، به اداره تعزیرات حکومتی معرفی‌ شدند. محسن آهنی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در خرداد ماه، هزار و ۹۲۵ بار از واحدهای صنفی بخصوص نانوایی

جارستان؛رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بندر آستارا گفت: ۳۴ پرونده تخلف اقتصادی اصناف به ارزش بیش از یک میلیارد ریال در خرداد ماه تشکیل شد و متخلفان برای جریمه، به اداره تعزیرات حکومتی معرفی‌ شدند.

محسن آهنی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در خرداد ماه، هزار و ۹۲۵ بار از واحدهای صنفی بخصوص نانوایی ها توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا بازدید شده و رقم تخلف احراز شده، یک میلیارد و ۶۹۷ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۷۰۰ ریال بوده است.

وی بیان کرد: در ماه گذشته به ۲۱ گزارش و شکایت مردمی رسیدگی شد و بیشترین تخلف بازاریان به ترتیب درج نشدن قیمت، گرانفروشی، صادر نشدن صورتحساب، عرضه خارج از شبکه و کم فروشی بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا گفت: ۵۲ گشت مستقل و ۱۲ گشت مشترک با ادارات در مدت یاد شده از سطح بازار انجام شد و نانوایان بر ممنوعیت استفاده از افزودنی های غیرمجاز نظیر جوش شیرین توجه کنند.

وی از شهروندان و گردشگران خواست، تخلفات اقتصادی را به تلفن ۱۲۴ اداره صنعت، معدن و تجارت یا به شماره ۰۱۳۴۴۸۱۹۷۶۷ واحد بازرسی اتاق اصناف اطلاع دهند.

وی بیان کرد: تسهیلات حمایتی از طریق سامانه کارا به واحدها و کارگاه های آسیب دیده از  کرونا اعم از بیمه شده و فاقد بیمه اختصاص می‌ یابد و نرخ سود آن ۱۲ درصد و با احتساب دوره تنفس، بازپرداخت آن ۲۴ ماهه است.

آهنی افزود: برای واحدهای کسب و کار که تعطیل نشده‌ اند به ازای هر شاغل دارای بیمه تامین اجتماعی ۱۲۰ میلیون ریال و برای واحدهایی که در اعمال محدودیت ها تعطیل شده‌ اند، ۱۶۰ میلیون ریال پرداخت می‌ شود و متقاضیان باید از طریق سامانه کارا نام نویسی کنند.

شهرستان گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و حدود ۶ هزار واحد تجاری که اغلب در بازارچه ساحلی آن متمرکز شده، در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.