تاریخ انتشار : جمعه 28 خرداد 1400 - 17:07
کد خبر : 98946

ظهور و بروز اراده ملی؛نمایش جلوه‌های همدلی گیلانی‌ها در انتخابات ۱۴۰۰

ظهور و بروز اراده ملی؛نمایش جلوه‌های همدلی گیلانی‌ها در انتخابات ۱۴۰۰

جارستان؛امواج حضور حماسی مردم در انتخابات سراسر گیلان را از کرانه دریای خزر تا دل جنگل‌های هیرکانی و فراز کوه‌ها و فرود جلگه‌های سرسبز فرا گرفته و مردم همیشه در صحنه این استان گام به گام، همصدا و همدل پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شدند تا حماسه‌ای دیگر در تاریخ این سرزمین خلق کنند. به

جارستان؛امواج حضور حماسی مردم در انتخابات سراسر گیلان را از کرانه دریای خزر تا دل جنگل‌های هیرکانی و فراز کوه‌ها و فرود جلگه‌های سرسبز فرا گرفته و مردم همیشه در صحنه این استان گام به گام، همصدا و همدل پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شدند تا حماسه‌ای دیگر در تاریخ این سرزمین خلق کنند.

به گزارش ایرنا مردم استان گیلان امروز “جمعه” با حضور پرشور و گسترده در انتخابات ۱۴۰۰ جلوه هایی از همدلی و همراهی در پشتیبانی از انقلاب اسلامی و دفاع از میهن، جلوه هایی از همدلی را به نمایش گذاشتند.

جمعی از رای دهندگان با تاکید بر اینکه در لبیک به فرمان رهبر انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی در انتخابات حضور یافتیم، گفتند: در انتخابات شرکت کردیم تا بگوییم همیشه و همه حال برای دفاع از میهن اسلامی در صحنه هستیم.

آنان با بیان اینکه فردایی بهتر در گرو همین رای من و توست اظهار داشتند: شرکت در انتخابات و حضور پرشور مردم نشانه همبستگی،  همدلی، وحدت ملی و ضامن اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ما از این حضور پرشور خیلی خوشحالیم.

آینده بهتر با حضور در انتخابات

بانویی که به همراه فرزندش در یکی از شعب اخذ رای در صف طولانی ایستاده بود به خبرنگار ایرنا، گفت: سرنوشت و آینده ای بهتر در دستان ماست و من هم برای حمایت از کشورم و آینده بهتر در انتخابات شرکت کردم.

نمایش جلوه های همدلی گیلانیها در انتخابات ۱۴۰۰

وی ۲۸ خرداد  را روزی باشکوه  و به یادماندنی برای تک تک ایرانیان دانست و اظهار داشت: شرکت و حضور در انتخابات تکلیف بزرگی است که بر عهده ماست، بنابراین باید این فرصت را غنیمت شمرده و برای ساختن ایران اسلامی در صحنه باشیم.

این بانوی گیلانی با بیان اینکه مردم امروز پرشور در انتخابات شرکت کردند و دولتمردان آینده باید قدردان این حضور باشند، خاطر نشان کرد: از رئیس جمهوری آینده و اعضای کابینه اش می خواهیم که با مردم همراه باشند و برای رفع مشکلات تلاش کنند.

علی صیاد پیشه که به همراه همسر و دو فرزند خردسالش در یکی از شعب اخذ رای در رشت حضور داشت به خبرنگار ایرنا گفت: رای ما نشانه اقتدار کشورم هست و من از این بابت خوشحالم که  رای ما نقش مهمی در آینده کشور دارد.

وی به تشکیل صف های طولانی مردم در شعب اخذ رای اشاره و خاطر نشان کرد: حضور در انتخابات فرصتی برای ادای دین به بزرگمردانی است که جانشان را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی گذاشتند.

حضور جوانان و نوجوانان به ویژه رای اولی ها در حوزه های شعب اخذ رای در گیلان از دیگر نکات قابل توجه است، آنان  همصدا با سایر قشرها در صحنه انتخابات حضور یافتند، حضورشان وصف ناپذیر و شورانگیز است.

زهرا ریسمان تاب از رای اولی های استان گیلان است، او که همراه دوستانش در یکی از شعب اخذ رای در میدان شهدای ذهاب رشت حضور یافته به خبرنگار ایرنا گفت: از اینکه در انتخابات شرکت کردم بسیار خوشحالم و امیدوارم که رای ما آینده ای بهتر برای کشورمان رقم بزند.

وی با بیان اینکه امروز روز شکوه و اقتدار است، خاطر نشان کرد: شکوه و عظمت مردم ایران در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی افتخار بزرگی است که باید قدرش را بدانیم.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی ستاد انتخابات گیلان، در این دوره از انتخابات یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که از  تعداد ۹۹۳ هزار و ۳۲۲ نفر مرد و ۹۹۵ هزار و ۲۱۲ نفر زن هستند.

همچنین از واجدان شرایط رای دادن در استان ۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر رای اولی هستند که ۲۰ هزار و ۵۱۱ نفر از آنها  پسران و ۱۹ هزار و ۸۹۴ نفر از دختران هستند.

برای ۵۳ شهر استان یک هزار و ۳۹۸ داوطلب برای کسب ۲۸۱ کرسی باهم به رقابت می پردازند که از این تعداد ۱۶۴ نفر بانوان و یکهزار و ۲۳۴ نفر از آقایان هستند.

همچنین در این دوره از انتخابات، ۱۳ هزار و ۲۳۱ نفر داوطلب نیز برای کسب ۶ هزار و ۶۹۴ کرسی شوراهای روستایی در ۲ هزار و ۱۷۲ روستا با هم رقابت می کنند.

سه هزار و ۹۴ شعبه اخذ رای اعم از شعبه های ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا در استان پیش بینی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۹سیار هستند.

همچنین ۱۶ نفر داوطلب برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در آستانه اشرفیه حضور دارند که ۱۴ نفر از آنها آقایان و دو نفر بانوان هستند. شهرستان آستانه اشرفیه یک کرسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.
فقط در شهر رشت، انتخابات الکترونیکی برگزار می شود.

برای برگزاری این دوره از انتخابات در مجموع اعم از عوامل اجرایی انتخابات و محافظت از صندوق ها، عوامل نظارت، بازرسی ستاد در فرمانداری ها و بخشداری ها بیش از ۶۰ هزار نفر همکاری می کنند.

در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان یک میلیون و ۸۸۹ هزار و ۶۵۵ نفر در استان واجد شرایط رأی دادن بودند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۶۶ نفر رأی اولی بودند.

بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای ۱۷ شهرستان، ۵۳ شهر است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.