تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آبان 1395 - 11:46
کد خبر : 9885

ایران؛ بی‌شکست و بدون گل خورده در بازی‌های رسمی رکورد جهانی کیروش و شاگردش در سال ۲۰۱۶

ایران؛ بی‌شکست و بدون گل خورده در بازی‌های رسمی رکورد جهانی کیروش و شاگردش در سال ۲۰۱۶

جارستان-ایران و آفریقای جنوبی تنها تیم‌های ملی در فوتبال جهان محسوب می‌شوند که سال ۲۰۱۶ را بی شکست پشت سر گذاشتند. به گزارش”۱۱نیوز”؛ پرونده دیدار های تیم ملی در سال ۲۰۱۶ با بازی مقابل سوریه بسته شد، اگر چه تساوی با سوریه چندان نتیجه رضایت بخشی برای فوتبال ایران نبود اما با این نتیجه سال ۲۰۱۶

جارستان-ایران و آفریقای جنوبی تنها تیم‌های ملی در فوتبال جهان محسوب می‌شوند که سال ۲۰۱۶ را بی شکست پشت سر گذاشتند.

به گزارش”۱۱نیوز”؛ پرونده دیدار های تیم ملی در سال ۲۰۱۶ با بازی مقابل سوریه بسته شد، اگر چه تساوی با سوریه چندان نتیجه رضایت بخشی برای فوتبال ایران نبود اما با این نتیجه سال ۲۰۱۶ برای تیم ملی کشورمان بدون شکست به پایان رسید تا رکوردی کم نظیر در فوتبال جهان توسط شاگردان کیروش به ثبت برسد. تیم ملی در سال ۲۰۱۶ در ۱۰ دیدار به میدان رفت که حاصل آن ۸ پیروزی و فقط ۲ تساوی بوده است، تیم ملی طی سال ۲۰۱۶ فقط در دو دیدار دوستانه مقابل مقدونیه و پاپوا گینه نو گل خورد و با بسته نگاه داشتن دروازه خود در ۷ دیدار رسمی در سال ۲۰۱۶ رکورد بی نظیری از خود در فوتبال جهان به جای گذاشت. آخرین باری که تیم ملی در طول یک سال تقویم فیفا تعداد دیدارهایش دورقمی بود و شکست نخورد به سال ۱۹۸۴ باز می گردد که ایران در ۱۲ دیدار با هدایت محمود یاوری و سپس ناصر ابراهیمی هرگز شکست نخورد و البته در این سال تیم ملی مقابل هیچ تیم قدرتمندی هم به پیروزی دست پیدا نکرد.
تیم ملی در طول تاریخ خود در سال های ۱۹۴۱، ۱۹۵۱، ۱۹۵۲، ۱۹۵۸، ۱۹۵۹، ۱۹۶۵، ۱۹۶۸، ۱۹۷۶ و ۱۹۹۹ هرگز مغلوب نشد اما تعداد بازی های تیم ملی در این سال ها بسیار کم بود و معمولا از تعداد انگشتان یک دست تجاوز نمی کرد.
در سال ۲۰۱۶ در بین ۲۱۱ تیم ملی عضو فیفا فقط دو تیم ایران و آفریقای جنوبی هرگز شکستی را تجربه نکردند که البته نتایج آفریقای جنوبی در این سال به خوبی ایران نبوده است. جالب اینجاست که هدایت آفریقای جنوبی نیز بر عهده ماشابا دستیار و شاگرد سابق کیروش است.
تیم های بزرگی از قاره های مختلف همچون برزیل، آرژانتین، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، انگلیس،فرانسه، استرالیا، ژاپن، کره، عربستان، آمریکا و بسیاری از تیم های قدرتمند آفریقایی همگی در سال ۲۰۱۶ شکستی را در کارنامه داشته اند.
همه نتایج ایران و کارنامه ایران در سال ۲۰۱۶ به شرح زیر است:
ایران ۴ – هند ۰ (مقدماتی جام جهانی – تهران)
ایران ۲ – عمان ۰ (مقدماتی جام جهانی – تهران)
ایران ۳ – مقدونیه ۱ (دوستانه – اسکوپیه)
ایران ۶ – قرقیزستان ۰ (دوستانه – تهران)
ایران ۲ – قطر ۰ (مقدماتی جام جهانی – تهران)
ایران ۰ – چین ۰ (مقدماتی جام جهانی – شنیانگ)
ایران ۱ – ازبکستان ۰ (مقدماتی جام جهانی – تاشکند)
ایران ۱ – کره جنوبی ۰ (مقدماتی جام جهانی – تهران)
ایران ۸ – پاپوا گینه نو ۱ (دوستانه – شاه عالم)
ایران ۰ – سوریه ۰ (مقدماتی جام جهانی – سرمبان)
رکورد جهانی تیم کیروش در سال 2016

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.