تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تیر 1400 - 17:37
کد خبر : 99224

دفترچه بیمه سلامت بیمه شدگان گیلان از امروز چاپ نمی شود

دفترچه بیمه سلامت بیمه شدگان گیلان از امروز چاپ نمی شود

جارستان:مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: دفترچه کاغذی بیمه سلامت از امروز اول تیر در هیچ یک از صندوق های بیمه سلامت این استان چاپ نمی شود. دکتر جمشید محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پیش از این دفترچه های کاغذی صندوق بیمه سلامت همگانی، صندوق روستاییان و

جارستان:مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: دفترچه کاغذی بیمه سلامت از امروز اول تیر در هیچ یک از صندوق های بیمه سلامت این استان چاپ نمی شود.

دکتر جمشید محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پیش از این دفترچه های کاغذی صندوق بیمه سلامت همگانی، صندوق روستاییان و عشایر از چرخه چاپ حذف شده بود، اظهار داشت: از امروز نیز چاپ دفترچه کاغذی صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان نیز متوقف می شود.

وی با اشاره به ارایه خدمات به بیمه شدگان بیمه سلامت طریق نسخه نویسی الکترونیکی افزود: در نسخه نویسی الکترونیک بیمار با مراجعه به پزشک نیازی به دفترچه ندارد، بیمه شده بیمه سلامت در این طرح می تواند خدمات درمانی از جمله ویزیت، دارو، آزمایش و تصویر برداری را تنها با ارایه کد ملی و دریافت شناسه رهگیری از پزشک دریافت کند.

وی بیان داشت: سامانه سرویس های شهروندی بیمه سلامت به آدرس https://eservices.ihio.gov.ir/esc ورود با کد ملی و شماره موبایل مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه ای امکان مشاهده کلیه نسخ امکان پذیر است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه مکانیزه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ذینفعان سازمان به آدرس https://shekayat.ihio.gov.ir اضافه کرد: بیمه شدگان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۱۶۶۶ تماس گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک را از طرح های مهم بیمه سلامت عنوان و خاطر نشان کرد: اجرای این طرح در مطب ها و مراکز طرف قرارداد در کمک به ارایه خدمات بهتر و آسان تر به بیمه شدگان نقش مهمی دارد.

هم اکنون یک هزار و ۶۱۷ مرکز از جمله مطب، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی، درمانگاه و مراکز درمانی استان گیلان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.

بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و ۲۵۳ هزار و ۸۳۶ نفر تحت پوشش بیمه سلامت گیلان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.