تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تیر 1400 - 18:43
کد خبر : 99248

دادگستری تالش نسبت به افزایش طلاق توافقی هشدار داد

دادگستری تالش نسبت به افزایش طلاق توافقی هشدار داد

جارستان:رئیس دادگستری تالش گفت: ۲۴۸ مورد از ۳۹۹ پرونده طلاق در سال گذشته، توافقی بود و در سه ماهه نخست امسال نیز از ۱۷۲ فقره پرونده طلاق، ۸۰ مورد توافقی است و افزایش این پدید هشداری جدی در حوزه مسائل خانواده به شمار می‌رود. به گزارش خبرنگار ایرنا؛ احمد عبادی روز سه شنبه در نشست

جارستان:رئیس دادگستری تالش گفت: ۲۴۸ مورد از ۳۹۹ پرونده طلاق در سال گذشته، توافقی بود و در سه ماهه نخست امسال نیز از ۱۷۲ فقره پرونده طلاق، ۸۰ مورد توافقی است و افزایش این پدید هشداری جدی در حوزه مسائل خانواده به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ احمد عبادی روز سه شنبه در نشست خبری هفته قوه قضاییه در دادگستری تالش مهمترین عامل افزایش پرونده های طلاق را وضعیت نابسامان معیشت و بیکاری اعلام کرد.

وی بیشترین جرایم در سه ماهه اول سال جاری را توهین ، ضرب و جرح ، تهدید ، تخریب ، سرقت و تصادفات عنوان کرد و گفت: در سال گذشته نیز فراوانی جرایم به همین ترتیب بود و مهمترین عامل وقوع سرقت، وضعیت نامناسب معیشت و بیکاری است و اعتیاد نیز باعث جرم های مختلف می شود.

وی ادامه داد: این شهرستان در پایان سال ۹۹  با کاهش ۴۵ درصد پرونده ها، رتبه نخست رسیدگی به پرونده ها را در استان گیلان به دست آورد و این نشانه همت همکاران اداری و قضایی است.

رئیس شعبه اول دادگاه حقوقی تالش افزود: در این شهرستان دو حوزه رسیدگی با یک مجتمع و هفت شعبه در تالش و یک مجتمع با چهار شعبه در اسالم فعال است و یک شعبه ویژه زندان نیز با اعضا و دبیرانی در هر شعبه به امور قضایی مردم رسیدگی می کند.

عبادی با اشاره به قدمت ۱۵ ساله شوراهای حل اختلاف، آن را ظرفیتی برای سازش و کاستن از ورودی پرونده ها به حوزه قضایی نام برد و افزود: دادگستری تالش نسبت به جمعیت شهرستان یکی از پرتراکم ترین و شلوغ ترین دادگستری ها در استان است و روزانه بیش از هزار نفر در دادگستری تردد می‌کنند و با توجه به حجم ورودی پرونده ها از کمبود قاضی و کارمند رنج می بریم.

او نقش رسانه ها را در هدایت و تنویر افکار عمومی مهم دانست و از رسانه ها خواست برای کمک به دستگاه قضایی و کاهش پرونده ها، به افزایش اطلاعات حقوقی مردم اقدام کنند.
وی منابع طبیعی را ثروت ملی عنوان و حمایت و نگهداری از آن را  وظیفه همگانی اعلام کرد و گفت: بیشترین آسیب به منابع طبیعی این شهرستان از ناحیه حضور افراد خارج از استان در این شهرستان وارد می شود.
وی برنامه های حوزه قضایی تالش در هفته قوه قضاییه را اهدا خون همکاران و نشست خبری با اصحاب رسانه، بازدید از واحدهای تولیدی برای رفع موانع تولید، پیاده روی از مقابل ساختمان شورای حل اختلاف تا تپه نورالشهدا، دیدار با خانواده های شهدا و گلباران مزار شهدا، شرکت در نماز جمعه و استقرار میز خدمت در مسجد جامع، تقدیر از همکاران نمونه دادگستری و شوراها، بازدید از زندان حویق تالش، مسابقه نقاشی فرزندان زیر ۱۲سال با موضوع آزاد و پاسداشت هفته قوه قضاییه، جلسه شورای مدیریت برای مبارزه با فساد اداری با مشارکت مردم و نهادها اعلام کرد.

یکم تا هفتم تیرماه بمناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی (ره) و جمعی از یاران انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است و بهشتی نخستین رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ به همراه ۷۲ نفر از اعضای حزب جمهوری اسلامی به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.
شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم ، کرگانرود و حویق در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.